AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Noen som har opplevd å bli beskyldt for underslag utifra kvitteringer som ligger inne på systemet i butikken? Kan de egentlig beskylde deg for det? Det finnes mange kunder som angrer på en vare de ikke vil kjøpe og da må du jo slette varen, kan dette også bli en ting du kan bli beskyldt for? At det går som underslag av varer? Publiserer ikke dette innlegget for at folk skal skrive kun ufine meldinger, da ser jeg ikke hensikt å publisere noe her inne så vis respekt på forumside takk. Anonymkode: 919c9...203
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Nei. Da man enkelt kan sjekke om systemet stemmer opp mot lagerbeholdningen Anonymkode: 8d7c2...f04 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Hvis jeg leverer tilbake en vare i en butikk, må jeg alltid kvittere for returen og jeg antar det er kontrollen butikken har for at penger er tilbakelevert og ikke underslått. Din arbeidsplass har helt sikkert også rutiner for dette og hvis du har fulgt dem kan jeg ikke forstå at du har havnet i en slik situasjon. Anonymkode: 99c73...00f 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Da man enkelt kan sjekke om systemet stemmer opp mot lagerbeholdningen Anonymkode: 8d7c2...f04 Men om man har glemt å ta returer osv? Hva kan skje da? Kan jeg bli straffet for sånne feil i systemet? Anonymkode: 919c9...203
newman01 Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men om man har glemt å ta returer osv? Hva kan skje da? Kan jeg bli straffet for sånne feil i systemet? Anonymkode: 919c9...203 Skjønner ikke helt hva du vil frem til her... Du har altså slått inn en vare for en kunde, tatt betalt for den, og så har kunden angret seg og du har gitt pengene tilbake til kunde UTEN å ha slått varen i retur i systemet? 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men om man har glemt å ta returer osv? Hva kan skje da? Kan jeg bli straffet for sånne feil i systemet? Anonymkode: 919c9...203 Hva mener du "glemt" å ta retur? Hvis en vare leveres tilbake, så må jo kunden få et eller annet som erstatning? Om det er penger, tilgodelapp eller eller gavekort, så må det jo slås inn i kassen? Kunden forlater vel ikke butikken uten å få noe igjen for varen som er levert tilbake? Anonymkode: a75e7...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen som har opplevd å bli beskyldt for underslag utifra kvitteringer som ligger inne på systemet i butikken? Kan de egentlig beskylde deg for det? Det finnes mange kunder som angrer på en vare de ikke vil kjøpe og da må du jo slette varen, kan dette også bli en ting du kan bli beskyldt for? At det går som underslag av varer? Publiserer ikke dette innlegget for at folk skal skrive kun ufine meldinger, da ser jeg ikke hensikt å publisere noe her inne så vis respekt på forumside takk. Anonymkode: 919c9...203 Du fremmer ikke akkurat gjensidig respekt med den passiv-aggressive avslutningen på innlegget ditt. Snarer får det deg til å fremstå som du ikke har helt rent mel i posen og i tillegg vil kneble folk fra å si sin mening om den type snusk. Anonymkode: 90792...437 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du fremmer ikke akkurat gjensidig respekt med den passiv-aggressive avslutningen på innlegget ditt. Snarer får det deg til å fremstå som du ikke har helt rent mel i posen og i tillegg vil kneble folk fra å si sin mening om den type snusk. Anonymkode: 90792...437 Enig! Litt sånn "Jeg stjeler. Jeg vil kun vite hvordan jeg kommer unna med det, ikke om det er galt. Det er ikke noe gøy." Anonymkode: a75e7...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men om man har glemt å ta returer osv? Hva kan skje da? Kan jeg bli straffet for sånne feil i systemet? Anonymkode: 919c9...203 Det du beskriver er ikke system feil, det er menneske feil. Og ja når man ikke handler etter de retningslinjer som er gitt av arbeidsgiver blir du hold ansvarlig, i værstefall rettslig. For de aller fleste gjelder tilnærmet lik prosedyre for retur. Kunde retunerer produkt eller klager på produktet, du registrerer produkt som retur og slår den inn deretter, hvis kunden ønsker pengene tilbake slår man ut bongen og får kunden til og signere på kvitt. Det siste er der man kan kontrollere at ansatte ikke bare sitter å trykker ut cash rett i lomma. Anonymkode: 7bbe5...fd3 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 Ordentlige gode rutiner inkluderer at kunden oppgir telefonnummeret når han/hun signerer, og at butikkledelsen følger opp med stikkprøver ved å ringe enkelte kunder. da jeg jobbet i butikk var det en ansatt som underslo penger ved å slå inn ikke reelle returer som hun selv kvitterte ut (under falskt navn naturligvis). Opprinnelig kvittering lå med, da dette var kvitteringer kunden ikke hadde tatt med seg, og som den ansatte da tok vare på selv i stedet for å kaste. Man vil i slike tilfeller helt klart få avvik mellom beholdning registrert og faktisk beholdning, som avdekkes ved varetellinger, men svinn har man alltid i alle butikker og kan like gjerne skyldes at noen har stjålet i butikken Anonymkode: 6dafb...425 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 newman01 skrev (5 timer siden): Skjønner ikke helt hva du vil frem til her... Du har altså slått inn en vare for en kunde, tatt betalt for den, og så har kunden angret seg og du har gitt pengene tilbake til kunde UTEN å ha slått varen i retur i systemet? Jo det er tatt retur men hva om kvitteringene forsvinner med tiden.. hvem får problemee om det ikke er signert på returer? Er det meg? Anonymkode: 919c9...203
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 Er vært sløv på å ta oppgjør på returlapper. Anonymkode: 919c9...203
newman01 Skrevet 21. april 2022 #13 Skrevet 21. april 2022 Følg reglene til arbeidsgiver. Èn ting er om du mistenkes for tyveri, men det er også regnskap og skatteloven å ta hensyn til.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det du beskriver er ikke system feil, det er menneske feil. Og ja når man ikke handler etter de retningslinjer som er gitt av arbeidsgiver blir du hold ansvarlig, i værstefall rettslig. For de aller fleste gjelder tilnærmet lik prosedyre for retur. Kunde retunerer produkt eller klager på produktet, du registrerer produkt som retur og slår den inn deretter, hvis kunden ønsker pengene tilbake slår man ut bongen og får kunden til og signere på kvitt. Det siste er der man kan kontrollere at ansatte ikke bare sitter å trykker ut cash rett i lomma. Anonymkode: 7bbe5...fd3 Det hender noen ganger at jeg ikke trenger å signere. Jeg spør alltid, men får ganske ofte nei. Jeg må stole på at den ansatte gjør det som er rett, men tanke på at her lures det unna penger har slått meg. Anonymkode: a75e7...6b4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det hender noen ganger at jeg ikke trenger å signere. Jeg spør alltid, men får ganske ofte nei. Jeg må stole på at den ansatte gjør det som er rett, men tanke på at her lures det unna penger har slått meg. Anonymkode: a75e7...6b4 Det lures jo ikke unna penger når DU faktisk har fått pengene? Anonymkode: 3f182...b2d 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er vært sløv på å ta oppgjør på returlapper. Anonymkode: 919c9...203 Hva mener du? Anonymkode: 3f182...b2d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det hender noen ganger at jeg ikke trenger å signere. Jeg spør alltid, men får ganske ofte nei. Jeg må stole på at den ansatte gjør det som er rett, men tanke på at her lures det unna penger har slått meg. Anonymkode: a75e7...6b4 Hvis det er kontater som skal ut så skal man signere, dåg så lenge du får kontantene har det ikke skjedd noe "lure unna penger" men kan føre til at leder må bruke tid på å nøste opp i transaksjonen og evt konsekvenser det måtte få for den ansatte. Hvis returen er i forbindelse med at man ønsker ny vare eller en større handel der tilgodebeløpet blir bruk i samme transaksjon kan det være noen plasser har ulike rutiner på om det skal/skal ikke signere. Det vil uansett være beskrevet i retningslinjer den ansatte har fått, og det vil være opp til den ansatte å følge disse. Den ansatte kan bli holdt ansvarlig for og ikke følge disse, da det finnes flere ulike måter og gjøre underslag i kassasystemer. Anonymkode: 7bbe5...fd3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo det er tatt retur men hva om kvitteringene forsvinner med tiden.. hvem får problemee om det ikke er signert på returer? Er det meg? Anonymkode: 919c9...203 Ja. Anonymkode: 7bbe5...fd3 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): . Det vil uansett være beskrevet i retningslinjer den ansatte har fått, og det vil være opp til den ansatte å følge disse. Den ansatte kan bli holdt ansvarlig for og ikke følge disse, da det finnes flere ulike måter og gjøre underslag i kassasystemer. Anonymkode: 7bbe5...fd3 Er det retningslinjer, så SKAL de ansatte følge disse. Det er ikke opp til hver enkelt ansatt å følge dem, de SKAL. Anonymkode: 3f182...b2d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 Du kan det om du ikke følger rutinene. Kunden kvitterer på returen. Enkelt og greit. Har du mange returer uten kvitterte med underskrift, så kan du bli tatt for underslag Anonymkode: 3115e...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå