Gå til innhold

Kvinner kler seg mer sexy, men klager over at folk titter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et par kvinnelige venner jeg trener og henger innimellom med. Har de siste par årene lagt merke til at kvinnelig mote har blitt mer og mer sexy, klærne har blitt trangere og mer avslørende. Og det er bare fint det.

Men så føler jeg at disse to vennene mine, som er herlige personer, klager veldig i det siste på at den og den titter på dem. Men er ikke det del av pakken, de kler seg mer sexy, menn tar seg en titt? Ingen skade skjedd så lenge det ikke er overdreven stirring, men at folk er diskrè?

Anonymkode: 64e51...f06

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har et par kvinnelige venner jeg trener og henger innimellom med. Har de siste par årene lagt merke til at kvinnelig mote har blitt mer og mer sexy, klærne har blitt trangere og mer avslørende. Og det er bare fint det.

Men så føler jeg at disse to vennene mine, som er herlige personer, klager veldig i det siste på at den og den titter på dem. Men er ikke det del av pakken, de kler seg mer sexy, menn tar seg en titt? Ingen skade skjedd så lenge det ikke er overdreven stirring, men at folk er diskrè?

Du fikk tydeligvis ikke med det tidlig 2000-tallet. Moten i dag er ikke i nærheten av like lettkledd og stram som den var før. 

Anonymkode: 77760...350

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel stirring kvinner som regel klager på ikke at noen ser på dem.

Om man ikke tåler at noen ser på dem, da får man holde seg hjemme.

Anonymkode: 01a44...761

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk kan gjerne titte litt. Bryr meg verken om menn eller kvinner titter. Vær så god 🙃

Anonymkode: a08e1...f0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De klager ikke når de "rette" titter vel? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at kvinner har reagert negativt på positiv oppmerksomhet, dersom du ser på en måte som kun forteller at du legger merke til noen fordi de er fine. Det er en vanskelig balanse for mange, enkelte reagerer så teit at det blir bare kleint.

Anonymkode: 13203...7a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at kvinner har reagert negativt på positiv oppmerksomhet, dersom du ser på en måte som kun forteller at du legger merke til noen fordi de er fine. Det er en vanskelig balanse for mange, enkelte reagerer så teit at det blir bare kleint.

Anonymkode: 13203...7a1

Hvem reagerer teit?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er creepy?

Anonymkode: 13ffd...72b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du fikk tydeligvis ikke med det tidlig 2000-tallet. Moten i dag er ikke i nærheten av like lettkledd og stram som den var før. 

Det var min UMIDDELBARE tanke!! Christina Aguilera, Britney, JLo, LiLo, Paris osv satte vel en standard der en stund. Det var nesten umulig å finne jeans som ikke klistra seg langt opp i ratata og dekket kjønnshårene. Skjørtene var kort-korte. 

Anonymkode: cda0c...589

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du er creepy?

Anonymkode: 13ffd...72b

Hvordan er jeg creepy? Det er ikke meg dem klager på.

AnonymBruker
Skrevet

Innimellom tror jeg at jenter/damer kler på seg for å ha en grunn til å rope om trakassering. Jeg er dame selv altså, og kler meg nok for noen utfordrende, men det kunne jo ikke falt meg inn å klage på at noen ser på det man faktisk prøver få noen til å se på..  🙄

I brannfakkelens navn vil jeg også hevde at vi HAR et ansvar selv om hvordan vi skal bli sett på, og ikke minst hvordan respons vi får fra det motsatte kjønn. Jeg setter meg ikke på fanget til en mann ikledd miniskjørt og utringet topp, og forventer at han skal ha NULL erotisk respons på det. Men, der er vel nettopp det som ofte skjer, menn reagerer helt naturlig, og jenta hyler opp om seksuell trakassering. Jeg blir matt på vegne av mitt eget kjønn..

Anonymkode: 61101...b46

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er jeg creepy? Det er ikke meg dem klager på.

Det skal ikke mye til før du blir sett på som creepy av en kvinne.

Alt som skal til er at hun ikke synes du er tiltrekkende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Enig. Enten har ts bodd under en stein el bodd utenlands disse årene. Moten har endret seg markant fra millienium til i dag. De viste mye mer for 15-20 år siden. I dag har det naturligvis sammenheng med økning av muhammedanere i Norge. Går kvinner kledd i dag som de gjorde på rundt 2000 så må de tåle endel uønsket oppmerksomhet i form av catcalling og klåing. Hadde de kun blitt utsatt for den diskre tittingen norske menn gir dem så hadde kanskje den samme lettkledde moten fortsatt. 

Anonymkode: 96d02...b09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør ingenting at han ikke er tiltrekkende, så lenge han klarer å oppføre seg. De fleste menn klarer det helt fint, men ikke alle. Det er ikke noe særlig at han tar deg i skrittet fordi han har lyst. Og det gjelder for menn man i utgangspunktet syntes var tiltrekkende også. At de bare titter gjør ingenting. 

Anonymkode: a08e1...f0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hmm, du sier noe der kanskje.

AnonymBruker
Skrevet

For noen kvinner så er det deilig å ha en "offer rolle" for da får man likes og sympati. 

Anonymkode: 9fadd...a71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Enten har ts bodd under en stein el bodd utenlands disse årene. Moten har endret seg markant fra millienium til i dag. De viste mye mer for 15-20 år siden. I dag har det naturligvis sammenheng med økning av muhammedanere i Norge. Går kvinner kledd i dag som de gjorde på rundt 2000 så må de tåle endel uønsket oppmerksomhet i form av catcalling og klåing. Hadde de kun blitt utsatt for den diskre tittingen norske menn gir dem så hadde kanskje den samme lettkledde moten fortsatt. 

Anonymkode: 96d02...b09

Diskret titting norske menn driver med? Jeg ferska en fyr å filme ned i utrigninge  min. Den var forøvrig ikke spesielt hardcore. Hadde vanlig jeans, en vanlig singlet og en vanlig genser på overkroppen med v-utrigning, typen damer på 40+ kjøper på cubus. Jeg var delvis lent litt fremover og så oppdaget jeg at kameraet var vendt mot overkroppen min og han filmet. Det var ikke diskret filming en gang. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Diskret titting norske menn driver med? Jeg ferska en fyr å filme ned i utrigninge  min. Den var forøvrig ikke spesielt hardcore. Hadde vanlig jeans, en vanlig singlet og en vanlig genser på overkroppen med v-utrigning, typen damer på 40+ kjøper på cubus. Jeg var delvis lent litt fremover og så oppdaget jeg at kameraet var vendt mot overkroppen min og han filmet. Det var ikke diskret filming en gang. 

Hele poenget var at denne fyren var norsk. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er på tide at dere gutter/menn slutter å tro at alle jenter/damer kler på seg og går ut for å glede DERE. Jeg kler meg i det jeg synes jeg kler, og jeg føler meg fin og vel i. Diskre titting har jeg ingenting imot, men det er det få menn som gjør. 

Det er direkte glaning, kommentering, cat-calling...i andre settinger tafsing helt ut av det blå. Og jeg snakker ikke her om "hore-antrekk", men som en normalt pen dame. Dere menn aner virkelig ingenting om hvor seksualisert vi blir fra den dagen vi begynner å utvikle pupper. Overalt. På gata, skole, jobb, ute på byen, på nett... Det tar aldri slutt.

Anonymkode: eb06d...c6f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg store pupper, smal midje og stor rumpe. Nesten samme hva jeg har på meg, så ser man formene mine. Ellers må jeg ha på meg en alt for stor hettegenser og store jeans eller joggebukse. Men da ser jeg ut som en slask, jeg liker å kle meg pent, og dermed ser man formene mine. Men jeg blir ikke sur om menn ser på meg, så lenge de holder hender og kommentarer for seg selv.

Anonymkode: 7441f...91c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...