AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Min venninne ble dessverre voldtatt for ett år siden. Hun er gift og har to barn med mannen, de har vel vært sammen i rundt 15 år. Etter voldtekten har mannen hennes blitt mer og mer fjern, har ikke støttet henne på noen som helst måte og avvist alle hennes romantiske tilnærmelser. Hun prøvde å ta det opp tidligere, men fikk bare svada til svar. Nå stilte hun ham til veggs og forlangte forklaring på hva det var som skjedde. Han innrømte at han ikke lenger klarte å tenne på henne, fordi hun var "brukt" av en annen, og på en måte "damages goods", selv om hun ikke var utro med vilje. Han har funnet seg ei venninne som han nå vurderer å forlate kona for. Hvordan støtte henne i situasjonen? Hva bør jeg si til henne? Anonymkode: 5923d...fce 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min venninne ble dessverre voldtatt for ett år siden. Hun er gift og har to barn med mannen, de har vel vært sammen i rundt 15 år. Etter voldtekten har mannen hennes blitt mer og mer fjern, har ikke støttet henne på noen som helst måte og avvist alle hennes romantiske tilnærmelser. Hun prøvde å ta det opp tidligere, men fikk bare svada til svar. Nå stilte hun ham til veggs og forlangte forklaring på hva det var som skjedde. Han innrømte at han ikke lenger klarte å tenne på henne, fordi hun var "brukt" av en annen, og på en måte "damages goods", selv om hun ikke var utro med vilje. Han har funnet seg ei venninne som han nå vurderer å forlate kona for. Hvordan støtte henne i situasjonen? Hva bør jeg si til henne? Anonymkode: 5923d...fce Var han ubrukt da de giftet seg da? Anonymkode: 7ac9b...05b 16
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Om jeg forstår dette riktig, så mener han at hun var utro? Jeg har litt vanskelig for å tro at denne historien er sann. Anonymkode: 6d73b...de7 46 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Bare støtt henne som du ville gjort i en hvilken som helst annen situasjon. Man vet aldri hvordan hverken offer eller de rundt reagerer på en voldtekt, og det må jo være bedre for henne å ikke dele hverdagen med en som åpenbart ikke takler situasjonen godt. Personlig trengte jeg bare en som var der for meg etter en slik hendelse, og jeg orket ikke at alle skulle grave i det vide og brede, jeg trengte en som lyttet og ikke skulle diskutere i mot meg. Anonymkode: 05c66...713 11 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Wow, absurd. Syre i ansikt neste? Mannen er jo en idiot og bruker kanskje denne foraktfulle forklaringen som et «get out of jail-card». Han vil skilles og det er mest sannsynlig at det er på grunn av den nye damen. Du skal be henne være glad for å bli kvitt denne dødvekten, dette er en mulighet og ikke et tap! Anonymkode: fd501...571 26 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 Er dette enda en tråd fra Granfrue brukeren, men som anonym denne gangen? Anonymkode: a67b0...731 10
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 Fuck dere som hinter om at det er troll. Det samme gjorde eksen mot meg, og mente oppriktig at det var min skyld. Det finnes forresten enormt mange her på kg av begge kjønn, som mener det samme. Anonymkode: 0577f...712 24 21 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Denne mannen er det noe alvorlig galt med psykisk. Å skylde på offeret hører hjemme 100 år tilbake i tid. Det må være sjelesettende å oppdage at mannen din er en jævli person først etter 15 år.. Jeg ville fokusert på å støtte henne i det, det kan dukke opp mange følelser når man oppdager slikt. Hun bør ikke bli i forholdet uansett, og hun vet det nok selv. Men sjokket er stort. Anonymkode: 808d2...788 15 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 Det er dessverre intet troll, og det er ikke det første tilfellet jeg har vært borti der mannen ikke taklet en voldtekt og forlot partneren sin. Det er første gang jeg møter på noen som er så brutalt åpent om dette, men det er altså intet usannsynlig ved det. Det er jo bare å lese enkelte innlegg på Singelforumet her, så ser man hvilke holdninger enkelte få menn har - at kvinnen sikkert ikke gjorde nok til å unngå voldtekt, ikke kjempet hardt nok imot, gikk for lettkledd, var for overstadig... Anonymkode: 5923d...fce 12 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne mannen er det noe alvorlig galt med psykisk. Å skylde på offeret hører hjemme 100 år tilbake i tid. Det må være sjelesettende å oppdage at mannen din er en jævli person først etter 15 år.. Jeg ville fokusert på å støtte henne i det, det kan dukke opp mange følelser når man oppdager slikt. Hun bør ikke bli i forholdet uansett, og hun vet det nok selv. Men sjokket er stort. Anonymkode: 808d2...788 Nei, det hører ikke hjemme noe sted til noen tid. Kun religiøse møkkahuer som mener det. Anonymkode: 7ac9b...05b 8
ntrane Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 Virkelighetsfjernt av brukere her inne som tror det er trolling. Voldtekt berører de nærmeste også, enten man vil det eller ei. At en mann endrer synet på kona si etter voldtekt er ikke så uvanlig vil jeg påstå. Voldtekt er ikke alltid å bli slått ned i ei bakgate for så bli utnyttet. Det er situasjoner hvor sett utenfra at man kan forstå at mannen til offeret er skeptisk. Har ei bekjent som skilte seg da de sammen aldri kom seg videre etter hendelsen. 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne mannen er det noe alvorlig galt med psykisk. Å skylde på offeret hører hjemme 100 år tilbake i tid. Det må være sjelesettende å oppdage at mannen din er en jævli person først etter 15 år.. Jeg ville fokusert på å støtte henne i det, det kan dukke opp mange følelser når man oppdager slikt. Hun bør ikke bli i forholdet uansett, og hun vet det nok selv. Men sjokket er stort. Anonymkode: 808d2...788 Hun er helt knust og i sjokk - det er som om hun gjenopplever det hele på nytt ett år senere. De har to barn som hun må være sterk for. Hun sier at hun angrer på at hun fortalte om voldtekten til mannen. Jeg sier til henne at hun skal være glad for det, ellers hadde hun aldri fått vite hans sanne "jeg". Anonymkode: 5923d...fce 7 15
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #13 Skrevet 21. april 2022 ntrane skrev (Akkurat nå): Virkelighetsfjernt av brukere her inne som tror det er trolling. Voldtekt berører de nærmeste også, enten man vil det eller ei. At en mann endrer synet på kona si etter voldtekt er ikke så uvanlig vil jeg påstå. Voldtekt er ikke alltid å bli slått ned i ei bakgate for så bli utnyttet. Det er situasjoner hvor sett utenfra at man kan forstå at mannen til offeret er skeptisk. Har ei bekjent som skilte seg da de sammen aldri kom seg videre etter hendelsen. Akkurat i dette tilfellet var det overfall med intet rom for tvil. Anonymkode: 5923d...fce 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 Mannen til venninen din virker som elendig person. forresten, hvordan ble hun voldtatt, og av hvem? Var det overfallsvoldtekt eller en bekjent? Kan hende han amøben mener at hun er medskyldig. Anonymkode: 8b8b3...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette enda en tråd fra Granfrue brukeren, men som anonym denne gangen? Anonymkode: a67b0...731 Ganske lik formulering og setningsoppbygning ihvertfall. Anonymkode: 77da0...778 2
Hr. Aktiv Skrevet 21. april 2022 #16 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min venninne ble dessverre voldtatt for ett år siden. Hun er gift og har to barn med mannen, de har vel vært sammen i rundt 15 år. Etter voldtekten har mannen hennes blitt mer og mer fjern, har ikke støttet henne på noen som helst måte og avvist alle hennes romantiske tilnærmelser. Hun prøvde å ta det opp tidligere, men fikk bare svada til svar. Nå stilte hun ham til veggs og forlangte forklaring på hva det var som skjedde. Han innrømte at han ikke lenger klarte å tenne på henne, fordi hun var "brukt" av en annen, og på en måte "damages goods", selv om hun ikke var utro med vilje. Han har funnet seg ei venninne som han nå vurderer å forlate kona for. Hvordan støtte henne i situasjonen? Hva bør jeg si til henne? Anonymkode: 5923d...fce Hun bør gå. Dette er ingen god mann og vil bare gjøre det værre for henne. 16
BobbySocks Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 Om et par år er hun glad hun er kvitt han. Støtt henne, la henne gråte og hjelp henne praktisk. 14 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #18 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen til venninen din virker som elendig person. forresten, hvordan ble hun voldtatt, og av hvem? Var det overfallsvoldtekt eller en bekjent? Kan hende han amøben mener at hun er medskyldig. Anonymkode: 8b8b3...a9f Det var overfallsvoldtekt utført av noen hun ikke kjente. Så jeg kan ikke i mine villeste fantasier finne en logisk slutning som tilsier at hun kan regnes som medskyldig. Anonymkode: 5923d...fce 14
ntrane Skrevet 21. april 2022 #19 Skrevet 21. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Akkurat i dette tilfellet var det overfall med intet rom for tvil. Anonymkode: 5923d...fce Noen menn er veldig territorielle. Det er jo menn som dreper kona si i skillsmisse slik at ingen andre skal få ha henne. Synes det blir feil å si at partneren i historien til Ts er sjuk i huet. Folk reagerer forskjellig. Det må det også være hjerterom for.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #20 Skrevet 21. april 2022 BobbySocks skrev (Akkurat nå): Om et par år er hun glad hun er kvitt han. Støtt henne, la henne gråte og hjelp henne praktisk. Jeg fikk henne til psykolog rett etter hendelsen, og det hjalp henne veldig mye. Vi pratet også veldig mye om hvordan komme seg etter noe slikt (jeg har selv opplevd noe lignende, men i mye mindre alvorlig grad). Hun gjorde ganske bra fremskritt og var nesten fullt rehabilitert før erkjennelsen fra mannen kom. Nå har hun falt flere hakk tilbake. Anonymkode: 5923d...fce 2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå