Gå til innhold

Eggfaste for å komme i ketose eller trappe ned karbohydrater over tid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du gått saktere ned i karbohydratene til du når ketose eller begynt en keto diett med en eggfaste for å kikk starte? :) Får alle "keto flu?" 

Anonymkode: 4dbaa...300

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du spør høres ut som oppskriften på å feile.

Vil du gå på diett eller vil du endre kostholdsvaner?

Hvordan spiser du til vanlig og hvor mye vil du gå ned? Jo mer du har å gå ned, jo værre vil det bli på diett og sjansen for å feile, for så å vende tilbake til det usunne mønsteret er større.

Ta heller å kutt litt og litt på karbo så skal du se at det hjelper. Og øk proteiner. Da blir du mettere lenger og mister mindre muskelmasse. Du bør også trene styrke.

Anonymkode: f185f...7d2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk rett på streng keto med 20g karb per dag. Fikk ikke sjekket før dag 3-4 men var da i ketose. 

Når det er sagt så følte jeg meg skikkelig uvel, så det ble ikke noe jeg orket å prøve ut videre. Helt sikkert keto-flu som antakelig hadde gått over etter noen uker da men.. 

Anonymkode: 842c8...5d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville du gått saktere ned i karbohydratene til du når ketose eller begynt en keto diett med en eggfaste for å kikk starte? :) Får alle "keto flu?" 

Anonymkode: 4dbaa...300

Jeg vil anbefale deg å ikke begynne med keto i det hele tatt - men det er opp til deg.

Du trenger ikke å begynne med "eggfaste" for å komme i ketose.

Gå ned til et minimum av karbohydrater (ca. 20 g per dag) og tren kondisjon for å komme glykogenlageret fortest mulig - så skal du se at du er i ketose etter 3-4 dager (innen en uke i alle fall).

Hvis du går fra høykarbo til keto så er jeg ganske sikker på at du kommer til å få "keto flu", ja, men det går over etter en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...