AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Jeg skal jobbe som fagarbeider i barnehage et fint strøk et av disse stedene, hvor det er dyre hus og sikkert mange rikinger som bor der. Hvilke erfaringer har dere som jobber på slike steder? Blir dere sett ned på? Er det mye rare kommentarer fra barn/foreldre? Grunnen til at jeg velger dette stedet er rett og slett fordi det er høyere inn der. Men jeg merker at jeg har noen fordommer, som jeg ikke helt håper stemmer. Hvis det gjør det kommer det til å bli mye latter ut av det isåfall! Jeg ser for meg barn som nevner dyre biler, generellt dyre ting, at det er assistenter/au pair som kommer å henter, at det er gjerne foreldre som kommer å henter senere, fordi de er så travle etc, men vet jo ikke om det stemmer Anonymkode: 672f1...d65
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Jeg har gjort det i Oslo, ingen bryr seg. Foreldrene er opphengt i hvordan barna deres har hatt det, ikke hvilken lambo barnepasseren kom på jobb med. Ingen brydde seg i det hele tatt der jeg jobbet. Anonymkode: 9378d...6c2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Jeg har jobbet i dyre områder i Oslo. Ja noen av barna hadde au pairer og alle hadde store flotte hus. Foreldrene var veldig hyggelige og samarbeider var godt. Min erfaring er at de oppegående med god inntekt og utdanning ikke er de som ser ned på andre. Anonymkode: 64d21...786
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Det kan nok variere litt. Har hørt historier om barnehager hvor det var vanlig at au pairen leverte i barnehagen, men her hvor jeg bor vil jeg si at både folk og barn er helt vanlige 🤷♀️ (og min mening er også at å ha au pair er noe som blir sett litt ned på, da man ansetter en praktikant eller lignende, med ordinære norske lønns-og arbeidsvilkår, dersom man har behov for barnepass/hushjelp fremfor å importere underbetalt arbeidskraft fra fattige land) Jeg tror det eneste du evt. vil merke noe til er at noen av barna hentes i fine biler, og at barna blir tatt med på mange fine ferier utenlands. Jeg har hørt om barnehager hvor foreldrene bryr seg om merket på klærne de minste barna har på seg, men slik er det overhodet ikke i vår barnehage. 🤷♀️ De mest velbemidlede foreldrene kjøper gjerne klær til barnehagebruk brukt på Finn (i vår barnehage tar de ansatte av fint/dyrt tøy og henger det pent på plassen til barnet, så personlig har jeg sluttet helt å sende barna i barnehagen i fint tøy Jeg forstår at de ansatte i barnehagen gjør det i beste mening for at klærne ikke skal bli ødelagt, men for vår del er det jo bedre at klærne blir brukt og evt. ødelagt enn at de blir liggende i skuffen til de er for små ) Anonymkode: a60c6...428
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan nok variere litt. Har hørt historier om barnehager hvor det var vanlig at au pairen leverte i barnehagen, men her hvor jeg bor vil jeg si at både folk og barn er helt vanlige 🤷♀️ (og min mening er også at å ha au pair er noe som blir sett litt ned på, da man ansetter en praktikant eller lignende, med ordinære norske lønns-og arbeidsvilkår, dersom man har behov for barnepass/hushjelp fremfor å importere underbetalt arbeidskraft fra fattige land) Jeg tror det eneste du evt. vil merke noe til er at noen av barna hentes i fine biler, og at barna blir tatt med på mange fine ferier utenlands. Jeg har hørt om barnehager hvor foreldrene bryr seg om merket på klærne de minste barna har på seg, men slik er det overhodet ikke i vår barnehage. 🤷♀️ De mest velbemidlede foreldrene kjøper gjerne klær til barnehagebruk brukt på Finn (i vår barnehage tar de ansatte av fint/dyrt tøy og henger det pent på plassen til barnet, så personlig har jeg sluttet helt å sende barna i barnehagen i fint tøy Jeg forstår at de ansatte i barnehagen gjør det i beste mening for at klærne ikke skal bli ødelagt, men for vår del er det jo bedre at klærne blir brukt og evt. ødelagt enn at de blir liggende i skuffen til de er for små ) Anonymkode: a60c6...428 Jeg jobber altså ikke i barnehage 🤪 Bommet litt på overskriften der 🙈 Anonymkode: a60c6...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå