Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er i kontakt med ei på finn som jeg vil kjøpe noe av som må sendes. Fikk beskjed om å vipse pengene, og varen blir sendt når pengene er bekreftet.

Hvordan gjør dere det? Betaler dere før dere får varen? 

Anonymkode: 5e1bc...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må det sendes betaler jeg først

• Liker 3
Skrevet

Må den sendes, betaler jeg for varen på forskudd.  Har også solgt en del selv, som jeg har sendt, men sender ikke før jeg har fått betaling inn på konto. Vil ikke ta bryet og kostnaden med å sende noe, om ikke jeg har fått betaling på forhånd.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ikke den der igjen, foretrekker å gjøre det på gamlemåten. Brukte det første dagen de fikk det, og betalte, kontaktet selger og spurte om det virket, og hun hadde glemt å markere det som solgt. Så var litt stresset over om jeg fikk pengene tilbake 

Skrevet
mingus skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker ikke den der igjen, foretrekker å gjøre det på gamlemåten. Brukte det første dagen de fikk det, og betalte, kontaktet selger og spurte om det virket, og hun hadde glemt å markere det som solgt. Så var litt stresset over om jeg fikk pengene tilbake 

Det forundrer meg at de som tilrettelegger for tjenesten ikke har en automatikk i at ved gjennomført kjøpsbetaling så markeres annonsen automatisk som solgt. Eller i det minste som "avventer salg".

Slike tjenester vil jo unektelig uansett favorisere en av sidene i handelen, så jeg er like skeptisk til dem som å kjøpe via forskuddsbetaling eller postoppkrav. Så lenge små krav er såpass kompliserte å innkreve, så gir det et marked for enten forsettelig svindel, eller bare uforsettelig gjennom glemskhet eller inkompetanse. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere :)

TS

Anonymkode: 5e1bc...857

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forskuddsbetaler ikke. Det er mange som blir svindlet ved at vare ikke kommer. Bare gå inn på svindler sider på Facebook. 

Der klager alle som har forskuddsbetalt og såå overrasket over at varen ikke blir sendt. At folk forsatt gjør det fatter jeg ikke. 

Anonymkode: f1170...d87

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forskuddsbetaler ikke. Det er mange som blir svindlet ved at vare ikke kommer. Bare gå inn på svindler sider på Facebook. 

Der klager alle som har forskuddsbetalt og såå overrasket over at varen ikke blir sendt. At folk forsatt gjør det fatter jeg ikke. 

Det finnes nøyaktig samme opplegg, men for selgere. Det er mange som blir svindlet ved at pengene ikke kommer.

De klager over at de blir sååå overrasket når de har sendt varen på forhånd, og ikke fått betaling.

At folk sender vare uten betaling først fatter jeg ikke.

Anonymkode: 6a912...f81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da kan folk heller ikke forvente å få noe tilsendt☺️ Aldri om jeg sender noe fra meg uten å ha fått betaling først. Det er veldig vanlig på Finn å betale før sending. 

Anonymkode: dce77...1de

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...