AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Del Skrevet 21. april 2022 Jeg vet jeg har et overspisingsproblem i perioder, og jeg kan fint gå ned i vekt når jeg er streng og teller kalorier, men jeg legger det sinnsykt fort på meg igjen. Skeier jeg ut (eller bare spiser like mye som jeg bruker noen dager) slik som nå etter påsken, så er vekten idag nesten 96kg. For under to uker siden var den 91,9. Jeg går sånn opp og ned hele tiden, og kommer aldri under 90. Målet var at jeg skulle ha vært nede på 75-80 nå, da jeg ønsker meg flere barn uten at det skal gå altfor lang tid imellom, og eldste begynner å bli stor. Jeg hater kroppen min og hvordan jeg ser ut, og dermed så tenker jeg at det ikke blir flere barn heller. Uansett så blir jeg deppa av hele greia.. syns det er fryktelig trist at jeg ødelegger livet mitt sånn her. andre som føler på samme måte? Anonymkode: a3647...3e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Del Skrevet 21. april 2022 Jepp, kjenner meg meget godt igjen. Det er helt forferdelig når overspisingen tar overhånd. Jeg har gått ned fra 110 kg til 68. Deretter opp igjen til 80 kg og nå ned til 73. Det er en daglig kamp, men man lærer å håndtere den bedre etterhvert. Er godt råd er å lytte til podcasten Brain over binge på spotify. Den har hjulpet meg veldig! Når jeg binger, får jeg i meg alt fra mellom 5-7000 kalorier. Podcasten funker på en veldig rar måte, fordi den endrer tankegangen din når du vil overspise. Pleier å sette på en episode når jeg kjenner behov for å binge. Anonymkode: b785a...13c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelina Skrevet 21. april 2022 #3 Del Skrevet 21. april 2022 (endret) Feil Endret 21. april 2022 av Evelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 21. april 2022 #4 Del Skrevet 21. april 2022 Overspising er faktisk et reellt problem, og for mange sitter det psykisk. Hadde vært så lett for meg å sitte her som tynn å si at det er livsstilsendring som må til og "alle kan klare det". Det er forsåvidt sant på én måte, men noen ganger er det faktisk nesten umulig for noen. Hvis du merker at du ikke klarer trykke på stoppknappen når du spiser ts, og hvis du merker at mat er veldig knyttet til følelseslivet ditt (stresset, trist, lykke etc), så ville jeg faktisk prøvd å oppsøke psykolog. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsekoppen Skrevet 21. april 2022 #5 Del Skrevet 21. april 2022 Du er ikke alene! Jeg var 110 på mitt største, var nede til 79 i vinter - nå viser vekten 88 igjen. Men håper at vår og sommer skal hjelpe på å stabilisere igjen. Blir så mye trøste/kjedespising og binging om vinterkveldene, plutselig har det gått ned alt for mye middagsmat og kveldskos. Håper sol og sommer og mer utetid skal hjelpe på, må hvertfall skjerpe meg noe veldig prøve, nekter å bikke 90, 100 og 110 igjen! Livet er jo så mye lettere som slankere både for kroppen og med samfunnet rundt (desverre) merker stor forskjell på det. Lykke til! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsekoppen Skrevet 21. april 2022 #6 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jepp, kjenner meg meget godt igjen. Det er helt forferdelig når overspisingen tar overhånd. Jeg har gått ned fra 110 kg til 68. Deretter opp igjen til 80 kg og nå ned til 73. Det er en daglig kamp, men man lærer å håndtere den bedre etterhvert. Er godt råd er å lytte til podcasten Brain over binge på spotify. Den har hjulpet meg veldig! Når jeg binger, får jeg i meg alt fra mellom 5-7000 kalorier. Podcasten funker på en veldig rar måte, fordi den endrer tankegangen din når du vil overspise. Pleier å sette på en episode når jeg kjenner behov for å binge. Anonymkode: b785a...13c Takk for tips! Skal jaggu prøves ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Del Skrevet 21. april 2022 Har det også slik. I løpet av fjor-året gikk jeg ned fra 100 kg til 75 kg. Nå er jeg 86kg, så på god vei tilbake 🙁 I gode perioder har det hjulpet meg å spise mat uten tilsatt sukker og minimere brød, pasta o.l. Mye egg, kjøtt, grønnsaker, frukt, frø +++ Da får jeg overskudd og det gjør at det blir lengre mellom binging periodene. «Spis deg fri» boken har hjulpet meg, selv om jeg ikke følger opplegget helt da jeg synest det er vanskelig å kombinere med familieliv. Men mye av tankene og metoden er bra og forklarer hvorfor det er så vanskelig å stoppe med overspising. Anonymkode: cc80f...9ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå