Gå til innhold

Do på hytte uten strøm og vann.

Pasha

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

To doer er jo forferdelig! I utgangspunktet må du egentlig bare tisse men så kommer det noe mer, og da er det ikke så lett å stoppe det for å sette seg på en annen do...

Anonymkode: 5e024...10a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har separett. Det funker veldig fint. 

Har en rundt 25literstank som fanger opp urin. Og som jo tømmes ved behov

Så lenge alle sitter og tisser funker det som ei kule. (Gutta har valget mellom å gå og tisse i skogen, eller sitte og tisse)

Anonymkode: a63d9...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

To doer er jo forferdelig! I utgangspunktet må du egentlig bare tisse men så kommer det noe mer, og da er det ikke så lett å stoppe det for å sette seg på en annen do...

Enig! Jeg blir helt stressa ved tanken på en sånn doløsning 😅 Da er faktisk utedo i 20 minus bedre 😄

Anonymkode: 0315e...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Enig! Jeg blir helt stressa ved tanken på en sånn doløsning 😅 Da er faktisk utedo i 20 minus bedre 😄

Anonymkode: 0315e...dc2

Ja, det er det faktisk!

jeg har vært på en hytte med en bæsje-do og en tisse-do, det resulterte i at jeg ikke klarte å bæsje på en hel uke siden jeg aldri bæsjer uten å tisse samtidig! Og behovet for nummer to kommer gjerne raskt mens jeg sitter på do for å tisse…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anciol skrev (15 timer siden):

Cinderella forbrenningstoalett vi har et slikt på hytten ;)!

Samme her. "Askepott" fungerer alldeles utmerket. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cinderella forbrenningstoalett.

Vi har sommerhytte og guttene har et sted i hjørne av hagen hvor de tisser.

Om man gjør 1 og 2 samtidig så håndterer doen det.

Anonymkode: 4747f...77c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er det faktisk!

jeg har vært på en hytte med en bæsje-do og en tisse-do, det resulterte i at jeg ikke klarte å bæsje på en hel uke siden jeg aldri bæsjer uten å tisse samtidig! Og behovet for nummer to kommer gjerne raskt mens jeg sitter på do for å tisse…

De som har slike problemer bruker bare forbrenningsdoen, den tåler begge deler. Dette har ikke vært noe problem på vår hytte, er du usikker bruker du bæsjedoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4/21/2022 den 23.29):

Ja, det er det faktisk!

Tissedoen er jo bare for å avlaste den andre, så hvis man vet at man bare skal tisse bruker man den, er man usikker den andre. Doen blir ikke ødelagt av tiss

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pia mater skrev (På 21.4.2022 den 8.25):

Sverger til utedo. Syns alt annet lukter mer og gir mer jobb med rengjøring osv. 

Det gjør jeg også! Utedo er ganske greitt på en hytte. Den blir jo egentlig lite brukt. Vår hytte ligger slik til at man lett kan sette seg på huk bak en busk når man bare må tisse. Ofte er vi ute på tur om dagen og da kan man jo også gjøre det andre ute i det fri.

Anonymkode: ffb1e...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger til utedo her også. Hytta er uansett for liten til å ha doen inne.

Før var utedoen et grusomt sted, med en stinkende bøtte som måtte tømmes🤢. Bygde helt ny utedo for noen år siden, med snurredass og skikkelig toalettstol istedenfor trefjøl med hull i. Vind-drevet avsug gjør at det ikke lukter i det hele tatt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 15.21):

Jeg har helårshytte som ligger for seg selv med stor tomt, oppvaskmaskin, fryser, vaskemaskin, komfyr, vedfyring. Den er liten og ligger ikke i et hytte felt. Den kan omgjøres til helårsbolig, men er liten (50kvm). Jeg kaller den hytte jeg. 

Har hørt noen som monterte noe jeg tror de kalte "snurretoalett" der de bodde. Det fungerte bra. 

Anonymkode: 84de3...5fb

Pasha skrev (På 21.4.2022 den 16.15):

snurretoalett vil nok ikke fungere da vi ikke får installert den under hytta.

Vi er forøvrig 3 jenter og 2 gutter i familien, sånn med tanke på tissing

Snurredass er et gammelt, kjent varemerke. Det er liten vits i å prøve å pynte på det. ;) 

Anonymkode: e69fc...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...