Gå til innhold

Do på hytte uten strøm og vann.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Per i dag er det kun utedo, men vi skal bygge "bad" i hytta.

Hva er deres erfaringer?

Fordeler og ulemper?

Forbrenningstoalett (gass og 12v)? Da bør man vel også ha eget tissetoalett. 

Separeringstoalett?

vi har ikke mulighet til å grave ned tank til snurredass under hytta 

Rommet som skal være bad blir heller ikke så stort. Max 1x1,5 meter tenkte vi.

Endret av Pasha
AnonymBruker
Skrevet

Har erfaring med noe jeg tror var separeringstoalett. Urinen rant ned i bunnen,og videre i en beholder, og resten ble samlet opp i en beholder/ bøtte. Ekstremt dårlig erfaring med dette. Urinen rant ikke ordentlig ned i beholderen og samlet seg i bunnen av doen, under den bøtta som samler opp det " faste". Luktet forferdelig etter noen dagers bruk, og har aldri brukt den igjen. Måtte bruke timesvis på å tømme og rengjøre hele doen. Gikk tilbake til utedoen.....😉 

Anonymkode: 35079...667

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Pasha skrev (2 timer siden):

Hos en venn av meg får jenter tisse inne på forbrenningsdoen, mens gutta vanner et tre i skogen. Funker det, så lenge det ikke er så mange damer som bruker hytta på en gang. 

Anonymkode: 90926...df6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått for forbrenningstoalett på gass. Gutta kan tisse ute (på bestemt sted) når været tillater for å spare litt på gassen. 

Anonymkode: d7395...e23

AnonymBruker
Skrevet

separeringstoalett funker fjell hos oss, så lenge alle sitter og tisser. HAr laget et fint skilt om det over doen. De som nekter å sitte, men vil stå og tisse må utenfor:-)

Anonymkode: e26e9...fbd

• Liker 3
Skrevet

Sverger til utedo. Syns alt annet lukter mer og gir mer jobb med rengjøring osv. 

• Liker 5
Skrevet

Cinderella forbrenningstoalett vi har et slikt på hytten ;)!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En hytte er ikke ekte hytte hvis den ikke har utedo med pyramidebæsj nedi. Dagens hyttefolk er bortskjemte. Kan ikke kalle det hytte når du har dusj, jacuzzi, vaskemaskin, parabol, oppvaskmaskin, oppvarmet innkjørsel etc. Kall det gjerne fritidsbolig. Ikke hytte!

Anonymkode: 66fe2...e04

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En hytte er ikke ekte hytte hvis den ikke har utedo med pyramidebæsj nedi. Dagens hyttefolk er bortskjemte. Kan ikke kalle det hytte når du har dusj, jacuzzi, vaskemaskin, parabol, oppvaskmaskin, oppvarmet innkjørsel etc. Kall det gjerne fritidsbolig. Ikke hytte!

Og det er du som bestemmer..?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er du som bestemmer..?

Ja. Les hytte i ordboka

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er uenig med deg 

Anonymkode: 7c8a1...c60

AnonymBruker
Skrevet

Er uenig med deg 

Anonymkode: 7c8a1...c60

Ok. Om du bygger et palass i fjellheimen på 2500 kvm, med 9 dass, kinorom og svømmebasseng. Fortsatt "hytte"?

• Liker 3
Skrevet

Oppgrader utedoen med avtrekksrør fra en av sidene, rør/pipe til over tak med vindvifte. Da blir du kvitt lukten og aksellerer nedbrytingen kraftig. Har gått fra å spa ut hver vår til å gjøre det hvert 3-5 år på sommerhytte.

• Liker 4
Skrevet

5 hours ago, Pasha said:

Vi har dette, med eget tissetoalett og egen bøtte til tissepapir. Det funker kjempebra! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv, men jeg vet av noen som har separeringstoalett og de sverger til det. Blir visst ingen lukt eller søl, i følge de. Hvis jeg noen gang skal ha hytte tror jeg at det blir et sånt toalett på meg også.

Anonymkode: c1001...93a

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja. Les hytte i ordboka

Jeg har helårshytte som ligger for seg selv med stor tomt, oppvaskmaskin, fryser, vaskemaskin, komfyr, vedfyring. Den er liten og ligger ikke i et hytte felt. Den kan omgjøres til helårsbolig, men er liten (50kvm). Jeg kaller den hytte jeg. 

Har hørt noen som monterte noe jeg tror de kalte "snurretoalett" der de bodde. Det fungerte bra. 

Anonymkode: 84de3...5fb

Skrevet

snurretoalett vil nok ikke fungere da vi ikke får installert den under hytta.

Vi er forøvrig 3 jenter og 2 gutter i familien, sånn med tanke på tissing

AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (6 timer siden):

Oppgrader utedoen med avtrekksrør fra en av sidene, rør/pipe til over tak med vindvifte. Da blir du kvitt lukten og aksellerer nedbrytingen kraftig. Har gått fra å spa ut hver vår til å gjøre det hvert 3-5 år på sommerhytte.

Da blir det et j… kaldt trekk i ræva når det er 15 minus midtvinters. 

AnonymBruker
Skrevet

Har Separett. Er veldig fornøyd, og det ble mye lettere å være på hytta etter vi fikk det.

Har vært på hytta flere ganger i vinter der temperaturen har vært mellom -20 og -30. Dersom vi bare hadde hatt utedo ville vi nok holdt oss hjemme de helgene.

Anonymkode: a9711...cf6

AnonymBruker
Skrevet

Har Separett. Er veldig fornøyd, og det ble mye lettere å være på hytta etter vi fikk det.

Har vært på hytta flere ganger i vinter der temperaturen har vært mellom -20 og -30. Dersom vi bare hadde hatt utedo ville vi nok holdt oss hjemme de helgene.

Kan legge til at vi leder urinen ut i en dyp singelgrøft, og så langt har det fungert bra for oss.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...