Gå til innhold

Mann 35 som vurderer å gå fra min overvektige kone.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å skrive dette! 

Min kone og jeg møttes når vi var 20.. Vi var aktive sammen, gikk mye på tur og trente mye. En aktiv livsstil er viktig for meg, blant annet for min type jobb er det viktig å være sterk. 

Etter barn har alt forfalt. Minste barnet er nå 7 og det er ikke lenger greit å skylde på gravididet. Hun har est ut. Hun sitter stille og spiser junk og godteri så det er ikke så rart. Jeg har foreslått tur og trening sammen som før, men «vil ikke», «rekker ikke». Jeg har foreslått vaskehjelp for å frigi tid, barnevakt, å ta meg av barna mer. Jeg har aldri nevnt noe til henne om hva jeg synes, men mulig hun skjønner det. Vi har ikke sex, jeg klarer ikke tenne på henne. Hun er ikke attraktiv. Jeg føler meg lurt, vi hadde år før barn hvor vi trente så mye og hun sa hun var så glad i det. 
Og nei, hun er ikke bare lubben. Hun er feit! I tillegg gidder hun aldri fikse seg og går rundt i joggebukse og tar aldri et lag maskara på. 
Jeg har såklart prøvd å påvirke kosthold, men det er og vanskelig.

Noen siste tips før jeg lukker døra helt?

Anonymkode: 1d102...20d

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du skal lukke døra. Det kan være mange årsaker til kona de sin vektoppgang, har du forsøkt å prate med henne om dette? Kanskje hun føler seg avvist av deg, du sier jo at dere ikke har sex. Kommunikasjon er det aller viktigste i et forhold, er det dårlig så er også forholdet dårlig. Du kan ikke LURE henne til å ta andre valg, hun må ønske det selv.Du var vel glad i henne en gang, hvorfor ikke stille opp nå og gi det et forsøk. Eller lukk døra.

Anonymkode: d9ddf...66f

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

du burde gi klar beskjed at noe må gjøres hvis ikke går hun ut den døra og kanskje dørkarmen følger etter...

Det er et hardt valg med tanke på barnet men hvis gnisten ikke er der lenger pga fedmen så er det nok på tide og lukke døra.

Anonymkode: 0ce9f...c69

• Liker 13
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som du skal lukke døra. Det kan være mange årsaker til kona de sin vektoppgang, har du forsøkt å prate med henne om dette? Kanskje hun føler seg avvist av deg, du sier jo at dere ikke har sex. Kommunikasjon er det aller viktigste i et forhold, er det dårlig så er også forholdet dårlig. Du kan ikke LURE henne til å ta andre valg, hun må ønske det selv.Du var vel glad i henne en gang, hvorfor ikke stille opp nå og gi det et forsøk. Eller lukk døra.

Hvordan sier man ifra om dette da? Mann 32. For oss er det ikke barn inne i bildet.  Hun gått opp 10-20 kg eller noe sånt 

Anonymkode: 41507...fa3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Skille seg pga fedme? Da elsker du ikke kona

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun er vel muligens deprimert og misfornøyd. Håper inderlig du har snakket ordentlig med henne gjentatte ganger.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Min kone og jeg møttes når vi var 20.. Vi var aktive sammen, gikk mye på tur og trente mye. En aktiv livsstil er viktig for meg, blant annet for min type jobb er det viktig å være sterk. 

Etter barn har alt forfalt. Minste barnet er nå 7 og det er ikke lenger greit å skylde på gravididet. Hun har est ut. Hun sitter stille og spiser junk og godteri så det er ikke så rart. Jeg har foreslått tur og trening sammen som før, men «vil ikke», «rekker ikke». Jeg har foreslått vaskehjelp for å frigi tid, barnevakt, å ta meg av barna mer. Jeg har aldri nevnt noe til henne om hva jeg synes, men mulig hun skjønner det. Vi har ikke sex, jeg klarer ikke tenne på henne. Hun er ikke attraktiv. Jeg føler meg lurt, vi hadde år før barn hvor vi trente så mye og hun sa hun var så glad i det. 
Og nei, hun er ikke bare lubben. Hun er feit! I tillegg gidder hun aldri fikse seg og går rundt i joggebukse og tar aldri et lag maskara på. 

Skam deg TS !

Anonymkode: d1038...c56

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan sier man ifra om dette da? Mann 32. For oss er det ikke barn inne i bildet.  Hun gått opp 10-20 kg eller noe sånt 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommunikasjon , det å tørre å spørre hvordan partneren din har det og om det er ting som plager vedkommende. Du må se etter andre forandringer enn vektøkning. Det er alltid en grunn, om du kan spørre om Dere skal begynne å spise sunnere. Skal vi være mere aktive, komme oss ut. Men ikke anklag, ikke fordøm. Det er lett å gå opp i vekt, men utrolig vanskelig å gå ned igjen. Kvinner har større fettprosent enn menn. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde du blitt opprørt om kona di ville slå opp pga vekten din? Er mest sannsynlig noe bak det. Kan være trøstespising og mye forandrer seg etter man har fått barn, og når man er eldre. Kroppen til en på 30 ser ikke ut som kroppen hun hadde da hun var i 20-årene! Spesielt etter barn. 

Kan være hun legger lett på seg eller har vanskeligheter med å gå ned i vekt grunnet helse, f.eks pcos og lignende. Man vet aldri. Jeg personlig synes det er spesielt at du vil slå opp fordi hun har lagt på seg. Er det ingen andre grunner til at du ble sammen med henne? Handler jo om å ha det hyggelig sammen, et stabilt og sunt forhold, hun er mor til dine barn. Dere har vært sammen lenge og opplevd mye sammen og delt et liv - også vil du gjøre det slutt pga vekten hennes? Sorry, men der burde du tenke deg om, der høres du dum ut. Skjønner at du selvfølgelig vil føle at du har en kjæreste som er attraktiv, men ting forandrer seg. Det er bedre å ha det stabilt fremfor å være med en 20-åring som har kroppen du ønsker men som ikke er verken mor til dine barn eller kan gi deg stabilitet. 

Hvis du vil at hun skal dolle seg opp litt, foreslå å gå ut sammen eller noe, til en litt fin restaurant. Da kan du melde fra om at du skal pynte deg litt ekstra, og hvis du synes hun spiser for mye junk så kan du vel si fra at det kanskje ikke er så lurt, fordi barna kan  "ta av henne". Er mye mer skånsomme måter å fortelle det på. Evt kunne du sagt at du vil komme i bedre form selv og at dere burde være gode eksempler for barna, som aktive foreldre, hvor hele familien f.eks kan dra ut på skogstur også videre. Om du drar med deg barna blir hun vel garantert med. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun har nok lite energi.  Og spiser junk for å få mer energi.  Vet det er feil men det er rask energi. 

Ang. tips så er det vanskelig. Det spørs om hun faktisk har energi til det 

• Liker 6
Skrevet

Forutsatt at dette ikke er tull. Jeg syntes du skriver veldig nedlatende om henne. Kona di merker det nok også. Å være overvektig er ikke noe man endrer over natten, ofte er det psyiske ting som har sin del av skylden og. Har du prøvd å virkelg snakke sammen? Det kan også ligge medisinske årsaker bak. Hun burde helt klart oppsøke lege å få avklart om det er noe som feiler henne. 

Faktisk, jo mer jeg leser av innlegget ditt, jo mer tenker jeg at hun nok får det mye bedre uten deg. 

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok hun skjønner at du ikke er tiltrukket av henne lengre, det merker man jo. Både på seksuell avvisning, mangel på komplimenter som hun kanskje fikk før, på at du prøver litt på å piske henne ut på tur.. 

Dessverre blir vel fort det en litt vond sirkel, det er jo sånne ting som kan gjøre en deprimert og som kan medføre trøstespising.

Jeg tror faktisk kanskje du bare skal gå, rett og slett. Jeg tror hun kan få det bedre og ta tak i helsa alene eller med noen andre. En mann som synes hun er feit og prøver å slanke henne, er nok omvendt av motiverende. En ny forelskelse med en mann som er glad i henne, vil gi henne mer energi og motivasjon.

Om du absolutt vil slanke henne, så er kostholdet 90%. Så kanskje mase litt mindre om den turen og prøve litt mer å innføre sunn mat. Men igjen, det er nok utrolig deprimerende for henne å være med en mann som åpenbart ikke liker henne som hun er, så du gjør nok mer skade enn godt. 

Anonymkode: b7deb...84c

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror flere her inne er inne på noe. Min mann forlot meg og to barn fordi jeg hadde lagt på meg. Og jeg var deprimert, av forholdet, manglende respekt og at mannen ga f. i meg. Da han ut av det blå forlot meg (utroskap og ny dame) gikk jeg ned alt sammen i kjølevannet av bruddet, jeg trente og la om kostholdet. Vi fikk 50/50 ordning så jeg fikk tid til å være sosial i barnefrie helger. Det var befriende for egen del, men har helt klart ikke vært lett for barna overhodet mtp bruddet. 
Når det er sagt burde hun absolutt ta tak i det for egen helses skyld, overvekt er helt klart ikke sunt!!

Anonymkode: 697b7...80b

• Liker 17
  • Hjerte 5
Gjest Jon Are
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så overfladisk du er . Hun har gitt deg flere barn så vidt jeg forstår og tar seg av de på en god måte. Du skal bli i forholdet og være en god får og mann. Du får legge sex på hylla før en stund og prøve å skape hyggelige stunder sammen . Kanskje det endrer seg. Skal love deg at der blir ikke bedre som fraskilt flerbarnsfa

AnonymBruker
Skrevet

Tror du ikke har noe annet valg enn å bli med din tjukkes kone side. Til døden skiller dere ad. Et løfte er et løfte. 

Anonymkode: 52aee...cf2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker den «kona» har det bedre uten deg. 

Anonymkode: d3dcf...fc8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Troll eller? Overraskende mange like tråder hvor ts fatshamer, men pakker det inn så inderlig…

Uansett- om min mann skrev på KG slik hadde det vært like greit om han bare gjorde det slutt. Noe svært lite tiltalende ved en slik atferd. 

Anonymkode: 8ad42...5db

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la på meg i mott samboerskap i kjølevannet av fødsler. Fødslene var ikke årsaken tip vektoppgang, mannen var det. Mannen min var en dust. Han tok lite ansvar hjemme, han behandlet meg som en dritt, han respekterte meg ikke. Han viste meg ingen kjærlighet og levde sitt liv ved siden av mitt og barnas liv. Han fortsatte som før med trening og sunt kosthold (han spiste svært strengt slik jeg også gjorde før barn, men sånt kosthold kan man ikke spise når man ammer, og ikke kan barna spise et kosthold basert på høyprotein og lavkalori, dermed lagde jeg mat til barna og meg, mens han lagde og spiste egen mat mens han rakket ned på min mat).

hans oppførsel gjorde meg deprimert, og jeg la sikkert på meg enda mer på grunn av depresjon. Til slutt flyttet jeg fra ham. Jeg ble lykkelig, og jeg gikk ned nesten alle kiloene. I dag lever jeg fint med en mann som elsker meg for den jeg er

Anonymkode: d3a3e...fb5

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (5 timer siden):

Skille seg pga fedme? Da elsker du ikke kona

Denne setningen bekrefter hvor ung og uerfaren du er. Leser du HI en gang til så kommer det frem at partneren til TS ikke gjør annet enn å gomse i seg junk og snop, sitte på rumpa, muligens tilbringe timesvis foran tven, mobil, pc m.m. Hun tilstreber ikke å gjøre seg litt attraktiv, for seg selv eller for mannen sin. Ikke vil hun gjøre noen aktiviteter sammen med mannen sin. 

Og dette får du til å koke ned til kun fedme - og at han ikke elsker kona pga av fedme. 

Han kunne like så godt ha giftet og fått barn seg med en sakkosekk spør du meg. Så givende er det med slike partnere. 

TS, du har selvfølgelig ingen plikt til å elske noen som er så late og passive, som ikke gjør annet enn å gomse i seg junk og snop, som ikke blir med på noen aktivteter, som ikke tar vare på seg selv eller ønsker å dolle seg litt opp for partneren sin. 

Hvorfor skal du kaste bort flere år av livet ditt på dette? 

Anonymkode: 471ee...f52

• Liker 9
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...