Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke flink å gjøre knipeøvelser i tiden etter fødselen. Det er over et år siden nå. Er det for sent? Har jeg ødelagt den med å ikke trene den opp igjen kjapt? Har det noe å si rent utseendemessig? 

Anonymkode: 93e28...994

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utseendemessig har ikke noe å si, kun funksjonen. Aldri for sent å trene. Men må trenes kontinuerlig hver dag 3x om dagen for effekt.

Anonymkode: 22ebe...9d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammer du fortsatt? Eller har du slutta? Fysioterapeut sa til meg at man kan få en boost i treningen i perioden man slutter og hormoner og vev går mer tilbake til normalt. Men aldri bortkastet!

Hva er det du tenker kunne forbedret seg utseendemessig med trening? Det handler nok mest om funksjon og ubehag. Noen kan mee trening oppleve mindre ubehag og tyngdefølelse, bedre seksualfunksjon, bedre kontinens, m.m.

Anonymkode: df938...92c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en ekkel tittel.

Kvinner må knipe/trene nedre bukmuskulaturen hver dag hele livet, uavhengig av fødsel eller ei. Det handler om å holde organer etc. på plass. Lar du være i dag kan du få blæreprolaps når du er 60, liksom.

Anonymkode: 643c9...a55

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, er det eksen min som har fått seg ny dame som har skrevet her?.. :ler:

Anonymkode: 6507a...a86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For en ekkel tittel.

Kvinner må knipe/trene nedre bukmuskulaturen hver dag hele livet, uavhengig av fødsel eller ei. Det handler om å holde organer etc. på plass. Lar du være i dag kan du få blæreprolaps når du er 60, liksom.

Enig 😆 Sorry for ekkel tittel. Men den kan ihvertfall ikke misforstås 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Alle dere som blir krenket av ordet fitte er fritatt fra å svare på denne tråden 🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Utseendemessig har ikke noe å si, kun funksjonen. Aldri for sent å trene. Men må trenes kontinuerlig hver dag 3x om dagen for effekt.

Anonymkode: 22ebe...9d8

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ammer du fortsatt? Eller har du slutta? Fysioterapeut sa til meg at man kan få en boost i treningen i perioden man slutter og hormoner og vev går mer tilbake til normalt. Men aldri bortkastet!

Hva er det du tenker kunne forbedret seg utseendemessig med trening? Det handler nok mest om funksjon og ubehag. Noen kan mee trening oppleve mindre ubehag og tyngdefølelse, bedre seksualfunksjon, bedre kontinens, m.m.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en ekkel tittel.

Tusen takk til dere som kommer med seriøse svar 🥰 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk til dere som kommer med seriøse svar 🥰 

Tren i vei! :) Gjerne kost på deg en time hos fysioterapeut som kan det her, da får du tilbakemelding på om du kniper riktig. Jeg syntes det var nyttig.

AnonymBruker
Skrevet

Du får veiledning om bekkenmuskelatur etter fødsel, eller finner det lett på nett.

Og enhver kvinne vet hvilke muskler det dreier seg om. 

Bare en mann ville skrevet dette. 

Anonymkode: dbfde...4fe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, her igjen. Man kan ikke vite om trådstarter er mann eller kvinne bare på språkbruken 😂 Jeg er enig i at fitte ikke er et delikat ord, men ante ikke at det skulle bli så ramaskrik 🙈 

Jeg opprettet denne tråden fordi jeg føler meg stygg og ekkel der nede, jeg lekker når jeg hoster kraftig (spesielt da jeg hadde korona, det er derfor jeg har blitt veldig bevisst på det akkurat nå). Da jeg var på 6-ukerskontroll hos fastlegen trodde jeg han skulle ta en sjekk der nede, men det gjorde han ikke, og det synes jeg var dumt for da fikk jeg ikke bekreftet at alt sto normalt til der nede. Og jeg følte det ble kleint å spørre om ikke han skulle gjøre det 😳

Ønsket bare å få høre andres erfaringer og visdom, da jeg ikke fant svar på akkurat dette på Google. Hilsen en KVINNE som tydeligvis ikke er så flink å ordlegge seg. Når det er sagt, de gangene jeg prøver aly jeg kan å ordlegge meg fint, er det likevel alltid noen som kjefter pga ett eller annet. Kg-hatet hører vel med 🤷‍♀️

Skrevet

Jeg tror jeg trener de rette musklene, men etter at venninna min fikk livmorfremfall etter fødsel er jeg livredd for å få det selv og har bestilt time hos ei fysioterapeutisk ekspert. Tar ingen sjanser når det gjelder dette, venninna mi sa det føltes ut som en tampong som nesten detter ut konstant..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jeg trener de rette musklene, men etter at venninna min fikk livmorfremfall etter fødsel er jeg livredd for å få det selv og har bestilt time hos ei fysioterapeutisk ekspert. Tar ingen sjanser når det gjelder dette, venninna mi sa det føltes ut som en tampong som nesten detter ut konstant..

Aldri hørt om. Nå ble jeg redd selv 😰 Kanskje jeg må få meg en time, jeg òg 

Skrevet

Nei jeg hadde selv bare lest ordet i forbifarten i overskrifter her på KG.. mamma har det også fikk jeg høre i helga (da jeg sa jeg hadde bestilt den timen) og et google søk sier 1 av 3 kvinner opplever det 😱 jeg kniper som det rene helvetet hver gang jeg leser ordet knipe og blir påminnet her på KG og andre plasser, håper det gir effekt og jeg slipper det der! Bestill time kan være lurt ja, hun skal sjekke status på meg ved underlivsundersøkelse. Ikke det gøyeste som finnes, men viktig å sjekke om det står bra til med muskulaturen 🙂

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (1 minutt siden):

Nei jeg hadde selv bare lest ordet i forbifarten i overskrifter her på KG.. mamma har det også fikk jeg høre i helga (da jeg sa jeg hadde bestilt den timen) og et google søk sier 1 av 3 kvinner opplever det 😱 jeg kniper som det rene helvetet hver gang jeg leser ordet knipe og blir påminnet her på KG og andre plasser, håper det gir effekt og jeg slipper det der! Bestill time kan være lurt ja, hun skal sjekke status på meg ved underlivsundersøkelse. Ikke det gøyeste som finnes, men viktig å sjekke om det står bra til med muskulaturen 🙂

Mest sannsynlig får du beskjed om å ikke knipe vilt på måfå når du kommer på det, men trene målrettet og knipe ordentlig med ordentlig avslapning mellom :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts, her igjen. Man kan ikke vite om trådstarter er mann eller kvinne bare på språkbruken 😂 Jeg er enig i at fitte ikke er et delikat ord, men ante ikke at det skulle bli så ramaskrik 🙈 

Jeg opprettet denne tråden fordi jeg føler meg stygg og ekkel der nede, jeg lekker når jeg hoster kraftig (spesielt da jeg hadde korona, det er derfor jeg har blitt veldig bevisst på det akkurat nå). Da jeg var på 6-ukerskontroll hos fastlegen trodde jeg han skulle ta en sjekk der nede, men det gjorde han ikke, og det synes jeg var dumt for da fikk jeg ikke bekreftet at alt sto normalt til der nede. Og jeg følte det ble kleint å spørre om ikke han skulle gjøre det 😳

Ønsket bare å få høre andres erfaringer og visdom, da jeg ikke fant svar på akkurat dette på Google. Hilsen en KVINNE som tydeligvis ikke er så flink å ordlegge seg. Når det er sagt, de gangene jeg prøver aly jeg kan å ordlegge meg fint, er det likevel alltid noen som kjefter pga ett eller annet. Kg-hatet hører vel med 🤷‍♀️

Knipe må du gjøre uansett. Om du er «friskmeldt» på 6 ukers kontrollen må du uansett knipe hele livet.

Lekker du ved hosting er det de korte musklene du må trene. Det er altså raske knip som må til for å hjelpe den muskulaturen. 

Vakrere blir du ikke av kniping. Anbefaler å legge bort speilet og heller kjenne hva kroppen kan gi deg av nytelse snarere enn estetikk.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, avsporing og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...