Trinepia Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 I påsken var jeg og besøkte et bad som hadde herre, dame og mix-garderober. Dusjene var inndelt i herredusj og damedusj. Mix-garderoben er slik at man går med håndduk rundt seg, og garderoben er inndelt i båser, mens skapene kan både damer og menn bruke. Man bytter altså om inne i båsene, men det fine med dette er jo at familier kan jo bruke disse og bytte om sammen. Utenfor båsene skal man ikke være naken, selv om jeg vet at enkelte har misforstått dette, og stått der i blanke messingen 😂. Jeg selv sliter med å være naken sammen med andre, og forventer vel at andre også begrenser å vise seg naken. Men jeg ble satt ut av en jente, kanskje i begynnelsen av 20-årene, som gikk rett ut fra damedusjen, uten håndkle rundt seg, og går slik mot skapet. Da var det noen få andre i fellesområdet, både damer og menn. Jeg mener at noen sa til henne at hun måtte da ha håndkle rundt seg, og jeg også trodde hun hadde gjort feil. Så sa hun bare at hun hadde egentlig ingen problemer med at menn så henne naken, hun hadde jo ikke noe som mennene der ikke hadde sett før. Jeg ble litt paff og svaret og oppførselen, men så begynnte jeg å tenke på hvor godt det hadde vært å hatt en slik selvtillitt. Eller bør man ikke gjøre sånn? Jeg mener at nakenhet er jo naturlig, og slikt må man jo regne med å oppleve i et bad uten at det blir fokusert på seksualitet. Tøff jente, jeg digger egentlig at noen gir blaffen. Kropp er kropp, og har man selvtillitt, så kan man vel vise fram kroppen på et sted hvor sannsynligvis de fleste har sett flere av det motsatte kjønn nakne. Eller tar jeg helt feil?… 3
Nysgjerrig95 Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 (endret) Ikke svar på det du spør om, men ut ifra det lille glimtet jeg har fått av deg gjennom denne tråden, så liker jeg energien din Endret 20. april 2022 av Nysgjerrig95 3
Sensi Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Topp at hun føler det slik. Men av respekt for andre, syns jeg det er greit å følge garderobereglene. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Jeg kunne gått naken på Karl Johan uten at det hadde plaget meg. Men jeg antar at det hadde vært andre som hadde problemer med det, derfor følger jeg vanlige normer. Anonymkode: 4a4f6...5f3 7
aksase Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Det er jo slik det burde vært overalt, nemlig "klær valgfritt". De som selv ikke liker å kle seg naken foran andre, har ikke vondt av å se andre nakne kropper av alle kjønn i slike ikke-seksuelle sammenhenger. Kanskje ville nettopp det å se flere vanlige nakne kropper gjøre det lettere for folk å selv være nakne. Hadde jo f.eks. vært praktisk å kunne skifte på stranda uten å utføre den rituelle og litt underlige "håndkledansen". De som vil burde jo også kunne kaste seg i sjøen uten badetøy, hvor som helst. Badetøy har ingen annen hensikt enn å skjule noe som de fleste har sett før (bortsett fra badetøy som er designet for å seksualisere kroppen), så det kunne med fordel vært droppet. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 Jeg hadde fått ståpikk om jeg hadde sett en ung snuppe naken i fellesgarderobe. Så nei. Det går ikke. Anonymkode: 4c61a...60a 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde fått ståpikk om jeg hadde sett en ung snuppe naken i fellesgarderobe. Så nei. Det går ikke. Anonymkode: 4c61a...60a Det ville gått helt fint. Med mindre du er superpubertal, trenges en seksuell setting for å få ståpikk, og en naken kropp i en garderobe som ikke bryr seg filla om deg, er ikke en seksuell setting. Anonymkode: caaa0...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Husker før hvor folk kunne dusje og slappe av i garderoben, ikke stresse med å skjule seg, hvor vi faktisk dusjet etter gymtimen på skolen osv. Slik er det ikke lenger. Jeg mener det er ekkelt å ikke skulle dusje etter gym på skolen og veldig uhygienisk for de som ikke dusjer etter å ha vært i klorvann! Nakenhet er det mest naturlige som fins, likevel er folk så flaue og sjenerte idag... Anonymkode: b3206...6bc 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husker før hvor folk kunne dusje og slappe av i garderoben, ikke stresse med å skjule seg, hvor vi faktisk dusjet etter gymtimen på skolen osv. Slik er det ikke lenger. Jeg mener det er ekkelt å ikke skulle dusje etter gym på skolen og veldig uhygienisk for de som ikke dusjer etter å ha vært i klorvann! Nakenhet er det mest naturlige som fins, likevel er folk så flaue og sjenerte idag... Anonymkode: b3206...6bc Det er vel mest problematisk for ungdommene i puberteten, hvor alt skal spres i sosiale medier… Mobilkamera har nok ødelagt mye i vårt samfunn… Anonymkode: 0c0cf...8a6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nakenhet er det mest naturlige som fins, likevel er folk så flaue og sjenerte idag... Anonymkode: b3206...6bc La folk velge selv hva de er komfortable med. Før i tiden var det heller ikke kamera i enhvers bukselomme. Anonymkode: c743f...6cf
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 Den 20-åringen kunne godt vært meg, både nå og da jeg var 20 år. Kropp er kropp og alle har det. Kunne godt dratt naken på jobb jeg, men følger forsåvidt de fleste normene i samfunnet. I fellesgarderobe ser jeg ikke noe behov for å dekke meg til. Anonymkode: 6dbde...c93
MollyJones Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 Sensi skrev (6 timer siden): Topp at hun føler det slik. Men av respekt for andre, syns jeg det er greit å følge garderobereglene. Hvorfor er det respekt for andre? Hva med en naken kropp er det som er så farlig at det er manglende respekt i å ikke dekke den? (I en setting hvor det er naturlig, som i en garderobe).
Trinepia Skrevet 21. april 2022 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2022 Det er vel sikkert en grense man må utfordre for å komme over, men det hadde vært spennende å gjøre som hun jeg observerte i påsken. Jeg tenker at å være helt naken med andre (både kvinner og menn) i en fellesgarderobe kan egentlig være noe vakkert og godt, men er jo så klart redd for at det blir seksualisert. Klart det finnes vel noen få som ser en naken dame og umiddelbart fantaserer om penetrering, men så lenge man slipper å se en erigert penis, så må vel folk få tenke hva de vil. De fleste klarer vel å unngå å få ereksjon vil jeg tro…
Emmelise Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 Garderobereglene er jo der for en grunn, og uavhengig av hvor god selvtillit hun måtte stråle av så går det an å finne fram et håndkle. Også var det dette med at menn får tilsnakk de også når de sprader rundt uten håndkle, da blir det for dumt at det ikke skal gjelde for kvinner også. Det er bare et spørsmål om tid før det står en tosk med mobilen sin og 20 minutter etterpå så trender du på tik tok uten at du er klar over det. Noe som begynner å bli et problem nå, det er et par badeland som har unisex/familiebåser for skift og dusj som opplever at pervoer prøver å filme andre gjester ved å stikke mobilen ned på gulvet og skyve den over. Som er hovedgrunnen til at jeg aldri noen sinne har beveget meg på steder hvor skifting i garderober og dusjing ved siden av andre forekommer siden jeg var 15. Og det begynner å bli en stund. 1
Sensi Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 MollyJones skrev (5 timer siden): Hvorfor er det respekt for andre? Hva med en naken kropp er det som er så farlig at det er manglende respekt i å ikke dekke den? (I en setting hvor det er naturlig, som i en garderobe). Utenfor båsene skulle man ikke være naken står det i HI. Da syns jeg man skal respektere de reglene som er satt. I «vanlig» garderobe kan man selvsagt sprade rundt naken om man ønsker dette. Det er noe annet.
Gjest Ghostface Skrevet 21. april 2022 #16 Skrevet 21. april 2022 Ikke alle har sett det motsatte kjønn naken selv om det er "vanlig" for noen.
Hedda-78 Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 Man skal følge reglene der man er, selv om man selv ikke synes det er nødvendig. Det gjelder alle felt i samfunnet. Det skaper forutsigbarhet. Hvis regelen er at man skal ha håndkle rundt seg, så skal man det. De andre som var der var ikke klar for å se andre nakne folk, nettopp fordi regelen er at folk ikke skal være nakne der. Var hun naken i bassengområdet også, siden hun syntes det var så greit å være naken på steder hvor man skal være tildekket? I damegarderoben går jeg lett naken uten håndkle, jeg er ikke sjenert. Men der er det jo lov.
Trinepia Skrevet 21. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 21. april 2022 Hedda-78 skrev (38 minutter siden): Man skal følge reglene der man er, selv om man selv ikke synes det er nødvendig. Det gjelder alle felt i samfunnet. Det skaper forutsigbarhet. Hvis regelen er at man skal ha håndkle rundt seg, så skal man det. De andre som var der var ikke klar for å se andre nakne folk, nettopp fordi regelen er at folk ikke skal være nakne der. Var hun naken i bassengområdet også, siden hun syntes det var så greit å være naken på steder hvor man skal være tildekket? I damegarderoben går jeg lett naken uten håndkle, jeg er ikke sjenert. Men der er det jo lov. Hun var vel sannsynligvis ikke naken i bassenget. Jeg var på tur til dusjen, på veg ut fra selve damegarderoben og bare gløttet mot mix-avdelingen. Utgangene fra både damedusjen og herredusjen er side ved side, og sannsynligvis så var det vel et uhell fra hennes side når jeg tenker meg om. Men at hun tok en litt selvsikker måte å svare på når hun ble klar over blemmen… Men uansett, å gå med hodet høyt hevet og hente klærne for å låse seg inne i en bås, det kan vel tolereres når flausen allerede er inntruffet. Jeg bare antok at hun gjorde det med vilje, noe som faktisk de ansatte ville tatt tak i, sannsyligvis. En blemme kan vel hvem som helst gjøre uten at det fører til konsekvenser….
Archer Skrevet 21. april 2022 #19 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det ville gått helt fint. Med mindre du er superpubertal, trenges en seksuell setting for å få ståpikk, og en naken kropp i en garderobe som ikke bryr seg filla om deg, er ikke en seksuell setting. Anonymkode: caaa0...bb9 Hadde fått skikkelig ståpikk jeg også hehe😛🤤🤤 en deilig 20-åring naken gaahh hehe
Sarinabalerina Skrevet 21. april 2022 #20 Skrevet 21. april 2022 Enig med TS, for en fin holdning til egen kropp (i rett setting altså. På bussen etter jobb kan frakken fint være på). Synes det er så trist med all den usikkerheten rundt egen kropp (som jeg får inntrykk av at det er endel av i garderobene). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå