Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2002 #1 Skrevet 16. oktober 2002 I går kveld bestemte samboeren min og jeg oss for dato. Det blir 2.mai 2003. Dette er en fredag, fordi vi ønsker å gifte oss borgerlig, hos sorenskriveren. I og med at det bare er ca.6 måneder til ringte jeg allerede i dag for å avtale tidspunkt for vielsen. Var redd jeg var sent ute, men fikk beskjed om at vi ikke kunne reservere noe tidspunkt for de hadde mottatt alle papirene som skal til. Vi har begge vært gift tidligere så det blir ganske mange. Men jeg har lest i diverse bryllupsmagasin at papirene skal sendes inn 6 måneder før, men hos sorenskriveren fikk jeg beskjed om at de ikke kunne være eldre enn 4 måneder. Er det forskjellig praksis med kirkelig og borgelig vielse? Eller er dette fordi prøving av vilkår er annerledes når man har vært gift tidligere?
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2002 #2 Skrevet 16. oktober 2002 4 MND FØR GJELDER BÅDE HOS SORENSKRIVER OG KIRKE. mEN TRODDE LIKEVEL MAN KUNNE "BESTILLE TID" FØR MAN LEVERE PAPIRENE.... :-?
Juli-79 Skrevet 17. oktober 2002 #3 Skrevet 17. oktober 2002 Vi fikk vite at papirene ikke måtte være eldre en 4 mnd. da vi giftet oss (i kirke), men vi fikk da virkelig reservert kirken for det. Papirene sendte vi kirken 4 mnd. før.
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2002 #4 Skrevet 17. oktober 2002 Ved borgerlig vigsel får du normalt ikke reservert tid før du leverer inn papirene, tidligst 4 måneder før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå