Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er gravid og har ikke fått jobb før nå, og når babyen kommer har jeg ikke jobbet 6mnd.. har da kun rett på engangsstønad. Samboer sier jeg også har rett på foreldrepenger siden jeg har mottatt dagpenger, men at han ønsker abort fordi det økonomiske ikke går rundt når jeg fikk så lite i dagpenger. (Han har 2 barn fra før og er redd for økonomien vår)   Får man dagpenger i permisjonstiden eller hva kan man få av støtte og slikt? Har prøvd å finne det ut.., noen som vet?

Anonymkode: 2f1d7...06f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utbetalinger fra NAV som gir rett til foreldrepenger

Disse utbetalingene fra NAV teller med som inntekt når du skal ha foreldrepenger

• sykepenger
  • foreldre- og svangerskapspenger
  • arbeidsavklaringspenger
  • dagpenger
  • dagpenger ved permittering
  • pleie- og omsorgspenger

Kilde;

https://www.nav.no/foreldrepenger-etter-oktober#hvor-lenge-inntekt

Anonymkode: 97446...3a8

• Liker 2
Skrevet

Fikk du dagpenger før du fikk jobb? Dagpenger teller som "lønn" når NAV skal bestemme om du har rett på foreldrepenger, så det kan godt hende du har rett på foreldrepenger, ja.

Men når de skal beregne hvor mye foreldrepenger du skal få, kan de regne på litt ulike måter. Siden du har jobb når du går ut i permisjon, så vil de nokta utgangspunkt i lønna di de tre siste mnd før permisjonsstart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (7 timer siden):

Fikk du dagpenger før du fikk jobb? Dagpenger teller som "lønn" når NAV skal bestemme om du har rett på foreldrepenger, så det kan godt hende du har rett på foreldrepenger, ja.

Men når de skal beregne hvor mye foreldrepenger du skal få, kan de regne på litt ulike måter. Siden du har jobb når du går ut i permisjon, så vil de nokta utgangspunkt i lønna di de tre siste mnd før permisjonsstart.

Jeg skulle svare det samme. Evt. tar de utgangspunkt i din inntekt de tre siste mnd. før permisjon. Ville tatt kontakt med NAV og fått en skriftlig tilbakemelding fra de.

Anonymkode: e7631...6ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du får ikke engangsstønad og foreldrepenger. Du får kun velge en av disse. Hvis er mindre enn 5 måneder på veg så vil du nok få lønnen du har nå til foreldrepenger. Men her får du masse svar. Ring nav og spør, så får du eksakt svar.

Anonymkode: 0d8c7...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...