AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 For de som lurer på hva jeg mener med blikking, så er det når man ser bort på en person og ruller med øynene, ler, eller viser en slags forakt for personen som feks snakker. Jeg har merket det mye på jobben i det siste. Jeg skal slutte, fordi jeg ikke orker pendlingen. Jeg har ny jobb. Jeg synes nå at alle driver på sånn, og sender blikk til hverandre hele tiden når jeg snakker. Det er en ekkel følelse, og den som er værst er en dame på 46. Hun holdt på sånn med flere i dag i møtet, og jeg merker jo det veldig lett, og slutter da å snakke en stund. Etterpå soer hun at jeg må dele min mening. Det er mye mas om å være med å dele sin mening, men det virker jo ikke som de egentlig liker meg, eller vil høre hva jeg synes!!! Om det er noen her, som er voksne, og driver på sånn, sende blikk til kollegaer og venner når noen snakker, hva vil dere egentlig oppnå? At personen skal dele mindre? Ikke føle seg likt? Mener dere det som mobbing? Jeg tenker, at man må virkelig ikke like den personen man gjør slikt mot. Og hvorfor i en jobb setting? Er man slik mot en person man misliker? Anonymkode: 6c9ba...a1b 4 2
Gjest Lunaris Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Stille mobbing og utfrysing det der. Usmakelig oppførsel fra «voksne» mennesker… Sikkert samme typen som driver med falsk ryktespredning også. Mentalitet med fjortiser.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Lunaris skrev (17 minutter siden): Stille mobbing og utfrysing det der. Usmakelig oppførsel fra «voksne» mennesker… Sikkert samme typen som driver med falsk ryktespredning også. Mentalitet med fjortiser. Det er desverre noe som går på psyken løs. Jeg synes det er kjempetungt når jeg merker sånt. Det skjer hver dag jeg deltar i et møte med denne damen, virker nesten som hun misliker meg fordi jeg skal slutte. Anonymkode: 6c9ba...a1b 2
Gjest Lunaris Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er desverre noe som går på psyken løs. Jeg synes det er kjempetungt når jeg merker sånt. Det skjer hver dag jeg deltar i et møte med denne damen, virker nesten som hun misliker meg fordi jeg skal slutte. Anonymkode: 6c9ba...a1b Det er ikke verdt det å ha det sånn i hverdagen. Har dere ikke noen tillitsvalgte på jobben? Hvor lang tid er det igjen på jobben?
Silva Pluvialis Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Lunaris skrev (6 minutter siden): Det er ikke verdt det å ha det sånn i hverdagen. Har dere ikke noen tillitsvalgte på jobben? Hvor lang tid er det igjen på jobben? En måned. Går nok bra, men jeg synes det er tungt. Hadde bursdag i dag og greier, så var ikke måte på hvor grei hun var i det ene øyeblikket, men i det neste var jeg en dust. Anonymkode: 6c9ba...a1b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Kan jeg spørre hva slags type virksonhet du jobber i? Anonymkode: d5a2c...277
NiceOrNothing Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): For de som lurer på hva jeg mener med blikking, så er det når man ser bort på en person og ruller med øynene, ler, eller viser en slags forakt for personen som feks snakker. Jeg har merket det mye på jobben i det siste. Jeg skal slutte, fordi jeg ikke orker pendlingen. Jeg har ny jobb. Jeg synes nå at alle driver på sånn, og sender blikk til hverandre hele tiden når jeg snakker. Det er en ekkel følelse, og den som er værst er en dame på 46. Hun holdt på sånn med flere i dag i møtet, og jeg merker jo det veldig lett, og slutter da å snakke en stund. Etterpå soer hun at jeg må dele min mening. Det er mye mas om å være med å dele sin mening, men det virker jo ikke som de egentlig liker meg, eller vil høre hva jeg synes!!! Om det er noen her, som er voksne, og driver på sånn, sende blikk til kollegaer og venner når noen snakker, hva vil dere egentlig oppnå? At personen skal dele mindre? Ikke føle seg likt? Mener dere det som mobbing? Jeg tenker, at man må virkelig ikke like den personen man gjør slikt mot. Og hvorfor i en jobb setting? Er man slik mot en person man misliker? Anonymkode: 6c9ba...a1b Det er en form for hersketeknikk som kun umodne og usikre folk driver med . Vær glad du skal bort derifra . Jeg ser på sånne folk som råtne epler . De sprer mugg å uggen stemning . Hadde sagt det høyt i en sånn gruppesetting : «nei takk , jeg står over å dele min mening , da jeg opplever at folk himler med øynene av den « Endret 20. april 2022 av NiceOrNothing 7
AnnePåLande Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Usj, den type oppførsel er noe dritt. Tenk så umoden denne personen er, ts. Vedkommende er så umoden at hun ikke klarer å bruke ordene sine når hun ikke er enig med deg. Flaut.. Hva med å bare låse blikket fast på dette mennesket? Bare se på henne.. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan jeg spørre hva slags type virksonhet du jobber i? Anonymkode: d5a2c...277 Designbyrå Anonymkode: 6c9ba...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 AnnePåLande skrev (2 minutter siden): Usj, den type oppførsel er noe dritt. Tenk så umoden denne personen er, ts. Vedkommende er så umoden at hun ikke klarer å bruke ordene sine når hun ikke er enig med deg. Flaut.. Hva med å bare låse blikket fast på dette mennesket? Bare se på henne.. Tingen er at det er så mange som er "med på blikkingen" jeg er merkelig nok en viktig del av teamet og har mange nytte innspill. Men alikevel.. Anonymkode: 6c9ba...a1b
Amossa Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 På min forrige jobb var det en kollega som drev med dette. Hun himlet med øynene når noen rundt lunsjbordet sa noe hun var uenig i eller ikke likte. Da så hun gjerne på sjefen mens hun samtidig rullet med øynene. Han så bort og ned i bordet, men stoppet henne aldri. På et seminar om mobbing på arbeidsplassen spurte jeg kursleder i pausen om hvordan jeg skulle angripe situasjonen. Hun svarte: Angrip! Neste gang din kollega gjør dette skal du se henne direkte i øynene og klart og tydelig si: Hvorfor ruller du med øynene? Det er ikke greit! Et par dager senere sto jeg i situasjonen - og jeg konfronterte henne slik som kursleder hadde rådet meg til. Min kollegas reaksjon var utrolig, hun rødmet og raste ut av rommet. Nei, vi ble ikke bestevenninner, men hun våget aldri mer å rulle med øynene foran verken meg eller mine kolleger når jeg var tilstede 12 4 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 Jeg har også jobbet med noen slike damer. Felles for disse damene er at dem er ca rundt 45 år og eldre. Virker litt småbitre, er mindre pene og kunne himle med øynene når en annen kvinnelig kollega kom inn i rommet som er litt selvsikker og penere ytre. Dette var i et yrke med veldig høytutdannede folk. Jeg orket ikke mer og byttet jobb. Har det bedre i denne jobben nå som jeg jobber for det meste med menn Anonymkode: 7eb77...846 5 1
Magnifique Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 Amossa skrev (6 timer siden): På min forrige jobb var det en kollega som drev med dette. Hun himlet med øynene når noen rundt lunsjbordet sa noe hun var uenig i eller ikke likte. Da så hun gjerne på sjefen mens hun samtidig rullet med øynene. Han så bort og ned i bordet, men stoppet henne aldri. På et seminar om mobbing på arbeidsplassen spurte jeg kursleder i pausen om hvordan jeg skulle angripe situasjonen. Hun svarte: Angrip! Neste gang din kollega gjør dette skal du se henne direkte i øynene og klart og tydelig si: Hvorfor ruller du med øynene? Det er ikke greit! Et par dager senere sto jeg i situasjonen - og jeg konfronterte henne slik som kursleder hadde rådet meg til. Min kollegas reaksjon var utrolig, hun rødmet og raste ut av rommet. Nei, vi ble ikke bestevenninner, men hun våget aldri mer å rulle med øynene foran verken meg eller mine kolleger når jeg var tilstede 👏🏼👏🏼❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 Å jeg digger når folk himler med øynene. For da gir det meg anledning til å spørre høyt å tydelig, hvorfor himler du med øynene til meg? Har du problemer med noe? Har de holdt på lenge, så slenger jeg på at har du problemer med det jeg sier, så forventer jeg at du klarer å fortelle om det utover et negativt krops språk. Når de bortforklarer, sier jeg unnskyld om jeg så feil, setter strenge øya i dem samtidig og viser tydelig at, jeg ikke tror dem. Når folk holder på sånn, vet jeg at det baksnakker deg på de faktisk ganske alvorlig, og prøver å umyndig gjøre deg. Så når da himlingen begynner, er det beste metoden å sette det på plass. Fortsetter de å himle, så er det jo umulig for dem å gjøre det uten å drite seg ut selv, for da er lageret mitt fullt av kommentarer. Feks ser øya dine fortsatt ruller i hodet ditt, er det noe galt? Har du fått noe i øya igjen nå, i et tone leie som går alle som fikk med seg det første til å forstå hva jeg mener. Osv. Du skal bytte jobb. Så kjør på sier jeg bare Anonymkode: 8428f...303 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #16 Skrevet 21. april 2022 Tvillingsjel skrev (7 timer siden): Dette har vi hatt en samtale om i familien. Det er en i familien som har en tendens til å blikke og himle med øynene når andre snakker. Personen ble konfrontert med oppførselen, og vi lurte på hvorfor og hva personen tenker når det skjer. Det viste seg at personen ikke hadde lagt merke til det, og ikke tenkt noe videre over det. Vi forsøkte å si at det er lettere hvis vedkommende forteller om de tankene som dukker opp fremfor å gi sånne blikk, men det var visst ikke noe vedkommende hadde reflektert over. Dette er en meget snill og godhjertet person, så vi skjønte jo at dette ikke er vondt ment. Jeg tror noen kan bruke det som mobbing, mens andre genuint ikke tenker over at de gjør det. Kommer jo an på måten de gjør det på da. Er vokst opp med en nabo, som. Har en form for himling. Men når du kjenner henne så ligner den mest på en type der hun sier :å hærregud det var da voldsomt. Og forsterket det med en latter iht å understreke at det ikke var noe farlig. Anonymkode: 8428f...303
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Å jeg digger når folk himler med øynene. For da gir det meg anledning til å spørre høyt å tydelig, hvorfor himler du med øynene til meg? Har du problemer med noe? Har de holdt på lenge, så slenger jeg på at har du problemer med det jeg sier, så forventer jeg at du klarer å fortelle om det utover et negativt krops språk. Når de bortforklarer, sier jeg unnskyld om jeg så feil, setter strenge øya i dem samtidig og viser tydelig at, jeg ikke tror dem. Når folk holder på sånn, vet jeg at det baksnakker deg på de faktisk ganske alvorlig, og prøver å umyndig gjøre deg. Så når da himlingen begynner, er det beste metoden å sette det på plass. Fortsetter de å himle, så er det jo umulig for dem å gjøre det uten å drite seg ut selv, for da er lageret mitt fullt av kommentarer. Feks ser øya dine fortsatt ruller i hodet ditt, er det noe galt? Har du fått noe i øya igjen nå, i et tone leie som går alle som fikk med seg det første til å forstå hva jeg mener. Osv. Du skal bytte jobb. Så kjør på sier jeg bare Anonymkode: 8428f...303 Jeg satt å tenkte på dette nå. Men denne damen som gjør dette er ikke en person jeg vil bli uvenner med, om du forstår. Jeg er en profesjonell, jeg lager ikke drama med kollegaer, og driver med baksnakking på jobben og sånt. Men, det er tydeligvis ikke sånn de andre tenker. Jeg blir ganske stressa av å føle at folk er sure på meg, og skulle jeg satt i gang noe sånt med henne, så blir det et skikkelig leven. Jeg har sagt ifra en gang før at hun gjorde meg ukomfortabel, og da løp hun til sjefen med en gang. Hun "tåler" ikke at noen sier noe som ligner på kritikk mtp hennes oppførsel da hun er en "engel" som skal være snill og god med alle. Det er hennes image, men hun er så klart ikke slik på ordentlig. Det er jeg, og det er kanskje derfor hun ikke tåler meg. Anonymkode: 6c9ba...a1b 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #18 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg satt å tenkte på dette nå. Men denne damen som gjør dette er ikke en person jeg vil bli uvenner med, om du forstår. Jeg er en profesjonell, jeg lager ikke drama med kollegaer, og driver med baksnakking på jobben og sånt. Men, det er tydeligvis ikke sånn de andre tenker. Jeg blir ganske stressa av å føle at folk er sure på meg, og skulle jeg satt i gang noe sånt med henne, så blir det et skikkelig leven. Jeg har sagt ifra en gang før at hun gjorde meg ukomfortabel, og da løp hun til sjefen med en gang. Hun "tåler" ikke at noen sier noe som ligner på kritikk mtp hennes oppførsel da hun er en "engel" som skal være snill og god med alle. Det er hennes image, men hun er så klart ikke slik på ordentlig. Det er jeg, og det er kanskje derfor hun ikke tåler meg. Anonymkode: 6c9ba...a1b Da tar du først en prat med sjefen. Og sier i fra hva hun holder på med. Dessuten, det er ikke stygt eller slemt å spørre om hvorfor folk himler med øynene. Hun gjør jo mer skade på deg nå. Enn om du sier tydelig ifra. Sikkert mange av de andre som ikke sier noe også. Dessuten å sette ned foten viser bare at du er ansvarsfull og ikke finner deg i alt. Jeg lover det blir mest ubehagelig for henne. Du kan velge den snille måten, der du først spør hvorfor hun himler med øynene. Og hun svarer at hun ikke har gjort det. Neste gang sier du : nå gjorde du sånn igjen. Hva da? Himlet med øynene. Og vis det. Gjør hun det 3 gang så sier du. Nå er det 3 gang du himler med øynene dine til meg. Så har du noe problem med meg, syntes jeg heller du kan si det. Så kan vi løse opp i problemet. Da blir det vanskelig å gjøre det 4 gang Anonymkode: 8428f...303 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #19 Skrevet 21. april 2022 Èn måte å angripe dette på er å bruke den siste tiden til å finne ut hvordan du kan håndtere slike mennesker for sjansen på at man møter på dem flere ganger i løpet av karrieren er ganske stor. Om du er ferdig om en måned så har du ca 20 arbeidsdager igjen og etter det så trenger du aldri å se dette mennesket igjen og konsekvensene av din utprøving ift håndteringen vil bli ikke bli et problem. Antakelig er dette kvinnemennesket sjalu og mislykket i egne øyne, mens du er på vei til noe bedre. Slikt kan være utfordrende for "barn" å håndtere. Om du ikke føler for en direkte konfrontasjon så er det mulig å være til stede, men bare observere dem. Distansere seg ved å lage en liten konkurranse av det med hvor mange ganger oppfører hun/de seg som unger i dag? Eller noe i den retningen. Det viktigste er å vise at dette ikke går inn på deg for det elsker de og fyrer dem opp enda mer. Mobbere med den aggresjonen de har elsker tårer på samme måter som gribber elsker blod. Tror jeg hadde valgt å møte dette med å bli enda hyggelige og blidere. Tatt med kake siste dagen og spesielt fremhevet det gode samarbeidet for er det noe slike mennesker ikke fikser så er det andres suksess. Anonymkode: 7e403...a7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #20 Skrevet 21. april 2022 Ville spurt henne hva hun mener med det. Enten er hun ikke oppmerksom på det, eller så kanskje hun trenger å bli satt på plass litt av at du konfronterer det. Anonymkode: 51d0c...325 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå