Gå til innhold

23 år og kommer fra en kultur der man får barn i tjueårene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student, jobber og har det gøy på fritiden. Jeg har god kontakt med familien. Jeg kommer fra en kultur der kvinner får barn ved fylte 25 og får allerede spørsmål om dette. For tiden er jeg ikke sammen med en, og nyter singellivet. Vet at i alle kulturer spør man hverandre om barn og forhold, men hos oss er det større forventning. Problemet er ikke hva jeh skal svare folk, men hvordan jeg skal bli trygg på valget mitt om å vente noen år. 

Akkurat nå har jeg det veldig fint. Jeg synes det er godt å bestemme selv, og ha mye fritid. En sjelden gang kan jeg stresse når jeg er med tantebarn, og føle på "kanskje jeg må slutte med egoismen til neste år", det vil ikke skje da.. Jeg ønsker meg barn en gang i fremtiden. 

Anonymkode: ee4a8...e3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er egoisme uansett hva du velger  da... Det ene valget gjør deg ikke mer eller mindre egoistisk.

Anonymkode: c6d3f...adb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de får barn så tidlig så er det kanskje fordi familien fikser partner til dem?

Anonymkode: 88921...822

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er student, jobber og har det gøy på fritiden. Jeg har god kontakt med familien. Jeg kommer fra en kultur der kvinner får barn ved fylte 25 og får allerede spørsmål om dette. For tiden er jeg ikke sammen med en, og nyter singellivet. Vet at i alle kulturer spør man hverandre om barn og forhold, men hos oss er det større forventning. Problemet er ikke hva jeh skal svare folk, men hvordan jeg skal bli trygg på valget mitt om å vente noen år. 

Akkurat nå har jeg det veldig fint. Jeg synes det er godt å bestemme selv, og ha mye fritid. En sjelden gang kan jeg stresse når jeg er med tantebarn, og føle på "kanskje jeg må slutte med egoismen til neste år", det vil ikke skje da.. Jeg ønsker meg barn en gang i fremtiden. 

Du svarer «dette kan være et vanskelig tema for mange - ikke alle kan velge å planlegge barn». 

Anonymkode: a670c...16d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å få barn uten en ektemann kan du svare. 

Anonymkode: 8220f...58c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å få barn uten en ektemann kan du svare. 

Anonymkode: 8220f...58c

Ha ha, da hadde de tatt saken i egne hender. Jeg har veldig god familie, men hvis en mann er det som stopper, hadde de funnet en kandidat. Ts

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er egoisme uansett hva du velger  da... Det ene valget gjør deg ikke mer eller mindre egoistisk.

Anonymkode: c6d3f...adb

Å få barn er det siste som blir sett på som egoistisk i disse kulturene. Veldig forståelig, du oppdrar jo et annet liv. Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du la andre presse deg med forventningene sine til å få barn før du er klar for det, og helt på egenhåd bestemmer deg for at det er det du vil? Og ikke minst at nå passer det inn i ditt liv og gjenspeiler dine drømmer. Er det rett ovenfor barnet ditt at det ble til på grunn av kulturelle forventninger? Eg har selv lyst til å bli en mor som lærer de kommende barna mine å ta egne reflekterte og gode valg for en selv, og de rundt en, som muligens blir involvert. Det kan eg gjøre med å gå foran som et godt eksempel. Det er veldig hardt når en står i det, men sett deg selv høyere enn at andre skal bestemme over livet ditt.

Anonymkode: 8056a...d4b

AnonymBruker
Skrevet

Å få barn er egoistisk. Å ikke få barn er ikke egoistisk. 

Anonymkode: e96ed...63f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Å få barn er egoistisk. Å ikke få barn er ikke egoistisk. 

Anonymkode: e96ed...63f

Helt enig. Finnes tilnærmet ingen ikke-egoistiske grunner til å få barn.

Anonymkode: 59029...e38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...