AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Jeg og min samboer leier en leilighet. Det har noen ganger blitt sånn trekk pga. vinduene at døra til soverommet noen ganger har smelt igjen ganske hardt. Det er en sånn dør med glass. Vi har hatt en sånn gardin hengende foran, så det ikke skal være innsyn. Oppdaget plutselige en dag da jeg vasket at hele døra rett og slett er ødelagt. Selve listen rundt glasset har rett og slett separert seg fra døren. Er ganske redd for at huseier vil skylde på oss pga dette.. Jeg har innboforsikring gjennom NTL. Men er dette noe det vil dekke? Og er det egentlig vår feil når det er på grunn av trekk (vind altså)? Vi må jo ha åpne vinduer noen ganger. Anonymkode: 93971...38f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og min samboer leier en leilighet. Det har noen ganger blitt sånn trekk pga. vinduene at døra til soverommet noen ganger har smelt igjen ganske hardt. Det er en sånn dør med glass. Vi har hatt en sånn gardin hengende foran, så det ikke skal være innsyn. Oppdaget plutselige en dag da jeg vasket at hele døra rett og slett er ødelagt. Selve listen rundt glasset har rett og slett separert seg fra døren. Er ganske redd for at huseier vil skylde på oss pga dette.. Jeg har innboforsikring gjennom NTL. Men er dette noe det vil dekke? Og er det egentlig vår feil når det er på grunn av trekk (vind altså)? Vi må jo ha åpne vinduer noen ganger. Anonymkode: 93971...38f Kan dere ikke feste lista igjen? Alle dører kan smelle igjen av gjennomtrekk. Kjøp en dørstopper som kan holde døra åpen. Anonymkode: 24de8...c2f 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Jeg vil si ja, det er deres skyld. Dere har laget trekk ved å ha vinduene åpne, og visste at døra kunne slå hardt igjen. Etter at det skjedde første gangen burde dere ha lært, og stoppet det. Null problem å ha vinduene åpne, dere kunne festet døra så den ikke smalt. Anonymkode: 8a775...675 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Hvorfor tar du ikke vare på boligen når du leier? Du euer den ikke og er kun på besøk. Her burde huseier ta en del av depositumet. Anonymkode: d7fad...344 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dere ikke feste lista igjen? Alle dører kan smelle igjen av gjennomtrekk. Kjøp en dørstopper som kan holde døra åpen. Anonymkode: 24de8...c2f Nei, hele rammen rundt har liksom sprettet ut og det er helt umulig å klare å trykke den inn igjen. Anonymkode: 93971...38f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Med forbehold om at jeg ikke ser døra - kan dere ikke bare feste listen igjen? Det høres jo nesten ut som noe man kan gjøre med superlim liksom. Jeg eier såpass skam at det der hadde jeg fikset selv. Start med å ringe en handy venn. Om hele døra må byttes er det mulig jeg hadde sagt til huseier at her har det vært en sliten dør. Det skal jo egentlig gå an å lukke en dør ganske hardt uten at den ramler fra hverandre. Men ja, dørstopper er en fin ting. Anonymkode: a9b03...ced 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vil si ja, det er deres skyld. Dere har laget trekk ved å ha vinduene åpne, og visste at døra kunne slå hardt igjen. Etter at det skjedde første gangen burde dere ha lært, og stoppet det. Null problem å ha vinduene åpne, dere kunne festet døra så den ikke smalt. Anonymkode: 8a775...675 De gangene det har skjedd har det på ingen måte vært mye vind. Og for alt jeg vet så skjedde dette første gangen døra smalt. Og ja, det har skjedd noen ganger, men ikke så ofte at man tenker på å feste den. Anonymkode: 93971...38f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Å bytte ut en dør koster da ikke all verden og aldri noe jeg hadde tatt på innboforsikring. Egenandelen på forsikringen er jo nesten like dyrt som en ny dør, om ikke dyrere. Jeg forstår ikke helt dette med gardinen... men om du har moderert døren av noe slag, som har forårsaket skaden så kan du for det og da er du økonomisk ansvarlig samme hvordan du vrir og vender på det. Skal godt gjøres at en dør forfaller naturlig og da går under "normal slitasje". Men går det under forventet slitasje så er det som meg bekjent, huseiers ansvar. Men skal godt gjøres at det er på grunn av normal slitasje, da innedører har lang levetid. Anonymkode: 059b2...02e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 Skjedde noe lignende hos oss. Har du bilde av døren? Anonymkode: 40127...383
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å bytte ut en dør koster da ikke all verden og aldri noe jeg hadde tatt på innboforsikring. Egenandelen på forsikringen er jo nesten like dyrt som en ny dør, om ikke dyrere. Jeg forstår ikke helt dette med gardinen... men om du har moderert døren av noe slag, som har forårsaket skaden så kan du for det og da er du økonomisk ansvarlig samme hvordan du vrir og vender på det. Skal godt gjøres at en dør forfaller naturlig og da går under "normal slitasje". Men går det under forventet slitasje så er det som meg bekjent, huseiers ansvar. Men skal godt gjøres at det er på grunn av normal slitasje, da innedører har lang levetid. Anonymkode: 059b2...02e Det jeg mente med gardinen var rett og slett at jeg ikke har lagt merke til skaden pga den. Og en nybdør koster vel flere tusen kroner? Det er ikke alle som har det i bakhånd. Anonymkode: 93971...38f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjedde noe lignende hos oss. Har du bilde av døren? Anonymkode: 40127...383 https://www.byggmax.no/innerdør-anne-ubehandlet-furu-diplomat-p6616242#1250=56011 Det ligner veldig på denne døren. Hele rammen med vindu har sprettet ut av selve døren på den ene siden. Litt vanskelig å forklare. Har sett på det og ser at det er helt umulig å klare å trykke det på plass igjen. Anonymkode: 93971...38f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg mente med gardinen var rett og slett at jeg ikke har lagt merke til skaden pga den. Og en nybdør koster vel flere tusen kroner? Det er ikke alle som har det i bakhånd. Anonymkode: 93971...38f Har du montert gardinen selv eller var den der fra før av? Anonymkode: 059b2...02e
Daisy-love Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 (endret) Ikke lest alt, men fikk vondt av deg her. Ting kan skje den beste, selv om en prøver å ivareta ting. Jeg syntes enkelte av kommentarene var rett og slett ufine. Endret 20. april 2022 av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 En dør blåser jo igjen for et godt ord om det er gjennomtrekk. Om du får dekket det gjennom innboforsikringen er jeg ikke sikker på, men det er jo bare å sjekke opp. Anonymkode: 6f73b...c08
Karma91 Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Jeg hadde en valp som var alene hjemme første gangen å da selvfølgelig tygget opp hele dørkarmen 🤣 jeg informerte huseier å spurte om han ønsket at jeg fikset det før jeg flyttet eller om han ville gjøre det selv så han fikk det slik han ville ha det å tilbydde betale får materiale som måtte til. Han sa han fikset det selv å at det ikke gjorde noe siden han selv hadde sakt hund var ok så var det liksom en del av risken. Så lenge man er ærlig å redelig å gjør opp får seg så finner man vanligvis en løsning som passer begge 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 Slapp av! Ifølge alle bitre mennesker her inne så går dette under «normal slitasje» og huseier er en drittsekk hvis han mener dette er din feil for huseier skal kun ta imot pengene dine, smile og holde kjeft. 😂 Anonymkode: 8768e...12a 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #18 Skrevet 21. april 2022 Det ER deres skyld, så her er det bare innrømme det for huseier, og få byttet/erstattet døren. Hadde det vært en gang, så hadde det vært uhell, men når dere gjentatte ganger åpner vinduene uten å sikre døren, og dere er full klar over at den smeller igjen i trekk, så er det deres skyld at det fører til ødeleggelse. Anonymkode: 4e033...ebd 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #19 Skrevet 21. april 2022 Dette er deres skyld, og går ikke under "normal slitasje" slik en over mener. Døren er ødelagt pga at dere lar den smelle igjen, fremfor å lukke døren når det er fare for trekk, eller ha en dørstopper så det ikke skjer. Tviler på at du får noe på innboforsikringen for dette, her må du bare belage deg på å enten betale eller få trukket fra depositum. Anonymkode: c02e0...736 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #20 Skrevet 21. april 2022 Det er jo deres skyld. Så dere må fikse det på en eller annen måte, enten ved at det blir trekt fra depositum, eller ved at det betaler fra egen lomme. Når dette skjer flere ganger så må dere jo komme frem til at det er lurt å sette noe ved døra så den ikke blåser igjen. Anonymkode: 4e900...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå