Gå til innhold

Søkte på fagskole i hui og hast, men har ikke dokumentert noe om arbeidspraksis. For sent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier sier så søkte jeg i hui og hast rett før fristen som var idag kl 14:00. Jeg har idag fagbrev og har jobbet i ca 10 år inkl. læretid.

Jeg la inn det jeg trengte av vitnemål og søknad på studiet. Men jeg tenkte ikke på at man selvsagt konkurrerer med andre om skoleplassene via "opptakspoeng", og kom da over en informasjonsside som skriver at yrkespraksis også teller om man viser til arbeidskontrakt og sluttattester for de relevante jobbene. Karakterene jeg har er ok, og har bestått "meget godt" på fagprøve. Er i 30-årene så jeg får mulig noen alderspoeng. Men kjipt å komme dårligere ut enn andre som sikkert har dokumentert yrkespraksisen sin.

Vil en saksbehandler kanskje oppdage dette, og spørre om jeg ikke har arbeidserfaring (for det sier seg jo litt selv). Eller er det slik at kun akkurat det som ble sendt inn før fristen blir gyldig?

Det er ikke fullstendig krise, for jeg har ikke bestemt meg for om jeg faktisk vil begynne, men søkte bare for å ha muligheten til å vurdere det, og ta det derfra om jeg får tilbudet.

Anonymkode: 7d243...51b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts.

Det kan hende vil bety noko ved ein fagskule som har mange søkjara, at praksis tida kan vere med å vippe til fordel for deg. Likevel vil du få ekstra poeng for fagbrev med “Meget bestått”, trur det er 5 ekstra poeng.

Sjølv var eg nyleg ferdig med studiet innan bygg, heiltid. Eg fylte 44 år når studiet var fullført. Ved søknad på plass hadde eg også desse 5 poenga. Sendte inn praksis tida mi på 22 år i etterkant av søknadsfrist. Gjekk heilt fint å ettersende. Gjekk ut som best i klassen med mange A og B i karakter.

Vil trygt anbefale teknisk fagskule, du vil stå fagleg sterkt ved teorien, sidan du har mange års praktisk erfaring.

Så lykke til, du vil aldri angre 👍

Anonymkode: d99e1...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...