AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Synes det er vanskelig å bestemme seg. Glatt tak? Store plater? Små plater? Panel? Plater med struktur? Hva er egentlig finest? Er ca 65 kvm åpen stue/kjøkkenløsning. Skal ikke ha spotter. Noen som har tak de er spesielt fornøyd med? Eller noe de ikke liker? Anonymkode: 13ff3...0ae
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Jeg synes glatt tak er finest, men da må man huske å tenke akustikk Har selv gammeldagse, små plater, og vil egentlig ha alt annet enn det 😅 Anonymkode: a6148...d20
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Takk for svar Jeg er heller ikke så glad i slike plater, har noen nå og det ser så rotete ut. Er veldig glad i trepanel i tak, hvitmalt, men det blir kanskje litt for hyttestil? Heller mot helt glatt tak, men er så redd for å angre om det blir feil 😛 Er jo ikke akkurat fort gjort å gjøre om på i ettertid. Synes også det er vanskelig å finne bra bilder av tak på nett! Anonymkode: 13ff3...0ae
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Jeg har hatt slette tak (malt gips) og vanlige huntonit plater i tak. Det ser penere ut med slette tak, men det forutsetter at det blir sparklet og malt skikkelig. Gjør maleren en dårlig jobb, ser det ikke ut i måneskinn. Har selv erfart at det så helt grusomt ut og måtte helsparkle og male 2 taket ganger etterpå. Nå skal jeg flytte og der jeg flytter inn er det huntonitplater i tak. Helt ok. Da trenger jeg ikke å tenke på skjolder og dårlig arbeid. Funker fint. Prismessig er takplater billigst. Anonymkode: 9a7e5...607
Rosa Dartle Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Takplater er minst pent, etter min mening, det er aldri pent. Hvis dere har et moderne hus ville jeg gått for slette flater i tak, og har dere et eldre hus passer det kanskje best med noe som ser ut som plank. Vi hadde sånne mdf-plater som ser ut som planker i vårt 60-tallshus, syntes det passet huset. Nå har vi nytt hus og slette flater (malt gips). Fornøyd nå også. Ellers synes jeg det er viktig at det er likt i hele huset, ødelegger helheten hvis det er mye forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå