Gå til innhold

Hva slags tak på stue og kjøkken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er vanskelig å bestemme seg.

Glatt tak? Store plater? Små plater? Panel? Plater med struktur? Hva er egentlig finest? Er ca 65 kvm åpen stue/kjøkkenløsning.

Skal ikke ha spotter.

Noen som har tak de er spesielt fornøyd med? Eller noe de ikke liker?

Anonymkode: 13ff3...0ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes glatt tak er finest, men da må man huske å tenke akustikk :) 

Har selv gammeldagse, små plater, og vil egentlig ha alt annet enn det 😅

Anonymkode: a6148...d20

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er heller ikke så glad i slike plater, har noen nå og det ser så rotete ut. Er veldig glad i trepanel i tak, hvitmalt, men det blir kanskje litt for hyttestil? Heller mot helt glatt tak, men er så redd for å angre om det blir feil 😛 Er jo ikke akkurat fort gjort å gjøre om på i ettertid. Synes også det er vanskelig å finne bra bilder av tak på nett!

Anonymkode: 13ff3...0ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt slette tak (malt gips) og vanlige huntonit plater i tak. 

Det ser penere ut med slette tak, men det forutsetter at det blir sparklet og malt skikkelig. Gjør maleren en dårlig jobb, ser det ikke ut i måneskinn. Har selv erfart at det så helt grusomt ut og måtte helsparkle og male 2 taket ganger etterpå.

Nå skal jeg flytte og der jeg flytter inn er det huntonitplater i tak. Helt ok. Da trenger jeg ikke å tenke på skjolder og dårlig arbeid. Funker fint. 

Prismessig er takplater billigst.

Anonymkode: 9a7e5...607

Skrevet

Takplater er minst pent, etter min mening, det er aldri pent. Hvis dere har et moderne hus ville jeg gått for slette flater i tak, og har dere et eldre hus passer det kanskje best med noe som ser ut som plank. Vi hadde sånne mdf-plater som ser ut som planker i vårt 60-tallshus, syntes det passet huset. Nå har vi nytt hus og slette flater (malt gips). Fornøyd nå også.

Ellers synes jeg det er viktig at det er likt i hele huset, ødelegger helheten hvis det er mye forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...