Gå til innhold

Trene med ankelvekter

Adrenalina1

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne å trene med ankelvekter. Er det noen av dere som gjør det? Og hva slags øvelser kan man gjøre,og hvilke muskelgruppe trener man med ankelvekter? Og hvor mange kilo bør jeg som nybegynner starte med? Takknemlig om noen kan hjelpe☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det av og til 😀 Jeg trener stort sett styrke hjemme (med dumbbells), men synes at ankelvekter er en fin måte å variere på og treffe spesifikke muskler som ellers er vanskelige å få kjørt skikkelig når jeg ikke har tilgang på apparater, f.eks. innside lår. I tillegg så er det en fin måte å få trent underkropp på og samtidig avlaste et vondt kne som jeg har. 

Jeg trener med 1 kg og det er definitivt tungt nok på de øvelsene som jeg trener, for kroppsvekt kommer i tillegg. 

Her er noen av videoene jeg bruker: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (7 timer siden):

Jeg gjør det av og til 😀 Jeg trener stort sett styrke hjemme (med dumbbells), men synes at ankelvekter er en fin måte å variere på og treffe spesifikke muskler som ellers er vanskelige å få kjørt skikkelig når jeg ikke har tilgang på apparater, f.eks. innside lår. I tillegg så er det en fin måte å få trent underkropp på og samtidig avlaste et vondt kne som jeg har. 

Jeg trener med 1 kg og det er definitivt tungt nok på de øvelsene som jeg trener, for kroppsvekt kommer i tillegg. 

Her er noen av videoene jeg bruker: 

Takk skal du ha☺️ Skal teste det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker vektene når jeg trener i bassenget. Ryggen mot bassenkanten, så løfter jeg føttene mot overflaten. Finnes masse forskjellige øvelser. Vannet gjør at øvelsene kan gjøres mer skånsomt for musklene. Men vannet gjør også at en må bruke litt tyngre vekter. (Jeg bruker 2-2,5 kg på hver ankel)

Anonymkode: ddc38...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker vektene når jeg trener i bassenget. Ryggen mot bassenkanten, så løfter jeg føttene mot overflaten. Finnes masse forskjellige øvelser. Vannet gjør at øvelsene kan gjøres mer skånsomt for musklene. Men vannet gjør også at en må bruke litt tyngre vekter. (Jeg bruker 2-2,5 kg på hver ankel)

Anonymkode: ddc38...0ea

Takk for svar☺️ Det blir nok ikke bassengtrening for meg. Kan ikke fordra den ekle klorlukten og det varme vannet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...