Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driter i andre sine barn. 

AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 10.29):

Barn i tidlig barneskolealder svarer jeg ikke (bor ved barneskole) fordi de er alltid så sinnsykt frekke og skal tøffe seg. Dagen blir rett og slett litt ødelagt over å bli rakket ned på av 20 åtteåringer. Jeg er lav så det blir ofte temaet 😔.

Barnehagebarn eller barn alene/ med foreldre hilser jeg på, men orker ikke samtale med de utover et hei. Små barn kan stille mange ubehagelige spørsmål. Unntaket er når de får hilse på hunden, men det er sjelden det skjer. 

Barn har ikke vondt av å lære at ikke alle hilser, noen har nok med seg selv. Kanskje har man angst? At ikke alle er interessert i en må man akseptere i løpet av livet uansett.

Nå skal det sies at jeg hilser ikke på alle voksne heller. Det er lett å skille hva som er ubehagelig eller masete og hva som er hyggelig. Jeg hilser på de hyggelige om jeg registrerer og hører de. 

Anonymkode: 5922e...c53

Småbarn er ofte dritunger. En gang snakket jeg til noen førsteklassinger som stod å spyttet etter to jenter. Fysh å fy sa jeg da jeg gikk forbi. De slo etter meg brølte. En sprang etter og sparka meg på leggen. Er voksen mann med skjegg og ellers vanlig kar.

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner ikke at folk har hjerte til å la være og svare når en smårolling sier muntert "hei!" til deg, enten det er i en travel butikk eller forbipasserende på gata. Jeg svarer alltid blidt tilbake. Jeg vil at småbarn skal føle seg sett og hørt, og lære at folk er høflige mot hverandre.

Det er reservert et spesielt hjørne i helvete for folk som er slemme mot barn.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe imot barn, men jeg vet heller ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg rundt dem. Om et fremmed barn sier hei så snur det seg ofte igjen med en gang og begynner med noe annet rart. Da ønsker jeg ikke å avbryte hva enn barnet holder på med 🤷‍♀️

Anonymkode: ce8c6...160

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

drittsekker få barn

Anonymkode: fe0ca...316

Dette er helt riktig. Ei jente som mobbet meg og var grusom mot meg i tenårene har idag en sønn. Gjett hvem sin sønn som er ufyselig og mobber andre på skolen.. Det går i arv. 

Anonymkode: f5675...060

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg smiler og sier hei tilbake, jeg smelter jo for disse små hver gang! Er bare så skjønne!

Anonymkode: 61d8c...3fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å la meg sjarmere og si hei tilbake til barn. Men så opplevde jeg stadig at ungene fortsatte å si hei ørten ganger og da ble det bare slitsomt. 
Så nå dropper jeg det bare

Anonymkode: bb3e4...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Det skal jeg si deg;

Når jeg ser barn tenker jeg at mora er en kravstor dame jeg aldri ville hatt sjans på, og faren er høy/mørk, godt utdannet og høy sosial status. I alle fall en av delene, om ikke alle.

Etter mange år med avslag har jeg blitt likegyldig og kynisk. Bryr meg ikke om andres barn, da de egentlig bare er et resultat av mannens status. Et statussymbol som man er mer opptatt av å vise frem enn noe annet.

Anonymkode: 458be...3d6

Skrevet

Hvis man ikke sier hei til barn er det noe fundamentalt galt mentalt hos den personen. For å si det mildt.

Vanlig høflighet er mangelvare i dag, dessverre. Samfunnet virker å bli kaldere og kaldere. Folk er skremmende selvsentrerte og utviklingen er trist.

Synd hvis dette er holdningene som skal læres videre til barna.

AnonymBruker
Skrevet
Pappadrømmen skrev (2 minutter siden):

Hvis man ikke sier hei til barn er det noe fundamentalt galt mentalt hos den personen. For å si det mildt.

Vanlig høflighet er mangelvare i dag, dessverre. Samfunnet virker å bli kaldere og kaldere. Folk er skremmende selvsentrerte og utviklingen er trist.

Synd hvis dette er holdningene som skal læres videre til barna.

Kan jo også hende de bare går i sine egne tanker og ikke legger merke til et hei da.

Anonymkode: 33c24...ef5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss elsker å få et hei fra en liten søtnos 🥰 

Anonymkode: b1c1c...ca3

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke unger og vil ikke ha de i livet mitt på noe slags vis, men herregud så klart svarer jeg hvis et lite barn sier hei! Det får da være måte på...

Anonymkode: c7704...873

Skrevet

Det virker som enkelte bare ikke liker barn, rett og slett.

Jeg blir i godt humør av de små optimistene som går rundt og hilser på verden 😍

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel svarer jeg et høflig hei tilbake, men disse høylytte ungene som gauker ut HALLO hva heeeter du?? mens de henger på gjerdet til barnehagen, de kan jeg spare meg for, helt ærlig talt😅 så de får ikke alltid et svar, særlig ikke hvis jeg går tur m baby som prøver å sove. 

Anonymkode: f604e...578

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 21.05):

Vi vil være ifred. DITT barn er uvesentlig for oss. Ja tenk, gullet ditt er intet for oss

Anonymkode: fe0ca...316

Det var da voldsomt til bitterhet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/20/2022 den 21.13):

Jeg har ei som sier hei til alle. Og ei som ikke tør helt, men hvisker hei i bakgrunnen. Når de ikke får svar, har jeg inntrykk av at det er fordi de som ikke svarer ikke hører, eller får det helt med seg. De kan være i sin egen verden, eller responderer med et smil eller et kjapt hei som ikke barna oppfatter, før de haster videre. Barna kan bli lei seg når de ikke får noe respons. Men jeg tenker det er læring i det også. Det er ikke alle som er oppmerksomme på og klare for å hilse på dem hele tiden, sånn er verden. 

Anonymkode: 6efd6...38f

Endelig en normal forelder som lærer barna på en konstruktiv måte at de ikke er verdens navle. Takk 😊😅

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (7 minutter siden):

Det var da voldsomt til bitterhet.

Det er ikke bitterhet, men likegyldighet…..

Anonymkode: bd87e...b8c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Barn skal ses men ikke høres. Kan ikke belønne dem for å være udressert. Det blir som å gi til en bikkje som tigger mat. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg driter i ungen din . Jeg liker ikke unger . Dyr er søtere . 

Anonymkode: f5d54...d53

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri blitt hilst på av et barn jeg. 

Anonymkode: 91c4e...dab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer ute folk og lyd så godt jeg kan når jeg er ute, så jeg legger sjeldent merke til at noen snakker til meg. Det er min angst så sånn er det bare. 

Men om jeg står i kø på matbutikken og et barn rett foran meg sier hei, så får jeg hvertfall øyekontakt og smiler. Blitt skult så mye på av foreldre om jeg faktisk sier hei tilbake at det orker jeg ikke. Men anerkjenner barnet. 

Anonymkode: 6880b...d41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...