Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si jeg alltid sier hei. Når jeg går på gaten, smiler jeg ofte til alle og sier hei. Virker som mange blir i godt humør av det, men vi har jo alltids egotrynene som kun tenker på seg og sitt 😕 

Når dette er sagt, kan det hende jeg glipper innimellom. Jeg hører dårlig og oppfatter ikke alltid hvis noen sier noe til meg. Jeg kan også gå i helt egne tanker, og rett og slett være treg på avtrekkeren.. 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

En femåring som hilser på fremmede på gata??? Dette er ment som et genuint spørsmål, ikke kritikk: Når lærer man egentlig barn at de IKKE skal snakke med fremmede mennesker? Tenker på pedofile o.l.... 

Anonymkode: bdae9...4e7

Å si hei, og å stoppe å snakke er vel to litt forskjellige ting. Man kan være hyggelig uten at det betyr at man blir antastet. Mange barn går jo med foreldrene når de faktisk sier «hei». 

Anonymkode: ac548...fa1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si jeg alltid sier hei. Når jeg går på gaten, smiler jeg ofte til alle og sier hei. Virker som mange blir i godt humør av det, men vi har jo alltids egotrynene som kun tenker på seg og sitt 😕 

Når dette er sagt, kan det hende jeg glipper innimellom. Jeg hører dårlig og oppfatter ikke alltid hvis noen sier noe til meg. Jeg kan også gå i helt egne tanker, og rett og slett være treg på avtrekkeren.. 

Jamen er det forskjeller her.... Hadde du gått rundt i byen jeg bor i og smilt og sagt hei til alle, hadde alle innfødte sett på deg som litt rar.... kanskje litt "kort" rett og slett. 😆

Å si hei, og å stoppe å snakke er vel to litt forskjellige ting. Man kan være hyggelig uten at det betyr at man blir antastet. Mange barn går jo med foreldrene når de faktisk sier «hei». 

Ikke for et lite barn. Better safe than sorry, er mitt motto.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig greia med at 90% av foreldre er såååååååå krenka på barnas vegne. Tror alt er utestenging, mobbing og lager et helvete om jorda ikke snurrer rundt dems unge. Ungene beskyttes mot ALLE følelser utenom glede. 

Jeg har hund med spesielt utseende og får ofte kommentarer på at han er fin og folk vil gjerne hilse men verken jeg eller hunden er spesielt interesserte. Vi er ute mange timer hver dag så blir veldig masete. Folk må tåle å bli avvist. Jeg blir heller ikke butthurt om noen ikke liker hund. Herregud 😂

Anonymkode: dd0df...ede

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

En femåring som hilser på fremmede på gata??? Dette er ment som et genuint spørsmål, ikke kritikk: Når lærer man egentlig barn at de IKKE skal snakke med fremmede mennesker? Tenker på pedofile o.l.... 

Er vel mer om en annen mor dytter barnet sitt på huska ved siden av, eller en dame med en hund går tur rett utenfor innkjørselen. Da har datteren min sagt hei.. litt utydelig fra min side 😊 men jeg har begynt å forklare henne at vi ikke skal snakke med fremmede, vi trenger ikke fortelle dem noe, spørre om ting eller noe som helst. 

Hvis hun går seg bort, så kan hun gå til de som jobber i butikken eller til en annen mamma som kan hjelpe. Ellers sier vi ikke noe til noen. 

Vi har liksom aldri hatt det problemet tidligere, det er kun nå det siste året at hun har blitt veldig sosial og utadvendt 😅

Anonymkode: 77919...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet kan jo bli fornærmet og krenket om man har feil toneleie? 

Anonymkode: 5ccd6...d19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sier du hei til alle du ser?

For en trist holdning du har om alle må si hei til et barn. Litt naivt

Anonymkode: fe0ca...316

Nei, men jeg svarer de som prater til meg. :) 

Anonymkode: 62563...35f

• Hjerte 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Åå, barn er koselige! Jeg sier hei så lenge jeg får det med meg. Og sier kanskje hei først hvis det faller seg naturlig. Butikk eller lignende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer alltid, men synes det er litt kleint (ja, kleint) med veldig små barn som fortsetter å stirre på meg om vi står i kø. I påska var jeg på butikken og det var lang kø pga helligdager og Foran meg står en liten gutt sammen med faren sin eller noe, og han smiler sjenert mens han gjemmer seg litt bak faren, men holder fortsatt blikket på meg. Prøver å tulle litt med han, men var helt stille i køen og alle snur seg og glor. Jeg må se veldig rar ut, for barn har det med å stirre på meg. Et hei er bare koselig altså, men mer kontakt enn det liker jeg ikke 😛 

Anonymkode: 32496...60a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var ikke så oppmerksom på det før jeg selv fikk barn og gikk gjerne i min egen verden. Nå når jeg ser hvor skuffet guttungen blir av å ikke få svar/en reaksjon så har jeg blitt mer obs på andre barn også

Anonymkode: dceae...614

Samme her. Har et barn på nesten 3, og jeg ble overrasket da jeg første gang så skuffelsen hennes etter at hun ble ignorert av en hun hadde smilt og sagt hei til. Har skjedd flere ganger og jeg synes det er like kjipt hver gang. Det koster ikke mye med et kjapt hei, eller et smil. Så jeg prøver å bli mye mer obs på det selv. 

Anonymkode: 2ac7a...8c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1-2 åringer, seff sier jeg hei tilbake. Hvis de er eldre enn det så risikerer man det samme som man gjør hvis man er litt for hyggelig med bygdeidioten - en masse masete spørsmål. Det er jeg overhodet ikke interessert i. 

I Norge er det høflig å la folk være i fred. Hvis du ikke får et hei tilbake så er ikke det andre mennesket interessert i å snakke med deg, så da lar man være. 

Anonymkode: 1f199...492

• Liker 3
Skrevet

Jeg hilser ikke tilbake, verken på barn eller voksne, når det er uforståelig for meg hvorfor de har snakket til meg i utgangspunktet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når unger prøver å snakke til meg, så SPRINTER jeg i motsatt retning🏃‍♂️ Jeg skal faen meg ikke bli hengt ut som en p*do i lokalmiljøet av en psykopatisk mor! 🥴

Anonymkode: 12738...970

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

bryr meg vel ikke om ungen din..

Anonymkode: 30b6d...86b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som i overskriften. 🤓

Anonymkode: 62563...35f

Sier som regel Hei til barn. Men må si det at ibland er jeg i min egen verlden. Da må du kanskje si Hei 2 ganger eller ta kontakt. Eller Hvis jeg jobber og har 100 andre ting å tenke på. Men som regel sier jeg Hei til både barn og voksne. Kanskje sån 80% av 100 tilfelder. 

Anonymkode: 0a68a...40a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier hei altså, men hva greia med innlegget? 

Blir mødre så fornærma om noen ikke får med seg at barnet sier hei? Folk kan rett og slett ikke høre, de kan ha musikk på øret, være døve, komme rett fra slitsomt arbeid osv. Som flere nevner kan de ha angst. For alt du vet kan mennesket som ikke sier hei stå midt i en livskrise og ha nok med sitt. 

Jeg skjønner at dere skulle ønske at alle andre mennesker var blide og imøtekommende og ble sjarmert av ditt barn. Noen er desverre i situasjoner hvor de har nok med å komme seg fra a til b. 

Dessuten, er det ikke helt ok at barnet lærer seg at de ikke er viktigst i verden for alle andre alltid? 

Anonymkode: 91e63...b6c

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerangrep, brukerdebatt, tulleinnlegg, krenkende ytringer og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd det så mye. Har unger selv og er fint lite interessert i andres småbarn igrunnen. Så det er vel grunnen? 

Anonymkode: c8554...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/20/2022 den 21.13):

Når de ikke får svar, har jeg inntrykk av at det er fordi de som ikke svarer ikke hører, eller får det helt med seg. De kan være i sin egen verden, eller responderer med et smil eller et kjapt hei som ikke barna oppfatter, før de haster videre

Det er mitt inntrykk og.

Anonymkode: 8cc4e...d3e

Skrevet (endret)

Vi sier alltid hei. Når det er barn som vinker når vi kjører forbi, vinker vi alltid tilbake. Dagen blir så mye bedre, både for barna og for oss.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir meg blanke faen i drit ongen din. Ikke prøv å få meg til å føle skyldig i noe jeg faen ikke bryr meg om eller vil ha noe med å gjøre. Forstå at folk er forskjellig.

Anonymkode: 5a616...be0

Jeg tenker at det er helt innafor å si at du ikke er interessert i å hilse på ukjente barn, men å kalle de for dritt unger er bare barnslig og utrolig uhøflig. 

Anonymkode: e9d1e...123

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...