Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som i overskriften. 🤓

Anonymkode: 62563...35f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Vi er redd for å legge oss ut med overbeskyttende foreldre som ser alle andre voksne som trusler mot deres barn: selv deres besteforeldre. 

Anonymkode: b50a6...69a

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som i overskriften. 🤓

Enig 🥺

Anonymkode: dc0c1...c07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke så oppmerksom på det før jeg selv fikk barn og gikk gjerne i min egen verden. Nå når jeg ser hvor skuffet guttungen blir av å ikke få svar/en reaksjon så har jeg blitt mer obs på andre barn også

Anonymkode: dceae...614

• Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er redd for å legge oss ut med overbeskyttende foreldre som ser alle andre voksne som trusler mot deres barn: selv deres besteforeldre. 

Anonymkode: b50a6...69a

Disse foreldrene du refererer til (som jeg personlig aldri har truffet på et eksemplar av 🤓) ville vel antageligvis ha stoppet barnet fra å si hei til fremmede? 🤷‍♀️ Og da hadde jo «problemet» vært løst av seg selv? :klo: 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi vil være ifred. DITT barn er uvesentlig for oss. Ja tenk, gullet ditt er intet for oss

Anonymkode: fe0ca...316

Så andre mennesker er «intet» for deg? 
For en trist verden du må leve i. :klem:

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei som sier hei til alle. Og ei som ikke tør helt, men hvisker hei i bakgrunnen. Når de ikke får svar, har jeg inntrykk av at det er fordi de som ikke svarer ikke hører, eller får det helt med seg. De kan være i sin egen verden, eller responderer med et smil eller et kjapt hei som ikke barna oppfatter, før de haster videre. Barna kan bli lei seg når de ikke får noe respons. Men jeg tenker det er læring i det også. Det er ikke alle som er oppmerksomme på og klare for å hilse på dem hele tiden, sånn er verden. 

Anonymkode: 6efd6...38f

• Liker 42
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal jeg det? Snakker ikke med fremmede på gata heller, det er ikke noe annerledes med barn. 

Anonymkode: bdae9...4e7

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Disse foreldrene du refererer til (som jeg personlig aldri har truffet på et eksemplar av 🤓) ville vel antageligvis ha stoppet barnet fra å si hei til fremmede? 🤷‍♀️ Og da hadde jo «problemet» vært løst av seg selv? :klo: 

Så andre mennesker er «intet» for deg? 
For en trist verden du må leve i. :klem:

Sier du hei til alle du ser?

For en trist holdning du har om alle må si hei til et barn. Litt naivt

Anonymkode: fe0ca...316

• Liker 15
  • Hjerte 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sier alltid hei, med et vennlig smil tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier hei til de som sier hei til meg, men jeg forstår jo også at ikke alle gjør det. Det feiler de nok ingenting, men de har nok med seg og sitt og ønsker av ulike grunner å ikke si hei. 

Anonymkode: 69be7...1f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal jeg det? Snakker ikke med fremmede på gata heller, det er ikke noe annerledes med barn. 

Hvis du er på tur i skogen og en voksen sier hei til deg, svarer du ikke da heller?

Anonymkode: 4e74f...e99

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er på tur i skogen og en voksen sier hei til deg, svarer du ikke da heller?

Nei.. Hilser ikke på fremmede. Unngår øyekontakt, både i skogen og byen. 

Anonymkode: a1030...619

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så hvis et lite barn sier "hei" til deg på gata så svarer du ikke? What?

Du sier at du ikke snakker med fremmede på gata. Det gjør jo i utgangspunktet ikke jeg heller, men hvis folk spør meg om noe så er det jo vanlig høflighet å svare? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 10
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke risikoen med at barnet snakker videre. Har null intresse av å ha meningsløse samtaler med fremmede barn. 

Anonymkode: 414d4...112

• Liker 17
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Som i overskriften. 🤓

jeg hører dårlig så hører ikke når noen sier noe sånt. 

Anonymkode: 4131b...cfc

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: 414d4...112

Skrevet (endret)

Jeg smelter og sier hei tilbake hver gang jeg får det med meg - et barns «hei» kan sette et smil på ansiktet mitt lenge 🥰

Men! Det kan jo være ganger man dessverre ikke får med seg at disse små menneskene forsøker å oppnå kontakt, vil tippe at det som oftest er årsaken når folk ikke svarer. Tror de færreste har de holdningene enkelte presenterer i denne tråden.

Endret av Anononyma
  • Liker 11
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i barn, men jeg sier hei og smiler. Men jeg gidder sjelden engasjere meg veldig med å bli med på en samtale om at de har fått en fin ballong e.l. Er høflig og grei men trekker meg tilbake. 

Jeg tror nok noen (mange?) ganger at jeg ikke merker det, noen barn sitter jo og pludrer og sier hei og se på meg og hva er det og blablabla hele tiden, og ofte er det henvendt til foreldre eller andre eller bare rett ut i luften. Står jeg i dyp konsentrasjon og  vurderer hvilken yoghurt jeg skal ha samtidig som jeg filosoferer over meningen med livet og den teite sjefen, så er det nok ikke alltid jeg registrerer at ungen i andre enden av meieridisken henvender seg til meg med sine ord og utrop.

Anonymkode: 98589...081

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...