AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Har jobbet i barnehage ei god stund nå, men kun på storbarnsavdeling 4-6 åringer. Nå skal jeg på småbarn fra høsten av, og jeg lurer på om det er noen her som kan gi meg noen tips, til aktiviteter man kan gjøre sammen med 1-2 åringer, bortsett fra å synge sanger og rytme-instrument? På forhånd, tusen takk for tips ❤ Anonymkode: 7738b...4f5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Spille Quips med 2 åringer er gøy, tegne med kritt, tusj, leke med fallskjerm…. Spør om veiledning av en barn og ungdomsarbeider Anonymkode: 007e0...3e9 1
Flamme Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Jobber ikke i barnehage, men har ei lita ei som går der og de gjør mye gøy. - Forestilling hvor de dramatiserer fortellinger med dukker, feks de tre små griser med en liten ulvefigur, engasjerer seg sikkelig fysisk når de forteller historien. Noen ganger kler de seg ut selv i tillegg og spiller en rolle selv i historien. - De lager mye kult av håndarbeid med forskjellige matrialer. Limer krepp på papir, maler med svamper istedet for kost, fingermaling, klipper ut pappbiter og lager figurer. Snakker og forteller mye i mens - Kan absolutt anbefale aquaplay og annen vannlek. - Ansiktsmaling, la barna få tegne på seg selv med speil. - De lar barna være med på baking og matlaging. Sjekk "Klarer selv" på NRK for tips - Lek i gymsal med baller, ringer, klatrevegg Skal skrive om jeg kommer på mer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har jobbet i barnehage ei god stund nå, men kun på storbarnsavdeling 4-6 åringer. Nå skal jeg på småbarn fra høsten av, og jeg lurer på om det er noen her som kan gi meg noen tips, til aktiviteter man kan gjøre sammen med 1-2 åringer, bortsett fra å synge sanger og rytme-instrument? På forhånd, tusen takk for tips ❤ Anonymkode: 7738b...4f5 Har dere ikke planleggingsdager til slikt? Anonymkode: 7f98d...498 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Jobber selv med de minste , gjort det i 2 år. For å være ærlig er jeg ikke så kreativ, men kan anbefale: Først og fremst være blid, smilende og barnslig😅 Viktig å bli bedre kjent med de minste i starten, at de er trygge på deg, vise omsorg, og vise at du er der❤️ Få de i lek, som for eksempel leke i sandkassa, bygge sandslott, «nå kommer jeg å tar deg» - den er en hit for meg med de ungene jeg jobber med😂, danse, fingermaling, sjekk Pinterest for eksempel, der legger de mye ut hva man kan lage sammen med små barn! Legobygging, såpebobler, kle seg ut om det er noen antrekk i barnehagen man kan ha det gøy med, ha bukkenebruse plakater så forteller du historien ved å bruke de, det er faktisk morro😅 Lurt å bruke naturen når det er vær til det, ta med ungene på tur med de store trillevognene, sånn at de kan se hva som skjer utenfor barnehagen , kanskje noen dyr å se🤗 Er egentlig mye man kan gjøre , samtidig så vanskelig å komme på noe artig. Men sjekk litt på nettet, Pinterest, og eventuelt andre nettsider! De minste er gull å jobbe med🤩 Masse lykke til! Anonymkode: 48c9a...b78 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har dere ikke planleggingsdager til slikt? Anonymkode: 7f98d...498 Du tror planleggingsdagene er 8 timer til å planlegge aktiviteter man skal gjøre på avdelingen? Tro om igjen 😂 Anonymkode: a8074...b08 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 Mine elsker hinderløype, sang med dans (blime o.l hvor de kan lære dansen), leire og maling. Anonymkode: 0cf81...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå