AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Fristen på samordna opptak gikk ut tidligere i dag. Etter hvert fylles dette forumet seg av foreldre som har barn gående hjemme. Frustrasjon melder seg. Dette får meg til å lure på om selve meningen med livet hovedsakelig består av utdanning/jobb? Kommer venner og fritid på siden? Det første vi snakker om med nye mennesker er jo nettopp disse tingene. Generasjon prestasjon er i så fall bare et annet navn for å nå det primære i livet. Anonymkode: 9575e...166 1
tussi84 Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 jeg vil si at det å ha ting på stell betyr at man har en fast inntekt å forsørge seg med. Da tenker jeg i hovedsak at man har en fast jobb før man får barn, hvor man tjener godt nok til å betale for boutgifter, levekostnader for seg selv og barnet. Det er også en fordel om man feks eier bolig, men det er mest fordi på leiemarkedet så må man jo flytte med jevne mellomrom. Eid bolig betyr mer stabilitet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Å «ha ting på stell» anser jeg som å ha utdannelse, fast jobb og fortrinnsvis også eie egen bolig. Anonymkode: 486fd...885 1
Million Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Man har jo som mål (de fleste i alle fall) å klare og forsørge seg selv her i livet, og dette starter når man er ganske ung. Da må det som regel en utdannelse til, i dagens jobbmarked. Å gå hjemme og drive dank er ikke noe særlig når man er ung og lager hull i CV'en sin. 1
Gjest Ghostface Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Å ha alt på stell er nok de som har fått det livet de alltid har ønsket seg. Uansett, det er bare et uttrykk...
Aristoteles Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Å ha ting på stell betyr at man klarer seg selv. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Jeg tenker at det er mange elementer som kan inngå i det å ha livet på stell. Så jobb, utdanning, et sted å bo kan være med der, men også mange andre ting. Anonymkode: 38da3...336 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Man kan da fint ha livet på stell uten utdanning og jobb også, poenget er vel at man trives der man er i livet og har det man trenger for å ha det bra fremover. Anonymkode: 43f27...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fristen på samordna opptak gikk ut tidligere i dag. Etter hvert fylles dette forumet seg av foreldre som har barn gående hjemme. Frustrasjon melder seg. Dette får meg til å lure på om selve meningen med livet hovedsakelig består av utdanning/jobb? Kommer venner og fritid på siden? Det første vi snakker om med nye mennesker er jo nettopp disse tingene. Generasjon prestasjon er i så fall bare et annet navn for å nå det primære i livet. Anonymkode: 9575e...166 Anser «å ha ting på stell» for å bety at man har en stabil jobb som generer penger nok til å klare seg selv i livet, og ellers et ordnet liv uten kaos og uroligheter utover det vanlige. Hvorvidt man eier eller leier bolig er uvesentlig for meg. Det kan være mange grunner til at man velger å leie istedenfor å eie, så det anser jeg ikke som et «rødt flagg». Anonymkode: 71dcd...b49 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 Jeg tenker at økonomien er i orden. Ikke at man er rik, men at man har så man klarer seg. At man ikke henger etter med regninger feks. Anonymkode: c3192...06e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 Å ha ting på stell innebærer vel at man kan gi barnet et trygt og stabilt hjem. Ok økonomi og bopel er minimum. Og en viss grad av modning. Slik at barnet får sunn nok mat, har det rent nok, følger opp bhg/skole, ferdig med utagerende festing.. Anonymkode: b60bd...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 Venner betaler ingen regninger Anonymkode: 011c5...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå