AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Del Skrevet 20. april 2022 Ville ta hørselstest fordi jeg føler at jeg hører dårlig. Har foreldre som hører dårlig og begynte relativt tidlig med høreapparater. Jeg er bare 30, så føler ikke jeg burde slite med hørselen allerede nå, men... Føler jeg sier hæ hele tiden, noen ganger krevende å få med seg når mange snakker i samme rom, må konsentrere meg for å få med meg ting. Uansett, tok hørselstest i dag og den var helt innafor normalen Har tinnitus da, er det derfor jeg føler jeg hører dårlig? Anonymkode: f98db...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Del Skrevet 20. april 2022 Har du prøvd å skylle ørene dine rene for ørevoks? Anonymkode: fdf6b...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har du prøvd å skylle ørene dine rene for ørevoks? Anonymkode: fdf6b...717 Nei, hvordan bør man gjøre det? Regner med at ikke bare vann er godt nok? Anonymkode: f98db...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Del Skrevet 20. april 2022 Og kan ha veldig mye med konsentrasjon å gjøre også. Og vane . Men tresta dere hvor mye tale du oppfatter. Eller bare piping . Anonymkode: d7c12...c67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. april 2022 #5 Del Skrevet 20. april 2022 Samme her. For min del er det helt åpenbart at jeg hører dårlig, for nå når jeg lærer meg et nytt språk er det ofte jeg ikke klarer å skille lyder fra hverandre. Jeg klarer dessuten ikke å høre hva noen sier når det er litt forstyrrelser. For eksempel flere som prater. Siden vi har arvelig hørselstap i familien tar jeg jevnlig hørselstester, og foreløpig er resultatet på dem ok, men det de resultatene viser er egentlig at snittet på ulike lyder og frekvenser er ok. Man må gjerne gå dypere inn i resultatene for å forstå hvorfor jeg (og antagelig du også) opplever problemer med hørselstap. Snittet mitt er bra det, men jeg har særdeles dårlig hørsel på enkelte lyder/frekvenser. Derfor har jeg likevel et problem med å høre, selv om testresultatene i helhet er bra. Anbefaler deg at du bet om at de sjekket spekteret nøye. At det totale snittet er ok betyr ikke at du ikke har et problem likevel. Det at jeg ikke hører enkelte lyder er et problem, selv om testen totalt sett er ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Og kan ha veldig mye med konsentrasjon å gjøre også. Og vane . Men tresta dere hvor mye tale du oppfatter. Eller bare piping . Anonymkode: d7c12...c67 Nei, testet kun pipelyder. Har nok litt med fokus å gjøre ja. Skal sies at jeg bor i en annen landsdel enn jeg vokste opp og noen ganger har jeg problemer med å forstå dialekten hvis det kommer en person med veldig bred dialekt. Trolltunge skrev (34 minutter siden): Samme her. For min del er det helt åpenbart at jeg hører dårlig, for nå når jeg lærer meg et nytt språk er det ofte jeg ikke klarer å skille lyder fra hverandre. Jeg klarer dessuten ikke å høre hva noen sier når det er litt forstyrrelser. For eksempel flere som prater. Siden vi har arvelig hørselstap i familien tar jeg jevnlig hørselstester, og foreløpig er resultatet på dem ok, men det de resultatene viser er egentlig at snittet på ulike lyder og frekvenser er ok. Man må gjerne gå dypere inn i resultatene for å forstå hvorfor jeg (og antagelig du også) opplever problemer med hørselstap. Snittet mitt er bra det, men jeg har særdeles dårlig hørsel på enkelte lyder/frekvenser. Derfor har jeg likevel et problem med å høre, selv om testresultatene i helhet er bra. Anbefaler deg at du bet om at de sjekket spekteret nøye. At det totale snittet er ok betyr ikke at du ikke har et problem likevel. Det at jeg ikke hører enkelte lyder er et problem, selv om testen totalt sett er ok. Aha. Dette var bare en sånn kjapp test i forbindelse med en helseundersøkelse, kanskje jeg burde be om henvisning til audiograf? Huff, jeg synes det er så kjipt Er redd det blir et stort problem for meg etter hvert, ikke minst i jobben. Anonymkode: f98db...046 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er redd det blir et stort problem for meg etter hvert, ikke minst i jobben. Anonymkode: f98db...046 Høreapparater er bittesmå og etter litt tilvenning så funker det veldig bra. Og kan kanskje til og med være bedre å begynne å bruke det før hørselen blir altfor dårlig. Jeg fikk høreapparater pga tinnitus (og noe hørselstap i forskjellige frekvensker - de lyse tror jeg.) Jeg kan ikke sitte ved dataen og skrive på tastaturet eller klikke med musa med høreapparatet i, for da hører jeg for godt og klikkelydene er skikkelig irriterende. Lydene er "mykere" uten høreapparatene. Tenker at dersom jeg hadde begynt med de tidligere, før de lyse lydene ble helt borte for meg, så hadde ikke overgangen vært så stor. Men, ja, kan være greit å få en henvisning fra fastlegen til ØHN. Anonymkode: 5a9f9...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Del Skrevet 21. april 2022 Få henvisning til ønh. Ikke tvil en gang. En Basic høreselstest på legekontoret er noe ganske annet enn tur til audiograf. Jeg har i alle år blitt plassert fremst i klasserommet fordi jeg hørte dårlig. Men fordi hørselen bare er nedsatt på et øre fikk jeg aldri høreapparat. Først da jeg fikk problemer med å fungere på jobb, fikk jeg tilbud om høreapparat. Da var jeg 30 ish. En ny verden åpnet seg. Jeg skulle hatt de for lenge siden. Jeg har bare nedsatt nedsatt hørsel generelt, men basshørsel på ene øret er under normalen, men det fører til at jeg sliter med å skille lyder fra hverandre. Det er håpløst å høre hva folk sier med mye bråk i rommet. Be om henvisning til spesialist og ta det derfra! Anonymkode: 6e43a...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå