Gjest ¤¤¤ Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 Er det godt? Det står på Bearnaisesauspakka at det går... Noen som har prøvd, og hva slags fisk passer det til?
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #2 Skrevet 4. november 2005 Nå er ikke jeg spesielt glad i bearnaisesaus uansett, men ville ikke hatt det til fisk. Hvis du vil ha noe fra pose, så ville jeg heller valgt Hollaindessaus eller Lofoten fiskesaus. Sistnevnte er veldig god med noen reker oppi
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 Bernaisesaus er opprinnelig en en fiskesaus, men er blitt en typisk kjøttsaus. Vi bruker oftebernaisesaus til laks. Det er nydelig med bakt laks dampet sukkererter og potet til
Ciara Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Enig med pulverheksa, det er veldig godt til laks.
Gjest ¤¤¤ Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Takk for svar. Saken er den at jeg prøver å spare penger for tiden, og skal derfor bruke opp matvarer jeg allerede har i skap og fryser. Derfor spm om kombinasjonen. har ikke andre posesauser i skapet, og vil nødig kjøpe noe mer akkurat nå. Det blir ørret og bearnaise idag, med årstidens grønnsaker fra kjøleskapet!
Nella Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 Vet ikke hvordan det er til ørret, men til panert fisk er charon saus (skrives sikkert ikke sånn) godt. Det er bearnaisesaus som du tilsetter litt tomatpure (evnt ketchup) i. Da har du et tips til en annen gang feks. Syns middagen din hørtes kjempegod ut
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #8 Skrevet 4. november 2005 Det passer til mange typer fisk og jeg syns det er mye bedre enn hollandaisesaus.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. november 2005 #9 Skrevet 4. november 2005 Hei! Takk for mange svar! Middagen smakte godt! Da har jeg utvidet middagsreportoaret også. Bearnaisesaus smaker nesten bedre til ørret enn til biff synes jeg!
Gjest piaf Skrevet 4. november 2005 #10 Skrevet 4. november 2005 Det høres jo veldig logisk ut, egentlig, i og med at en (?) av ingrediensene som skiller en Bearnaise fra en Hollandaise er estragon, en urt som passer veldig godt til fisk og skalldyr. At Bearnaise opprinnelig er en fiskesaus, var jeg ikke klar over. Lurer på hvorfor man begynte å kun kombinere den med biff? :klø:
-Fisken- Skrevet 5. november 2005 #11 Skrevet 5. november 2005 Bernaisesaus er faktisk veldig godt sammen med spagetti også.
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2005 #12 Skrevet 5. november 2005 Bearnaise er obligatorisk når vi har panert fisk her i heimen
moka Skrevet 5. november 2005 #13 Skrevet 5. november 2005 veldig godt til fiskepinner. med makaroni ved siden av. første gangen jeg hørte om det hørtes det fælt ut, men det var ikke det.
Chihiro Skrevet 6. november 2005 #14 Skrevet 6. november 2005 Da jeg var liten hadde vi noen ganger fiskeboller i bearnaisesaus, med poteter til. Høres sært ut, men jeg mener å huske at det var ganske godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå