AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Vi oppgir antall personer når vi booker hotellrom, for eksempel 3 personer, fordi det skal være nok sengeplass til alle (i tillegg til litt større rom selvsagt). Men.. har dere noen gang oppgitt at dere er for eksempel 2 personer i bestilling når dere egentlig er 3? Og har dette isåfall blitt lagt merke til? Jeg synes det er helt latterlig hvor mye de legger på prisen når bare en person til er inkludert. Snakk om 3-7 kvadratmeter mer, og bare en til sengeplass.. Anonymkode: 98306...3af 1
TheHairyToothfairy Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Nei. Hvorfor i all verden skulle jeg det? Blir jo litt dumt om det skjer en nødssituasjon og de trenger evakuere oss. 29 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Hæ? Det er jo ikke lov. Hvis du booker for 2 og dere er 3, selvfølgelig kommer de til å reagere. De kan jo telle til tre! Det er absolutt ikke latterlig at det koster mer for tre personer enn for to. Det som ER latterlig at de som reiser alene må ofte betale mer. Charterselskapene, for eksempel, selger i første omgang dobbeltrom, og dermed må alenereisende betale dyrt, et slags tillegg fordi man er alene. DÉT er kjipt. Anonymkode: c218f...d8c 32 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Skjønner ikke at det gir noen mening å gjøre det, kan jo ende opp med å bare få to sengeplasser da? Heller betale det det koster og være sikker på at alle får plass og at ferien blir fin Anonymkode: 7e226...03a 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 ?? Hvorfor i all verden skulle man risikere å hverken ha sengeplass til alle eller bli fersket?? Aldri vurdert og aldri hørt at dette er noe folk gjør heller. Anonymkode: 11ad0...5f6 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Jeg jobber på hotell, og la meg gi deg noen realiteter: Booker du rom for 2 personer, så blir du plassert på et rom med 2 senger. Sånn er det. Så hvor skal tredjemann sove? På gulvet? Dessuten er de fleste rom inkl. frokost, så det du gjør er faktisk stjeling. Og til og med på større hotell, har vi mye bedre oversikt over hvem som kommer og går enn det du ser ut til å forstå. La meg gi deg en historie fra min arbeidsplass: Dette var en helg, og vi var fullbooka. Bookingen var for 2 voksne, og de kom seint på natt. De sjekka inn, og kom tilbake rasende fordi de hadde fått et dobbeltrom. Selvfølgelig, de var jo 2 voksne som hadde bestilt? Neida, de hadde med seg 3 små barn og en baby. Måtte stappe de inn på et rom som vanligvis ikke er i bruk. De samme menneskene hadde frekkheten morgenen etter på å klage på at det var støv på rommet, og nektet å betale full pris.... Så skjerp deg, IKKE vær en sånn gjest. Dessuten husker vi ALLE sånne problemgjester, og på mindre hotell vil du få svar at vi dessverre er fullbooka om du oppfører deg som et rasshøl.... Anonymkode: 46e1a...315 33 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Nei, det har jeg aldri gjort. Både med tanke på brannsikkerhet og sengeplasser. Jeg har jobbet på hotell, og vi har rimelig god kontroll på gjestene. Men selvfølgelig, unntak finnes jo. Hadde en del faste gjester som reiste i jobbsammenheng. De booket enkeltrom, men vi hadde dobbelseng på alle rom så da fikk de selvfølgelig det. Så da hente det titt og ofte de tok med damer opp på rommet. Det så vi gjennom fingrene på. Kan liksom ikke blande oss opp i kundenes utenomekteskapelige affærer. De hadde stort sett vett til å snike seg ut på morgenkvisten, men en gang gikk en av dem å spiste frokost. Da posterte vi det måltidet på gjestens rom. Han nevnte det aldri, men hadde aldri med seg frokostbesøk mer 😅 Anonymkode: d5ff1...e01 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Jeg har noen ganger sovet på rommet hos min FF når han var på jobb reiser og hadde kun booket rom for 1 person. Tok selvfølgelig ikke frokost da som noen over antydet. Men nå bestiller vi for 2 stykker da for nå er det ikke i forbindelse med jobb lenger. Anonymkode: 969d2...53d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har noen ganger sovet på rommet hos min FF når han var på jobb reiser og hadde kun booket rom for 1 person. Tok selvfølgelig ikke frokost da som noen over antydet. Men nå bestiller vi for 2 stykker da for nå er det ikke i forbindelse med jobb lenger. Anonymkode: 969d2...53d Dere må ha hatt flaks der. Hos oss, blir gjesten belastet for dobbeltrom hvis sånt skjer. De som bestiller seg hore, blir kastet rett ut. Anonymkode: 46e1a...315 6 1
Hippogriff Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 Syns det er rart å gjøre dette til et tema. Jeg bestiller og betaler selvfølgelig slik man skal. Noen hundrelapper er det faktisk ikke verd å gjøre seg til kjeltring for. 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hæ? Det er jo ikke lov. Hvis du booker for 2 og dere er 3, selvfølgelig kommer de til å reagere. De kan jo telle til tre! Det er absolutt ikke latterlig at det koster mer for tre personer enn for to. Det som ER latterlig at de som reiser alene må ofte betale mer. Charterselskapene, for eksempel, selger i første omgang dobbeltrom, og dermed må alenereisende betale dyrt, et slags tillegg fordi man er alene. DÉT er kjipt. Anonymkode: c218f...d8c Jeg er enig i at det er irriterende når jeg reiser alene at hotellrommet blir så dyrt. Men hvorfor skal hotellet subsidiere meg fordi jeg er enslig? Et dobbeltrom er et dobbeltrom, det blir ikke mindre utgifter for hotellet at det ikke bor to personer der. Anonymkode: 0885a...870 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere må ha hatt flaks der. Hos oss, blir gjesten belastet for dobbeltrom hvis sånt skjer. De som bestiller seg hore, blir kastet rett ut. Anonymkode: 46e1a...315 Men en hore er jo bare på besøk og overmettet sjeldent vil jeg tro ? Anonymkode: 7b5a1...37c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er enig i at det er irriterende når jeg reiser alene at hotellrommet blir så dyrt. Men hvorfor skal hotellet subsidiere meg fordi jeg er enslig? Et dobbeltrom er et dobbeltrom, det blir ikke mindre utgifter for hotellet at det ikke bor to personer der. Anonymkode: 0885a...870 Nei, de kan passe på at de har enkeltrom på hotellet. Anonymkode: c218f...d8c 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 What, nei? Er det folk som gjør sånt? Jeg bunkrer heller ikke opp med små ketchupposer og sugerør på Burger King eller tar med et ekstra tørk toalettpapir hjem fra jobben. 🙄 Anonymkode: 117b0...9f0 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 Nei, aldri gjort. Men en gang i London sov jeg sammen med en businessfyr på hans hotellrom. Jeg spiste ikke frokost Anonymkode: a6273...e9d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #16 Skrevet 23. april 2022 jeg bestiller romtype. Vil jeg ha et superiorrom med kingsize og sovesofa så får jeg det og betaler for det. Hvis jeg har selskap med meg så skriver jeg de opp enten ved bestilling eller når jeg Sjekker inn. Aldri betalt mer for å ha en annen person med meg. Bestiller alltid dobbeltseng. Det skal jo ikke være dårligere standard når jeg bor på hotell mot hva jeg har hjemme. En gang har jeg opplevd å få en 90- seng på et hotell i Oslo etter en tur på byen men da forhåndsbestilte jeg ikke. Det var et kott og jeg hadde aldri valgt det selv. Reist over hele verden og har aldri betalt for ekstra personer når jeg har bestilt et rom som er for 2 eller flere. Er dette et norsk fenomen? Anonymkode: 4f0e0...688
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #17 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 20.34): Dere må ha hatt flaks der. Hos oss, blir gjesten belastet for dobbeltrom hvis sånt skjer. De som bestiller seg hore, blir kastet rett ut. Anonymkode: 46e1a...315 Dette opplevde jeg en gang. Kjæresten sov på hotell i hjembyen vår i forbindelse med et arrangement en gang. Jeg mistet husnøklene akkurat den kvelden og dro til hotellrommet hans for å ha et sted og sove. Hadde vært på konsert og troppet opp i minikjole, leppestift og høye hæler.. Var der i 01 tiden på natta. Resepsjonisten ga meg et meget stygt blikk og sa "sånne besøk tillater vi ikke" fikk oppklart misforståelsen😂 og ja, selvfølgelig måtte jeg betale! Anonymkode: 6ec5a...e00 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 20.08): Hæ? Det er jo ikke lov. Hvis du booker for 2 og dere er 3, selvfølgelig kommer de til å reagere. De kan jo telle til tre! Det er absolutt ikke latterlig at det koster mer for tre personer enn for to. Det som ER latterlig at de som reiser alene må ofte betale mer. Charterselskapene, for eksempel, selger i første omgang dobbeltrom, og dermed må alenereisende betale dyrt, et slags tillegg fordi man er alene. DÉT er kjipt. Anonymkode: c218f...d8c Hvem reiser med charter alene… overprisa dritt Anonymkode: fee98...192
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #19 Skrevet 25. april 2022 Helt ærlig - er det noen som faktisk gjør det? Er vi to som reiser, så oppgir jeg selvfølgelig begge to, og er vi tre så oppgir jeg alle tre. Noe annet har aldri falt meg inn Anonymkode: 9b63a...68f 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 20.38): Jeg er enig i at det er irriterende når jeg reiser alene at hotellrommet blir så dyrt. Men hvorfor skal hotellet subsidiere meg fordi jeg er enslig? Et dobbeltrom er et dobbeltrom, det blir ikke mindre utgifter for hotellet at det ikke bor to personer der. Anonymkode: 0885a...870 På den andre siden så hadde de ikke tjent noe om det sto tomt. Anonymkode: b895d...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå