AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Jeg har et kjedelig liv. Det er innholdsløst. Selv om jeg ikke er deprimert, er jeg ofte lei meg over hvor tomt livet er. Samtidig har jeg alle muligheter til å gjøre endringer. Jeg er ikke låst til noe eller noen. Men jeg har INGEN mål. Ingen drømmer. Ingen ønsker for hva jeg vil. Jeg har en helt grei jobb. Kunne gjerne ha byttet, men ikke for en hver pris. Dessuten vet jeg ikke hva jeg kunne tenkt meg å jobbe med. Det samme gjelder bolig. Interesser har jeg ikke et flust av, men jeg har ingen ideer om hva jeg kunne tenkt meg å bruke fritiden på. Hva bør jeg gjøre når jeg utrolig nok er motivert (overmotivert!!) for endringer, men ikke har et eneste mål eller drøm? Bortsett fra å komme meg bort fra det livet jeg lever nå. Jeg har selvfølgelig grublet meg grønn for å komme på noe, det være seg ny jobb, studier, ny bolig eller nye hobbyer, men jeg kommer ikke på noe som jeg kunne tenkt meg å gjøre. Jeg føler at jeg bruker opp livet på ingenting. Jeg er 39 år.. Har du et godt tips til hvordan jeg kan finne et mål jeg kan styre mot? Jeg føler jeg stanger hodet i veggen. Jeg har tatt all verdens av tester, lest om folks hobbyer, snakket med en coach og hørt på «selvhjelpspodkaster» mm. uten at det har gått opp et lys for meg… Anonymkode: 405e1...134 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Søke på et studie, gå på tur, tegne, male, lære et musikkinstrument, synge, øve seg på vektløfting. Mye man kan finne på! Anonymkode: 4b5eb...be8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Få vet hva de vil, egentlig. Bare prøv masse ting, kanskje? Jeg kjenner jo mange som har blitt "bitt av basillen" av noe, uten at de har drømt om det liksom. Det jeg kommer på i farten av hobbyer hvor jeg kjenner folk (av alle slags typer) som nærmest ut av det blå har blitt så hekta at det nesten er irriterende å høre på dem, er padeltennis, crossfit, yoga, TRENING generelt egentlig, meditasjon, mindfullness, oppussing/interiør, planter, kajakk, SUP, rollespill, matlaging (både gourmet-hjemmekokker og de som plutselig går veldig opp i sunt/vegansk kosthold), ølbrygging, kakebaking, maling, motorsykkel, sykkel, poker og sjakk. Det har jo ikke vært et mål for de fleste her, bare hobbyer de får et kick på. Test ut litt forskjellig, det er faktisk en del ting man ikke vet om man liker før man har prøvd det. Jeg er verdens lateste person som ikke trodde jeg var sportslig, og jeg elsker padel og er til og med relativt OK i det. Dessverre ingen senter i nærheten. Så vær litt mer proaktiv, du sier at du sitter og leser bøker om ting og snakker om coacher om det, gå nå ut og bare GJØR det i stedet! Meld deg på greier, mange finner jo sin lidenskap gjennom at de også finner et miljø de føler de passer inn i, i samme slengen. Hva du skal gjøre med jobb og sånt er verre å si, en persons drømmejobb er en annen persons sanne helvete. Finn ut hva du faktisk liker med jobben din og gå ut fra det, kanskje? Eller bare GJØR det også, bare bytt jobb og se hva som skjer. Du lærer noe av deg selv da, i verste fall har du vokst mye. Mye mer enn hva alle selvhjelpsbøkene i verden kan hjelpe deg med. Du står stille når du bare leser. Anonymkode: e4286...be7 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Tusen takk for reflektert og fint svar, AB over. Det setter jeg pris på. Anonymkode: 405e1...134 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Søke på et studie, gå på tur, tegne, male, lære et musikkinstrument, synge, øve seg på vektløfting. Mye man kan finne på! Anonymkode: 4b5eb...be8 Alt dette virket ekstremt kjedelig. Hilsen en i samme situasjon som Ts. Anonymkode: 8729c...0c7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Hva med å lage en liste med hva du IKKE vil? Og hvorfor du ikke vil det.. Kanskje det får deg nærmere det du vil Anonymkode: f4b9d...682 3
Skriblerinna Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Jeg tror også på å teste ut å gjøre ting. Men det er vanskelig når man er tiltaksløs og ikke kjenner seg dratt noen retning. Det høres egentlig ut som en mild depresjon. Jeg har troa på å bli kjent med seg selv. Altså virkelig gå inn for å bli kjent, føle alt sammen som er der. Kanskje du da får kontakt med noe du vil og trekkes mot. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Er det virkelig ikke noe som virker litt spennende? Lær å strikke, begynn å trene, gå tur i alle kommunens gater, bli frivillig på festival/frivilligsentral osv, prøv å lær et nytt språk, begynn med orientering, lag avansert mat, bli besøksvenn, puss opp hjemmet, gå på konserter eller teater, spill et instrument? Tror det er bra å ha noe man trives med å gjøre. Tenk på det som selvutvikling, og prøv masse forskjellig, så kanskje det dukker opp noe du liker. Anonymkode: 44e03...bbc
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 22.05): Alt dette virket ekstremt kjedelig. Hilsen en i samme situasjon som Ts. Anonymkode: 8729c...0c7 Ekstremt kjedelig, faktisk. Har du prøvd å være litt mindre negativ? Kunne det vært en idé å forsøke? Anonymkode: d1183...dff
Hareena Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Har du tenkt på at du kanskje har for høye forventninger til hva et liv skal inneholde? Jeg tror ikke det er så mange som i virkeligheten (altså i virkeligheten, ikke slik de prøver å framstå på some) lever så spennende liv. Tenker de færreste har noe de brenner og gløder for. Kanskje du skulle prøve å lete mer etter bittesmå hverdagsgleder? Livet Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet. Stig Johansson
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå