Gå til innhold

Hvordan har studenter råd til å drikke så mye ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

med tanke på at de får såppas lite inn hver måned? Så er det jo i denne aldreren man fester mest. Hvordan får man det til å gå rundt?

Anonymkode: 29eed...060

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle har ikke like dårlig råd, mange har en grei deltidsjobb på siden. 

Anonymkode: 9592b...adc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prioriteringer, hjemmebrygging, studentpris på øl, deltidsjobb.

Anonymkode: d0543...294

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prioriteringer. 

Anonymkode: d2cb7...fe9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

med penger fra foreldrene deres? 

Anonymkode: 2912e...c50

Skrevet

Når jeg var student gikk det mer i Dvorek og Tuborg enn i Lagahvulin og gammel Bordeaux. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle har ikke like dårlig råd, mange har en grei deltidsjobb på siden. 

Anonymkode: 9592b...adc

Eller så betaler Pappa utgifter 

Anonymkode: 1c9df...860

Skrevet

Billig øl og enda billigere dopapir.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de driter i alle andre utgifter og regninger, og tar opp forbrukslån. 

Anonymkode: 9d07b...6c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte penger på øl og spiste havregrøt laget på vann og ris med suppepose  laget på vann 🤣

Anonymkode: 47562...317

Skrevet

De lever på nudler så de har råd til noen øl på studentpuben til studentpriser? 

Mange studenter jobber og sliter ved siden av studiene for å ha råd til å leve litt og ha det moro i studietiden også.

• Liker 1
Skrevet

Deltidsjobb

Skrevet

Jeg hadde ganske grei råd som student, da jeg jobbet et år før jeg startet å studere, hadde deltidsjobb ved siden av, og jobbet i alle ferier. Hadde penger til å drikke når jeg ville, og ta et semester fri og reise på backpacking. Ingen hjelp fra foreldre.

Det handler om prioriteringer, innsats, og en porsjon flaks for å lande de gode deltidsjobbene, og finne et billig og greit sted å bo.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener i snitt 12000 på min deltidsjobb. Med penger fra Lånekassen så lever jeg helt fint. Gode resultater på studie har jeg også.

Anonymkode: b8512...646

AnonymBruker
Skrevet

De drikker på vors, ikke ute på byen. 

Anonymkode: 49084...2f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

med tanke på at de får såppas lite inn hver måned? Så er det jo i denne aldreren man fester mest. Hvordan får man det til å gå rundt?

Anonymkode: 29eed...060

Enten så betaler foreldre, enten har de bra betalt jobb, riktig prioritering eller så kanskje de finner måter å klare det på. Synes gjennomsnittet er stusselig. Jobbe mye for veldig lite. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 timer siden):

De lever på nudler så de har råd til noen øl på studentpuben til studentpriser? 

Mange studenter jobber og sliter ved siden av studiene for å ha råd til å leve litt og ha det moro i studietiden også.

Tenk på så talentløst det egentlig er. Alt dette fordi man har gjennomsnittlig intelligens. 

Anonymkode: 781d6...aae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde arva penger som jeg fikk da jeg var 18, for å være ærlig. Så var nok en rikere student enn de fleste. Men jeg sløste ikke penger fortsatt og holdt den dansk Low key 🕵️‍♀️

Anonymkode: 49084...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Jobb eller foreldrene. Da jeg studerte, så jobbet nesten alle av oss ved siden av. De som ikke jobbet, fikk penger fra foreldrene. Eller de hadde fått leilighet av foreldrene, så de nesten ikke hadde boutgifter.

Anonymkode: 00568...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...