Gå til innhold

Kundeservice hos Norwegian - alle som svarer snakker KUN engelsk, hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før kunne man ringe Norwegian og snakke norsk. Hva skjedde? 

Anonymkode: 5b9bc...0bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har garantert outsourcet kundeservicen sin til utlandet en plass, Litauen kanskje. Det gjorde firmaet jeg jobbet i før. 

Anonymkode: df3f5...4ff

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De har garantert outsourcet kundeservicen sin til utlandet en plass, Litauen kanskje. Det gjorde firmaet jeg jobbet i før. 

Hva er poenget? Jeg kan engelsk, selvfølgelig, men likevel er det mer komfortabelt på norsk. Hva med kunder som ikke kan engelsk, får de ikke hjelp? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er poenget? Jeg kan engelsk, selvfølgelig, men likevel er det mer komfortabelt på norsk. Hva med kunder som ikke kan engelsk, får de ikke hjelp? 

Poenget er å spare penger. Lønnsnivået i de landene er betraktelig lavere enn det norske, så de sparer mye på det! MYE!

Og de satser på at mesteparten av Norges befolkning kan engelsk. Det kan vi jo også. Unntaket er vel de eldste pensjonistene, som da må få hjelp av sine barn eller yngre slektninger til å ta den telefonen til engelsktalende kundeservice.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Poenget er å spare penger. Lønnsnivået i de landene er betraktelig lavere enn det norske, så de sparer mye på det! MYE!

Og de satser på at mesteparten av Norges befolkning kan engelsk. Det kan vi jo også. Unntaket er vel de eldste pensjonistene, som da må få hjelp av sine barn eller yngre slektninger til å ta den telefonen til engelsktalende kundeservice.

Da jeg ringte Norwegian for å bestille reise for barn som skulle reise alene, var problemet at den ansatte på kundeservice i Litauen ikke var god nok i engelsk. Hun hadde problemer med å forstå barnas navn når jeg stavet.  Heldigvis kontrollerte jeg da billettene kom og fikk det korrigert.  

Norwegian tok 200 kr for hver samtale jeg hadde med dem.  Jeg synes det er urimelig å ta seg betalt for en tjeneste som ikke lar seg gjøre å bestille på egenhånd via nettsiden deres.  Skulle skrive dem for å klage, men har glemt det (til nå).  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (42 minutter siden):

Da jeg ringte Norwegian for å bestille reise for barn som skulle reise alene, var problemet at den ansatte på kundeservice i Litauen ikke var god nok i engelsk. Hun hadde problemer med å forstå barnas navn når jeg stavet.  Heldigvis kontrollerte jeg da billettene kom og fikk det korrigert.  

Norwegian tok 200 kr for hver samtale jeg hadde med dem.  Jeg synes det er urimelig å ta seg betalt for en tjeneste som ikke lar seg gjøre å bestille på egenhånd via nettsiden deres.  Skulle skrive dem for å klage, men har glemt det (til nå).  

Morsomt at ansatte i selskapet som heter Norwegian ikke skal kunne snakke NORWEGIAN 😁

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morsomt at ansatte i selskapet som heter Norwegian ikke skal kunne snakke NORWEGIAN 😁

Prøv å bestille billett på den erkenorske Hurtigruten, Norges riksveg nr 1.  Da ender du også i Litauen hos en (dårlig) engelskspråklig bookingansatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare bevist svart på norsk og snakket på norsk hele tiden! -Hey, what can i do for you? -Jeg vil bestille en billett for en rullestolbruker til Tromsø mandag 2.mai! -Can you please speak english? -Nei, jeg snakker bare norsk! Stolen har de og de målene! Jeg trenger IKKE assistanse, men jeg trenger rullestolen helt til inngangen til flyet! Osv. Osv.

Anonymkode: feb0e...8b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde bare bevist svart på norsk og snakket på norsk hele tiden! -Hey, what can i do for you? -Jeg vil bestille en billett for en rullestolbruker til Tromsø mandag 2.mai! -Can you please speak english? -Nei, jeg snakker bare norsk! Stolen har de og de målene! Jeg trenger IKKE assistanse, men jeg trenger rullestolen helt til inngangen til flyet! Osv. Osv.

Anonymkode: feb0e...8b9

Da spørs det om du hadde rukket til Tromsø i det hele tatt!  :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis det var rettsak og jeg var forsvarsadvokat, hadde jeg sagt det er en grunn til at vi heter Norwegian og ikke norsk. 

AnonymBruker
Skrevet

Skulle man hatt nordmenn til kundeservice, hadde billettprisene vært høyere. Da blir det også klaging. Folk får bestille gjennom Widerøe..

På Norwegian slipper man i det minste gjennom på tlf. Prøvd SAS?

Anonymkode: d730e...4dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skulle man hatt nordmenn til kundeservice, hadde billettprisene vært høyere. Da blir det også klaging. Folk får bestille gjennom Widerøe..

På Norwegian slipper man i det minste gjennom på tlf. Prøvd SAS?

Anonymkode: d730e...4dc

Billettprisene har ikke akkurat blitt lavere 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...