Gå til innhold

Flere enn meg som sliter med å konsentrere seg en hel arbeidsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 8-timersdager 5 dager i uken. Lunsj er i tillegg til de 8 timene med arbeid. Så dagen blir 8,5-9 timer lang. 

Timene før lunsj går relativt fort, men timene etter går i sneglefart. Jeg klarer ikke konsentrere meg og føler at klokka går bakover. Føler at min arbeidskraft for dagen er brukt opp. Er det flere som føler det slik? 
Det skal sies at jeg synes jobben min er kjedelig. 

Helt ærlig tror jeg at jeg hadde gjort en bedre jobb om jeg jobbet 5 timer hver dag, hadde gjort minst like mye på jobben, bare vært mer konsentrert. Tror jeg blir demotivert av å tenke på at jeg har hele 8 timer foran meg hver morgen med dette arbeidet. 

Anonymkode: 09120...256

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med en hel arbeidsdag. Jeg kunne trengt 6 timers dager. Evt. en 4 dagers uke kunne kanskje også hjulpet.

Men noen dager føler jeg virkelig at vi bare jobber bort livet. Er det dette vi er her for, å jobbe til vi er gamme og grå.

Anonymkode: 253ff...c7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt , jeg har A.D.d. Så er ikke så rart , Dessuten er det kombinert service kontor jobb det jeg sitter ved en skranke med mye trafikk forbi , og folk som stadig kommer bort og spør om noe eller skal ha hjelp . Mest irriterende er dører rammet hvert minutt som slamrer opp igjen . 

Helt  umulig å få gjort kontor arbeid tilriver . 

Anonymkode: 1870d...16b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ekstremt , jeg har A.D.d. Så er ikke så rart , Dessuten er det kombinert service kontor jobb det jeg sitter ved en skranke med mye trafikk forbi , og folk som stadig kommer bort og spør om noe eller skal ha hjelp . Mest irriterende er dører rammet hvert minutt som slamrer opp igjen . 

Helt  umulig å få gjort kontor arbeid til tider  . 

* Ps . Hvis noen har tips til hvordan konsentrere seg så taes det i mot med takk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sliter med en hel arbeidsdag. Jeg kunne trengt 6 timers dager. Evt. en 4 dagers uke kunne kanskje også hjulpet.

Men noen dager føler jeg virkelig at vi bare jobber bort livet. Er det dette vi er her for, å jobbe til vi er gamme og grå.

Anonymkode: 253ff...c7a

Åh jeg føler det akkurat som deg! Vi har ett liv liksom, og så må vi jobbe bort det? Jeg som deg ønsker også enten kortere arbeidsdager eller 4 dagers uke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker jobben min godt, men har følt på det samme. Det blir en for stor "bolk". 

Hjemmekontor har derfor fungert utmerket for meg. Jeg jobber gjerne 6-12, ganske intensivt, men en frokostpause midt i. Deretter tar jeg en treningstur, og bruker gjerne litt tid på dusj/stell, så en bedre lunsj. Jobber så to timer igjen, sparer gjerne opp telefoner, eller ting som ikke krever like mye konsentrasjon. Eller tar inn noen timer i helgen. 

Trenger egentlig ikke å jobbe mindre. For døgnet har mange nok timer. Men liker å stykke det opp. 

Anonymkode: eef68...2af

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker jobben min godt, men har følt på det samme. Det blir en for stor "bolk". 

Hjemmekontor har derfor fungert utmerket for meg. Jeg jobber gjerne 6-12, ganske intensivt, men en frokostpause midt i. Deretter tar jeg en treningstur, og bruker gjerne litt tid på dusj/stell, så en bedre lunsj. Jobber så to timer igjen, sparer gjerne opp telefoner, eller ting som ikke krever like mye konsentrasjon. Eller tar inn noen timer i helgen. 

Trenger egentlig ikke å jobbe mindre. For døgnet har mange nok timer. Men liker å stykke det opp. 

Hjemmekontor var tingen for meg også.. Fikk meg en god luftepause i lunsjen, som ga meg mer energi. Bare så synd jeg ikke får ha hjemmekontor mer. :P 

Anonymkode: 19887...f31

AnonymBruker
Skrevet

* Ps . Hvis noen har tips til hvordan konsentrere seg så taes det i mot med takk 

TS her, ja samme her, trenger også tips. 
Føler at de fleste tips handler om å belønne seg selv eller 

AnonymBruker
Skrevet

ojj, fortsettelse:
å belønne seg selv eller å klokke/ta tid osv. 
Problemet mitt er bare at ingenting av dette funker når det blir i for lang periode (altså typ mer enn 5-6 timer på en dag)...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du fortsatt fleks på jobb?

Om jeg skal være på kontoret en lang dag går jeg gjerne en tur med podcast, eller en kollega. Det hender jeg kjører ut og tar storhandel. Innimellom tar jeg en privat telefon. Hender til og med jeg setter meg på et møterom, slenger beina høyt, og ser en video. Har også tatt en tur på sats, men stress å måtte sminke seg og alt det der på nytt.

(Disclaimer, jeg fører timer, og har normalt ca 300 overtidstimer i året, så ingen snylting her ;))

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Om du skal gjøre arbeid som krever konsentrasjon så bør du sitte et sted hvor du er uforstyrret, ikke der du er nå. Så det bør du kanskje foreslå, p få jobbe et roligere sted før/etter lunsj?

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Akkurat sånn har jeg det også, stor frihet i forhold til når jeg jobber bare jeg får oppgavene gjort. Nydelig!

Anonymkode: 06856...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...