AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Hei alle sammen. Jeg har grublet lenge om jeg skal søke jobb hos New Yorker (nøyaktig by vil jeg gjerne ikke nevne). Men jeg har vært så usikker da jeg har fått høre fra mange at arbeidsmiljøet er elendig. De har jo så og si ledige stillinger nesten hver eneste gang jeg leter etter jobb. Jeg trives ikke i min nåværende jobb og vil gjerne bytte. For meg er det utrolig viktig med arbeidsmiljø. Hvordan sjefen er, hvordan atmosfæren er rundt de ansatte osv. Når det gjelder akkurat New Yorker så har jeg blitt informert fra flere at de har dårlig arbeidsmiljø hvor det er mye baksnakking og dårlig ledelse. Det gjør meg veldig usikker på om jeg i det hele tatt skal satse på å søke. Er det noen som har jobbet der/fått høre fra venner eller bekjente som har jobbet der om hvordan arbeidsmiljøet er? Fortelle litt mer? Anonymkode: 6718a...1a2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 jeg tenker at du ikke kan legge alle butikker under en kam dersom det er baksnakking og ledelse. det er veldig personavhengig på hvert sted. Om det er snakk om mer lønn, strukturer og arbeidstider etc kan du legge en større kjede under samme kam. Anonymkode: d7aaf...0eb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Er vel bare til å søke, det vel!?! Du er jo ikke forpliktet til noe selv om du skulle gått et tilbud!?! Det er synd når folk får sperrer bare ved å søke på en stilling. Virker som mange tror at da MÅ de ta stillingen…. Anonymkode: 10307...3f9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Om du likevel mistrives i nåværende jobb så har du vel ikke så mye å tape. Da er det jo kanskje like greit å gi det en sjanse og se hvordan det går. En del arbeidsplasser hvor det er lav lønn og arbeidet er slik at det ikke krever så mye opplæring, så tiltrekker det ofte mange søkere. Da er det kanskje oftere slik at sjefer er mer likegyldige til arbeidsstaben sin, og ikke bryr seg like mye om folk slutter. Istedenfor å legge til rette for gode rutiner, ryddige skift og bra miljø og god dialog med de ansatte, så blir arbeidstakere mer "bruk og kast" fordi det er en uendelig strøm av nye kandidater, og de håper at de tilslutt sitter igjen med lydige arbeidstakere som ikke stiller så mye krav tilbake. Jeg tror at hvis man skal trives i en jobb, må det være en jobb som krever litt mer kompetanse og erfaring som man bygger opp over tid, og arbeidsforholdet blir mer tillitspreget. Hvor arbeidsgiveren også er avhengig av deg for å lykkes med sine mål, og det er vanskeligere for dem å finne en kvalifisert kandidat til å erstatte deg i stillingen. Da verdsetter de folkene sine mer, og legger mer vekt i å unngå gjennomtrekk Anonymkode: ff3b8...17a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 15.28): Hei alle sammen. Jeg har grublet lenge om jeg skal søke jobb hos New Yorker (nøyaktig by vil jeg gjerne ikke nevne). Men jeg har vært så usikker da jeg har fått høre fra mange at arbeidsmiljøet er elendig. De har jo så og si ledige stillinger nesten hver eneste gang jeg leter etter jobb. Jeg trives ikke i min nåværende jobb og vil gjerne bytte. For meg er det utrolig viktig med arbeidsmiljø. Hvordan sjefen er, hvordan atmosfæren er rundt de ansatte osv. Når det gjelder akkurat New Yorker så har jeg blitt informert fra flere at de har dårlig arbeidsmiljø hvor det er mye baksnakking og dårlig ledelse. Det gjør meg veldig usikker på om jeg i det hele tatt skal satse på å søke. Er det noen som har jobbet der/fått høre fra venner eller bekjente som har jobbet der om hvordan arbeidsmiljøet er? Fortelle litt mer? Anonymkode: 6718a...1a2 Dårlig arbeidsmiljø viser ofte til dårlig ledelse. Og det finnes ikke noe verre enn dårlig ledelse. Du må gå på jobb hver dag. Gidder du å ha det kjipt hver dag? Jeg hadde gått en lang omvei for å slippe. Det finnes ufattelig mange andre jobber. Anonymkode: 8d207...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå