Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjokkert.

Har jobbet i mange år på sykehjem, der vi hadde lav bemanning og hadde det travelt så og si hele vakten.

For noen uker siden begynte jeg i ny jobb i samme kommune, bolig for P.U. Må si dette er noe heelt annet. Noen av brukerne har 2 ansatte på seg, fordi de KAN utagere. På sykehjemmet var det mye utagering blant de med feks. frontallappdemens. Det var aldri snakk om å få 2 personale på disse, de hadde ikke 1 fast personal en gang🤷‍♀️ i boligen er det som sagt veldig godt bemannet, føler nesten at jeg ikke gjør noe. Er ikke sliten når jeg kommer hjem fra jobb, har masse energi igjen til barnet mitt. Lite mas og man har en bruker og forholde seg til hele vakten kontra kanskje 8 på sykehuset🤷‍♀️

Misforstå meg rett, jeg syntes det er fantastisk med en så god bemanning. Jeg er overbevist om at det er det som gjør at det er rolig, lite utageringer og personalet er mye mer positive og har et godt arbeidsmiljø. 

Jeg bare lurer på HVORFOR eldre og syke mennesker får et dårligere tilbud enn de som er psykisk utviklingshemmede. Mange bor der jo i år etter år. Skal de ikke få en verdig avslutning på livet?

Tenkte ikke så mye over dette når jeg jobbet på sykehjem, men når jeg ser hvor godt og fint disse nye brukerne mine har det blir jeg trist av å tenke på at eldre mennesker blir tatt på bleie fordi personalet ikke har tid å følge dem på toalettet. Og dette er i samme kommune til og med. 

Anonymkode: f0c52...972

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...