AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Etter tre år med slik tilværelse har jeg egentlig begynt så smått å miste følelser for mannen. Ikke fordi han er slem eller fordi jeg ikke er glad i ham, men fordi jeg er sliten og føler meg alene om alt. Selvfølgelig er det naturlig at jeg tar husarbeid, matlaging og all logistikk med barna når han er på jobb. Men når han er hjemme så er det fortsatt jeg som lager middag i de fleste tilfellene (på fridagene hans må jeg vanligvis lage middag etter jeg har kommet fra jobb). Jeg ordner også alt med bil, regninger, bestilling av klær, utstyr og annet som mangler og så videre. Jeg føler at han har ansvar for å tjene penger (noe jeg også har, da jeg tjener litt mer en ham i full jobb), ta unna noe husarbeid og leke med barna når han er hjemme. Resten er mitt. Og jeg føler at jeg nærmer meg en grense der jeg egentlig ikke orker mer. Dere med samme erfaring - hvordan fordeler dere ansvarsoppgaver dere imellom? Anonymkode: d7d0c...5ab
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Hvordan jobber han da? Noen dager i strekk og så noen dager fri? Mannen min jobber offshore 2uker og hjemme 4 uker. Har forståelse for at han trenger noen dager på å komme seg etter jobb, etter det er han stort sett oppegående og gjør mye mer enn meg. Jeg gjør så godt jeg kan mens han er borte, ved siden av full jobb og at jeg tar meg av et barn og en hund. Anonymkode: 20dd8...882
Poision-Ivy Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Er vel en typisk kvinnefelle. Vi setter oss inn i hans sted og finner forståelse for at han har grunner til å være sliten og å få litt slack, han jobber og reiser jo så mye. På samme tid setter ikke han seg inn i ditt sted og innser at du faktisk har vel så mye jobb som han, ved at du manager hele livet deres på egenhånd. Det er nok ikke noe spesielt slemt med din mann. Hvis han ikke klarer å se det selv, som ville vært det beste, så må du forsøke å forklare til ham at du opplever arbeidsfordelingen som belastende ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Er det ikke hans barn også? Har han virkelig ingen interesse av å leke med barna når han kommer hjem? Jeg kan jo forsåvidt skjønne at han vil snike seg unna husarbeidet (selv om det er dumt). Men ville jo tro at han ville tatt igjen tapt tid med familien. Anonymkode: 67d14...6c0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Jeg fikset vaskehjelp i det sekundet han fikk pendlerjobb (ukeoendler) Det var en forutsetning- og løste mye. Rent hus og nytt sengetøy hver fredag gir en helt annen ro i helgen. Anonymkode: a1dbf...281 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan jobber han da? Noen dager i strekk og så noen dager fri? Mannen min jobber offshore 2uker og hjemme 4 uker. Har forståelse for at han trenger noen dager på å komme seg etter jobb, etter det er han stort sett oppegående og gjør mye mer enn meg. Jeg gjør så godt jeg kan mens han er borte, ved siden av full jobb og at jeg tar meg av et barn og en hund. Anonymkode: 20dd8...882 Sånn har vi det også. Også tar vi og snakker sammen gjevnlignom hvordan vi syntes det funker og hva vi syntes der feil/urettferdig. I perioder er han mere sliten hvis det har vært ekstra men vi prøver alltid å være ærlige og åpne. Men noen dagern på å komme seg etter jobb også er vi likestilte men naturlig så gjør han mer fordi jeg er på jobb hele dagen og han er hjemme og hyggelig med kveldene og helgene til kjærnefamilietid og ikke husvask. Anonymkode: 9bad4...97f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Hva sier/gjør han når du tar opp dette da? Anonymkode: ae690...394
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Offshoreturnus her, jeg gjør alt når han er borte (selvsagt) men han gjør mye når han er hjemme, selv om vi deler på det meste. Da er det som regel middag når jeg kommer fra jobb, og vi legger enkelte praktiske timeavtaler til når han er hjemme, feks barnas tannlegetimer, om bilen skal på service osv. Anonymkode: 23513...51f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Du lurer på hvorfor du er misfornøyd? Han jobber enkeljobb. Du trippel ! Du jobber dobbelt mens han er ute( jobb og hjemme ) pluss ALT når han har fri og slapper av.😎 Snu arbeidsmengden rundt ifht jobb,familie og fritid. Hva ender prosenten opp på ? Jeg tipper 65 / 35 i beste fall... Husk: han har fri alt utenom jobb når han ikke er hjemme. Det har ikke du. I tillegg skal alt falle på deg når han ER hjemme? Virkelig ??!! Omregn timer av arbeid og fritid. 🥶 Fy f..... Anonymkode: 38529...bf7 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 5 uker på og 5 av her, 3 barn. Når han er hjemme, er det stort sett han som leverer i barnehage. Han gjør kanskje 70% av husarbeidet (klesvask, støvsuging, rydding+++), og er mye med barna. Vi deler på legging, handling og litt forskjellig. Jeg lager middag hver dag, og har naturlig nok nettene med minste som fortsatt ammes Anonymkode: 95d29...b31
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 Mannen jobbet som langtransportsjåfør i en del år og da var det en selvfølge for meg at jeg tok med av hjemmet. Forventet heller ikke noe av ham når han var hjemme for det var ofte bare en helg annenhver uke. Samme når rollene var snudd. Da slapp jeg å gjøre noe når jeg kom hjem Anonymkode: 1a253...2a6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 Min mann jobber 4 - 4. Han tar all klesvask og matlaging når han er hjemme og så deler vi på resten. Han tar foreldremøter/foreldresamtaler hvis de faller på friperiode. Anonymkode: 5d4da...058
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 Her var det mange gode svar, tusen takk! Jeg føler bare at jeg er utslitt og helt apatisk til alt som skjer rundt. Anonymkode: d7d0c...5ab
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 Min mann jobber I forsvaret og er veldig mye borte. Når han er hjemme tar han alt av husarbeidet og barna, så og si. Han har full ansvar for klesvask og rydding. Jeg lager stort sett middag men det er fordi det er et ansvar som faller meg naturlig og jeg er flinkere enn han til det. Han ønsker veldig gjerne å ta det som omhandler barna fordi han har savnet dem og vil ha tid med dem. Husarbeidet tar han fordi han mener jeg har hatt nok når jeg har vært alene. Anonymkode: bebf4...da0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 Jeg svarte litt over her men vim legge til. Husk han får miljøstiftelsen! Det hjelper veldig og derfor kan han gi litt ekstra når han er hjemme. Vi som er hjemme hele tiden med barn får sjeldent noe skikkelig miljøskifte og det blir man også sliten av, man trenger litt nye impulser og ikke bare tråkke i samme greie dag ut og dag inn Anonymkode: 9bad4...97f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg svarte litt over her men vim legge til. Husk han får miljøstiftelsen! Det hjelper veldig og derfor kan han gi litt ekstra når han er hjemme. Vi som er hjemme hele tiden med barn får sjeldent noe skikkelig miljøskifte og det blir man også sliten av, man trenger litt nye impulser og ikke bare tråkke i samme greie dag ut og dag inn Anonymkode: 9bad4...97f Men jeg er ikke hjemme hele tiden. Jeg har full jobb. Anonymkode: d7d0c...5ab
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Min mann jobber i marinen og er veldig mye borte. Når han først er hjemme så tar han egentlig det meste. Middagen er klar når jeg kommer hjem, ting er ryddet og vasket. Barnet har hatt kort dag i barnehagen. Nå har vi ikke stort hus og vi har bare ett barn - men han tar likevel sin del og mer til. Anonymkode: 9c104...d60
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her var det mange gode svar, tusen takk! Jeg føler bare at jeg er utslitt og helt apatisk til alt som skjer rundt. Anonymkode: d7d0c...5ab Har mannen din mye fri? Eller går fritiden hans vekk i kjøring? Anonymkode: 67d14...6c0
Gjest Chroma Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 Du må snakke med han og forklare hvordan du har det. Kanskje han ikke tenker over hvor lite han bidrar når han er hjemme?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men jeg er ikke hjemme hele tiden. Jeg har full jobb. Anonymkode: d7d0c...5ab Det har jeg også men du får ikke noe miljøskifte på samme måte som han med mindre du reiser bort med jobben din. Regner med det går i samme tralten for deg hver dag? Men morningen, jobb ettermiddager og legging. Også er du låst hjemme på kveldene. Min mann jobber offshore, det byr på hotellnetter nesten hver tur da trenger han kun å ta hensyn til seg selv. Også på platform, han kan gå på kino trene gjøre som han vil ingen andre å forholde seg til uten om arbeids tidene. Han får ny innput av nye steder nye folk over lengre tid. Noen ganger jobber han på basen i Stavanger i flere uker isteden for offshore og da er de jo ute å spiser ingen henting eller klesvask eller husarbeid venter på han da.... Anonymkode: 9bad4...97f 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå