AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Mistet og måtte gjennomgå cytotec-behandling for litt over fire uker siden, ennå ikke fått tilbake mensen. Aner ikke om jeg har hatt eggløsning eller ikke. Jeg leser på diverse forum om kvinner som har blitt raskt gravide igjen etter abort, noen til og med før mensen kom tilbake. Hvor vanlig er dette? Dere som har mistet, og blitt gravide igjen; hvor lang tid tok det å bli gravid igjen? Og, er det mulig å bli gravid igjen selv om man spotter og har rar syklus i starten (mistenker at det vil være tilfelle for meg, har spottet en del siden jeg sluttet å blø etter to uker)? Anonymkode: 58900...39f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 For meg tok det fire måneder å blir gravid etter cytotec, men ble gravid på første eggløsning etter spontanabort. Det er flere tråder om akkurat dette på prøver-forumet, du bør ta en kikk der. Anonymkode: 1e265...05a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Stemte for meg. Fikk aldri mensen igjen etter jeg mistet og fikk baby i september istedenfor juli. Var 9 uker da jeg mistet. Men har tre barn (og vært gravid fire medregnet den jeg mistet) Og har blitt gravid på første forsøk alle gangene, så er vel like gjerne det at jeg blir lett gravid som gjorde at den satt igjen rett etterpå. lykke til! Håper det går fort for dere ❤️ Anonymkode: 82549...6e5 1
Tarzani Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Har mistet et par ganger. Begge gangene ble jeg gravid igjen på første forsøk. Uten å ha fått mensen etter SA. Jeg spurte gynekologen om jeg burde vente en stund etter jeg mistet, men han svarte at det var bare å prøve og se. Kroppen er klar når den er klar😊 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Tarzani skrev (3 timer siden): Har mistet et par ganger. Begge gangene ble jeg gravid igjen på første forsøk. Uten å ha fått mensen etter SA. Jeg spurte gynekologen om jeg burde vente en stund etter jeg mistet, men han svarte at det var bare å prøve og se. Kroppen er klar når den er klar😊 Hadde du noe spotting, eller var du helt ferdig med å blø? Jeg opplever at jeg flere ganger de siste to ukene har trodd jeg var ferdig med å blø, men så etter noen blødningsfrie dager kommer det litt blod (trenger ikke bruke bind, er stort sett kun litt å tørke bare når jeg er på do noen ganger) en dag eller to, og så flere dager uten noe rødt, og så litt blod igjen. Er det et dårlig tegn? Eller går det an å ha eggløsning og bli gravid til tross for dette? Anonymkode: 58900...39f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stemte for meg. Fikk aldri mensen igjen etter jeg mistet og fikk baby i september istedenfor juli. Var 9 uker da jeg mistet. Men har tre barn (og vært gravid fire medregnet den jeg mistet) Og har blitt gravid på første forsøk alle gangene, så er vel like gjerne det at jeg blir lett gravid som gjorde at den satt igjen rett etterpå. lykke til! Håper det går fort for dere ❤️ Anonymkode: 82549...6e5 Så heldig du var. Til deg og, om du kan svare: spottet du i det hele tatt etter du var ferdig med å blø, eller var alt helt blodfritt i tiden rundt du ble gravid igjen? Anonymkode: 58900...39f
Tarzani Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde du noe spotting, eller var du helt ferdig med å blø? Jeg opplever at jeg flere ganger de siste to ukene har trodd jeg var ferdig med å blø, men så etter noen blødningsfrie dager kommer det litt blod (trenger ikke bruke bind, er stort sett kun litt å tørke bare når jeg er på do noen ganger) en dag eller to, og så flere dager uten noe rødt, og så litt blod igjen. Er det et dårlig tegn? Eller går det an å ha eggløsning og bli gravid til tross for dette? Anonymkode: 58900...39f Jeg blødde skikkelig et par uker etter SA, deretter spotting et par uker. Så hadde vi sex og fikk positiv test noen få uker etter..
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Jeg blir veldig lett gravid, så jeg får ofte ikke mensen igjen etter en abort før jeg er gravid igjen. Men til gjengjeld er det ikke like lett for meg å beholde fostrene som det er å bli gravid. Så av 12 graviditeter jeg har hatt, har en endt i et barn. Anonymkode: a4892...530
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Tarzani skrev (12 minutter siden): Jeg blødde skikkelig et par uker etter SA, deretter spotting et par uker. Så hadde vi sex og fikk positiv test noen få uker etter.. Så du tror du hadde eggløsning mens du fremdeles spottet? Da er det i så fall kanskje håp for meg og. Anonymkode: 58900...39f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg blir veldig lett gravid, så jeg får ofte ikke mensen igjen etter en abort før jeg er gravid igjen. Men til gjengjeld er det ikke like lett for meg å beholde fostrene som det er å bli gravid. Så av 12 graviditeter jeg har hatt, har en endt i et barn. Anonymkode: a4892...530 Det er jo bra at du fikk et barn, men er sikkert grusomt å miste så mange ganger. Kan hende jeg og mister igjen, om jeg blir gravid igjen. Gjorde alt riktig, men gikk galt likevel. Anonymkode: 58900...39f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 Dette er jo akkurat like individuelt som tiden unnfangelse tar sånn generelt. Etter at jeg mistet første gang jeg var gravid (MA), tok det nesten halvannnet år før jeg ble gravid igjen. Den gangen gikk det heldigvis bra. To år etter skulle vi prøve på søsken, og da mistet jeg i MA igjen. Den gangen ble jeg imidlertid veldig kjapt gravid igjen, rakk ikke å få mens tilbake igjen etter utskrapningen. Den graviditeten gikk heldigvis også bra 😊 Så som du ser av svarene her, det er utrolig individuelt, og samme person kan til og oppleve begge deler. Anonymkode: 4a8e4...290
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 Med første barnet opplevde jeg dette. Ble gravid etter 12 mnd med prøving, mistet i uke 6 og ble gravid igjen før jeg fikk mensen tilbake. Jeg hadde også hørt om at man kunne være ekstra fruktbar rett etter en spontanabort. Anonymkode: 40048...f6b 1
Tarzani Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du tror du hadde eggløsning mens du fremdeles spottet? Da er det i så fall kanskje håp for meg og. Anonymkode: 58900...39f Vanskelig å si, for jeg har sykluser på alt fra 28-75 dager.. Veldig ustabilt hele greia.. men er superfruktbar, så da gjør det jo ikke så mye..
Lilletrille79 Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 Jeg hadde en SA og ble gravid bare 2 måneder etter🥰er snart 22 uker nå. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 Har mistet to ganger og blitt gravid ca. 3 måneder etter begge to. Anonymkode: 64c56...536 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så heldig du var. Til deg og, om du kan svare: spottet du i det hele tatt etter du var ferdig med å blø, eller var alt helt blodfritt i tiden rundt du ble gravid igjen? Anonymkode: 58900...39f Er et par år siden nå, så husker ikke 100 %, men mener at jeg var helt ferdig å spotte da jeg fikk eggløsning igjen. Men husker at jeg fremdeles hadde helt svak positiv test da jeg fikk eggløsning (de ble aldri helt negative før de ble tydelig positive igjen). Anonymkode: 82549...6e5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Aldri blitt gravid igjen etter at jeg mistet. Anonymkode: 53190...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #18 Skrevet 21. april 2022 Ble gravid 3mnd etter jeg mista. Følte også at "alle" ble gravide rett etterpå, men det stemmer ikke. Anonymkode: b623c...460 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #19 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ble gravid 3mnd etter jeg mista. Følte også at "alle" ble gravide rett etterpå, men det stemmer ikke. Anonymkode: b623c...460 3 mnd er jo ikke så lenge, håper jeg kan lykkes på så kort tid jeg også. Men ja, føles som om det er veldig lett for mange.c Anonymkode: 58900...39f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #20 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er et par år siden nå, så husker ikke 100 %, men mener at jeg var helt ferdig å spotte da jeg fikk eggløsning igjen. Men husker at jeg fremdeles hadde helt svak positiv test da jeg fikk eggløsning (de ble aldri helt negative før de ble tydelig positive igjen). Anonymkode: 82549...6e5 Åja, trodde ikke det var mulig å få eggløsning så lenge hcg slår ut på graviditetstest, men som med mye annet når det gjelder svangerskap er det visst ikke noe som er 100% sikkert. Anonymkode: 58900...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå