AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Jeg jobber med netthandel. Først jobbet jeg i kundeservice. Deretter gikk jeg over i en ecommerce coordinator rolle (oppgavene handler om å drive salg på nett, skape kampanjer, følge opp hvordan det har gått, samt jeg jobber også med å skape banners og bestemme hvordan nettsiden ser ut estetisk. Men jeg har akkurat samme lønn som da jeg jobbet kundeservice. Dette føler jeg er rart da den rollen jeg har nå innebærer et mye større ansvar. Forrige lønssamtale lyttet ikke sjefen til hva jeg sa i det hele tatt og jeg fikk ingen økning. Nå har jeg en ny sjef som er mye greiere. Men hva er det egentlig vanlig å kreve? Hvor mye kan man øke? Kan man øke 3-4000 kr? Grunnen til at jeg ble i jobben er pga corona og ingen andre muligheter. Anonymkode: d23f0...943
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Sjekk hva du kan få i tilsvarende rolle hos andre selskap og bruk det som argument for at du skal ha mer betalt. Anonymkode: 1409a...bb5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk hva du kan få i tilsvarende rolle hos andre selskap og bruk det som argument for at du skal ha mer betalt. Anonymkode: 1409a...bb5 sant. Kan man google det da eller må man kontakte bedrifter direkte? Anonymkode: d23f0...943
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber med netthandel. Først jobbet jeg i kundeservice. Deretter gikk jeg over i en ecommerce coordinator rolle (oppgavene handler om å drive salg på nett, skape kampanjer, følge opp hvordan det har gått, samt jeg jobber også med å skape banners og bestemme hvordan nettsiden ser ut estetisk. Men jeg har akkurat samme lønn som da jeg jobbet kundeservice. Dette føler jeg er rart da den rollen jeg har nå innebærer et mye større ansvar. Forrige lønssamtale lyttet ikke sjefen til hva jeg sa i det hele tatt og jeg fikk ingen økning. Nå har jeg en ny sjef som er mye greiere. Men hva er det egentlig vanlig å kreve? Hvor mye kan man øke? Kan man øke 3-4000 kr? Grunnen til at jeg ble i jobben er pga corona og ingen andre muligheter. Anonymkode: d23f0...943 Nye oppgaver/utvidet ansvar bør være gode argumenter for en lønnsjustering. Har bedriften en personalhåndbok? Det skal stå info om rutiner rundt lønnsjusteringer der. I tillegg er det normalt å få en automatisk lønnsøkning årlig på 2-3% av årslønn. Anonymkode: dd116...cff
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nye oppgaver/utvidet ansvar bør være gode argumenter for en lønnsjustering. Har bedriften en personalhåndbok? Det skal stå info om rutiner rundt lønnsjusteringer der. I tillegg er det normalt å få en automatisk lønnsøkning årlig på 2-3% av årslønn. Anonymkode: dd116...cff Ja ved første lønnsmøtet fikk jeg automatisk 400 kr mer i lønn (men føler det er typ ubetydelig). Har ikke hørt noe om en personalhåndbok. Anonymkode: d23f0...943
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja ved første lønnsmøtet fikk jeg automatisk 400 kr mer i lønn (men føler det er typ ubetydelig). Har ikke hørt noe om en personalhåndbok. Anonymkode: d23f0...943 altså 400 kr mer i måneden Anonymkode: d23f0...943
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Hvis du fikk 400 kr i årlig lønnsøkning så var den enten veldig lav (1%?) eller så tjener du ganske dårlig. Det er lett å finne oversikt over snittlønn i ulike yrker, det kan brukes selv om den kanskje ikke dekker din stilling 100%. Anonymkode: c61dd...f5d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ja ved første lønnsmøtet fikk jeg automatisk 400 kr mer i lønn (men føler det er typ ubetydelig). Har ikke hørt noe om en personalhåndbok. Anonymkode: d23f0...943 Da må du etterspør rutiner for individuell lønnsjustering. Seriøse firma har en personalhåndbok! 400 kr? Altså brutto? Dette blir jo noe over 4000 kr på et år. Hvor mye % av årslønn blir det? Lønnsøkning skal være en sum som legges til årslønnen (enten som en gitt sum eller som en viss prosent av årslønn). Anonymkode: dd116...cff
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 La meg gjette - du jobber for Netthandelen. Anonymkode: e4f73...f19
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): La meg gjette - du jobber for Netthandelen. Anonymkode: e4f73...f19 Haha ja jeg jobber med netthandel som jeg skrev der over. Men ikke for en butikk som heter Netthandelen om det er det du tenker på? Jeg jobber i Sverige, så lønnen er jo generelt dårligere. Får 26000 før skatt, ca 20000 etter... Anonymkode: d23f0...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå