AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Hei, Er den andre som går eller har gått på Kunsthøgskolen i Oslo. Eg tar no permisjon fra grafikk- linja fordi opplegget var altfor rotete. Når eg spurte om hjelp så fikk eg svar «Eg kan ikkje fortelle deg kva du skal gjere, du er kunstneren!». Joda, men eg går på skule for å lære tenkte eg da. Det er også vanskelig å få jobb eller jobbe som kunstner etter studiet, og det bekymra meg. Har mest lyst å gi meg med kunst og ha det som hobby men det kan være motiverende å ta bachelor på grunn av papirene man får. Det er mange som søker og veldig få som kommer inn på den skulen. Anonymkode: 0bc73...fd0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Jeg ville bedt om tilrettelegging. Jeg har selv gått på khio og kjenner en mange andre som har det også. De er ganske fleksible etter in erfaring for å gi for eksempel gjøre det mulig for deg å jobbe med tingene dine hjemmenifra. Utveksling er en annen mulighet. Det er mange kunstskoler i utlandet med mye strengere disiplin, om det er hva som du trenger. Kanskje du kan tenke på dette som et gratis studio? Jeg syntes også lærerne er litt for "fri" i undervisningen. For å få mest mulig ut av studiene må du selv ta kontroll, spørre om hjelp, bare bruke verkstedene, lage egne prosjekter. Om du ikke greier å strukturere deg selv eller finne en indre driv blir det nok dessverre vanskelig. Jeg hadde prøvd å fullføre på grunn av papirene. Men du kan jobbe veldig lite og likevel nesten alltid få ståkarakterer. Selv tok jeg masteren samtidig som jeg studerte på uio. Eller du kan kombinere med jobb. Anonymkode: c1dbd...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå