AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Tenker på alkohol, holdninger ol. Er fra en svært vininteressert familie der vi setter god mat og vin høyt, vi er ikke kristne overhode. Er helt uaktuelt å være sammen med en mann som ikke deler denne interessen. Er det helt no go, eller kan det være jeg ikke merker noe til det? Kan kristne drikke alkohol? Jeg har vel knapt møtt kristne i min oppvekst i Oslo, så aner ikke. Her føler jeg «alle» drikker og «alle» er ateister Anonymkode: 1dd13...6d6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker på alkohol, holdninger ol. Er fra en svært vininteressert familie der vi setter god mat og vin høyt, vi er ikke kristne overhode. Er helt uaktuelt å være sammen med en mann som ikke deler denne interessen. Er det helt no go, eller kan det være jeg ikke merker noe til det? Kan kristne drikke alkohol? Jeg har vel knapt møtt kristne i min oppvekst i Oslo, så aner ikke. Her føler jeg «alle» drikker og «alle» er ateister Anonymkode: 1dd13...6d6 Ja, klart kristne drikker 😄 Alle jeg kjenner, både kristne og ikke-kristne, drikker alkohol. Den eneste jeg kjenner som ikke drikker er en muslim og en helt vanlig norsk. Sistnevnte drikker ikke fordi han ikke liker smaken. Anonymkode: 3ffdf...a8e 1
Festlig Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Den som kan svare på dette er daten din. Han vet hva han er komfortabel med 6 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Festlig skrev (3 minutter siden): Den som kan svare på dette er daten din. Han vet hva han er komfortabel med Takk, vi har ikke møttes ennå. Har vært litt redd for å spørre, men jeg kan jo for eksempel forslå at vi kan møtes på et glass vin til helgen og se hva slags respons jeg får? Anonymkode: 1dd13...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, klart kristne drikker 😄 Alle jeg kjenner, både kristne og ikke-kristne, drikker alkohol. Den eneste jeg kjenner som ikke drikker er en muslim og en helt vanlig norsk. Sistnevnte drikker ikke fordi han ikke liker smaken. Anonymkode: 3ffdf...a8e Tusen takk, det var veldig betryggende☺️ Anonymkode: 1dd13...6d6 1
exictence Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenker på alkohol, holdninger ol. Er fra en svært vininteressert familie der vi setter god mat og vin høyt, vi er ikke kristne overhode. Er helt uaktuelt å være sammen med en mann som ikke deler denne interessen. Er det helt no go, eller kan det være jeg ikke merker noe til det? Kan kristne drikke alkohol? Jeg har vel knapt møtt kristne i min oppvekst i Oslo, så aner ikke. Her føler jeg «alle» drikker og «alle» er ateister Anonymkode: 1dd13...6d6 Som kristne og andre er alle forskjellige. Du får stille spørsmål og snakke med ham 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Finnes ulike typer kristne. For meg er det utelukkende positivt. Og om han ikke er skikkelig "sekt-kristen", så koser han seg med vin 🥂 så sant han liker det. Anonymkode: 7994a...05d 3
Havspeil Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Spekteret er like vidt der for hva som er innafor,som ellers i befolkningen. Vær ærlig og deg selv. Kun da får du match 🙂
anonymbruker2312 Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Finnes noen kristne som overhodet ikke drikker alkohol, mens andre gjør det. Du kan jo prate med han og se hvordan det blir, funker det ikke så funker det ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 De fleste statskirkekristne er ikke prinsippielt avholds (iallefall ikke de generasjonene som er på tinder, er sikkert noen gamle som er), men det finnes mange andre former for kristendom der mange er avholds. Det beste er å være åpen og nysgjerrig om troen og holdningene hans, og så ta en vurdering. Jeg kunne aldri hatt en religiøs partner, men kjenner flere par det det fungerer at en er religiøs og en ikke er (fungerer i betydningen at de trives i forholdet selv etter 20 år). Anonymkode: ec32e...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 Da må du jo bare finne ut av om han er personlig kristen eller forventer mer av deg iht religion. Broen min er gift med en prest, selv er han totalt 100% gudløs. Gjensidig respekt iht troen og ikke tro fungerer helt utmerket. Anonymkode: 9e4df...e51 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 Det ville vært uaktuelt for meg å bli sammen med en som er religiøs, da har de veldig ulik tilnærming til ting enn meg. Opplever også at de som gir beskjed om at de er kristne så tidlig gjerne er ganske ekstreme. Men hvis det bare er mat og vin som spiller noen rolle for deg så kan det hende det går bra likevel. Anonymkode: 983d5...d03 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 Hadde lett datet en som ikke drikker, hadde vært mer skeptisk at han definerer seg som kristen...kommer veldig an på hvor hverdags "har ikke giddet å lese boka jeg tror på" kristen han er eller om han virkelig er kristen, da hadde jeg løpt... Anonymkode: 86f4f...d30 3
Sophie-Ann Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tenker på alkohol, holdninger ol. Er fra en svært vininteressert familie der vi setter god mat og vin høyt, vi er ikke kristne overhode. Er helt uaktuelt å være sammen med en mann som ikke deler denne interessen. Er det helt no go, eller kan det være jeg ikke merker noe til det? Kan kristne drikke alkohol? Jeg har vel knapt møtt kristne i min oppvekst i Oslo, så aner ikke. Her føler jeg «alle» drikker og «alle» er ateister Anonymkode: 1dd13...6d6 Hadde vært no-go for meg. Jeg mener religion er bare tull og vil ikke ha der i livet mitt. 5
Havspeil Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 (endret) Om han er avholds så er det hans sak . Det du må kjenne på ,er hvor religiøs han er ellers i hverdagen. Med tanke på en mulig fremtid. ( med barn og familie forøvrig) En stor forskjell på en avholdsmann og tilfeldig kirkegjenger og f.eks en adventist.( eller annen frimenighet) Hvor sistnevnte holder sabbat og er aktiv i en menighet. ( ikke spiser svin, holder seg unna verdslige aktiviteter og mennesker,betaler tiende osv. ) Og oppdrar egne barn på samme måte. Kulturkræsj kan forekomme 😎🧘♀️😅❤ Men egentlig ikke urolig for det. Han er på nettet og søker ut. Endret 20. april 2022 av Havspeil
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det ville vært uaktuelt for meg å bli sammen med en som er religiøs, da har de veldig ulik tilnærming til ting enn meg. Opplever også at de som gir beskjed om at de er kristne så tidlig gjerne er ganske ekstreme. Men hvis det bare er mat og vin som spiller noen rolle for deg så kan det hende det går bra likevel. Anonymkode: 983d5...d03 I utgangspunktet var det min første tanke også. Jeg er absolutt ikke religiøs av meg og kan vel egentlig ikke skjønne at folk kan tro på Gud, Jesus og det som står skrevet i Bibelen. Så nei, det er absolutt ikke bare mat og vin det står på. Jeg er jo som jeg er, og sier «herregud» rett som det er, kan fyre av noen kraftige salver i ny og ne. Hadde ikke likt om jeg hadde følt at heg måtte forandre meg for den jeg er sammen med. Usj...nei, nå ble jeg skeptisk Anonymkode: 1dd13...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Nei, er negativt i mine øyne. Merkelig det er noen kristne igjen i dagens samfunn. De er grådige og eiersyke også, hold deg unne. Anonymkode: b407c...d77
jukkapalme Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 Jeg omgås ingen kristne og kjenner knapt noen, men kristne drikker vel de. Gjorde ikke Jesus om vann til vin i følge den eventyrboka deres da? 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 Havspeil skrev (4 minutter siden): Om han er avholds så er det hans sak . Det du må kjenne på ,er hvor religiøs han er ellers i hverdagen. Med tanke på en mulig fremtid. ( med barn og familie forøvrig) En stor forskjell på en avholdsmann og tilfeldig kirkegjenger og f.eks en adventist.( eller annen frimenighet) Hvor sistnevnte holder sabbat og er aktiv i en menighet. ( ikke spiser svin, holder seg unna verdslige aktiviteter og mennesker,betaler tiende osv. ) Og oppdrar egne barn på samme måte. Kulturkræsj kan forekomme 😎🧘♀️😅❤ Han har ett barn fra et tidligere forhold, så han er kanskje ikke «verste sort». De skal vel nesten holde sammen uansett hva? Tror ikke han har vært gift. Anonymkode: 1dd13...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 jukkapalme skrev (1 minutt siden): Jeg omgås ingen kristne og kjenner knapt noen, men kristne drikker vel de. Gjorde ikke Jesus om vann til vin i følge den eventyrboka deres da? He he, jo de sier så😅 Anonymkode: 1dd13...6d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå