AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #21 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært langvarig innlagt på lukket psyk selv, og selv om middagene er husmannskost, og de fokuserer på at det skal være litt kosemat tilgjengelig så finnes det ofte alternativer. Du forsyner deg også selv av middag og det var alltid grønnsaker eller salat ved siden av. Du tar jo det du ønsker. Vi kunne feks også melde oss som vegetarianer, da får man egen middag. Ellers var det alltid masse pålegg å velge mellom, ulike brød/knekkebrød, alltid frukt og te tilgjengelig osv. De kuttet alltid opp masse tomat/agurk/paprika til alle «brødmåltider». Ofte tok jeg masse av dette, samt en del skinke og et par husman knekkebrød. Dette trenger virkelig ikke bli et problem. Man kan også få besøk, og de kan ta med matvarer til deg (selv om vi ikke hadde særlig tilgang på kjøleskap). Kunne også gå innom butikk med følge. Det var både ergometersykkel tilgjengelig, og du kan gjøre styrkeøvelser på rommet. Ofte var det felles yoga. Fokuser på det viktigste først nå, å bli friskere. Du har et helt liv på å slanke deg mer målrettet senere. God bedring💛 Anonymkode: 60998...744 takk ❤️❤️ Anonymkode: 836d2...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 20. april 2022 #22 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skriver du at du ikke holder på med vektnedgang, når det er det du gjør? Ned 10 kg er åpenbart vektnedgang. Om du er liten av deg, vil 500-1000 kcal i underskudd utgjøre mye, ikke bare "litt mindre". Jeg frykter du er innlagt pga. spiseforstyrrelser. Anonymkode: 0f799...0bc Du siterer to ulike personer. En med løsningsforslag, og så TS etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #23 Del Skrevet 20. april 2022 Ananas. skrev (2 timer siden): Du siterer to ulike personer. En med løsningsforslag, og så TS etterpå. ja og jeg er ikke innlagt for spiseforstyrrelser... da måtte jeg jo ha fulgt kostplan... Anonymkode: 836d2...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #24 Del Skrevet 20. april 2022 Ananas. skrev (2 timer siden): Du siterer to ulike personer. En med løsningsforslag, og så TS etterpå. Urutinert av meg å ikke sjekke AB-koden. Takk! Anonymkode: 0f799...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #25 Del Skrevet 20. april 2022 . Anonymkode: 836d2...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 20. april 2022 #26 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er bare å si hva du vil spise. Hvis du er innlagt i psykiatrien, så har du en kontaktperson hver vakt vil jeg tro. Og da ber du denne kontaktpersonen lage den maten du ønsker. Jeg jobber på psyk.avd. og har vi pasienter som spiser en spesiell sort mat, feks lavkarbo/keto, så tilrettelegger vi. Lager egg i diverse varianter, steker kjøttdeig, grønnsaker og slikt. Bare å si ifra😊 Anonymkode: 96c20...214 Så hvis jeg trenger å slanke meg er det bare å sjekke inn på psykiatrisk? Så kan jeg spise entrcaute og bacon som eneste måltid? Spiser selvsagt ikke kjøttdeig, jeg er ikke 17 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #27 Del Skrevet 20. april 2022 ajarRun skrev (2 timer siden): Så hvis jeg trenger å slanke meg er det bare å sjekke inn på psykiatrisk? Så kan jeg spise entrcaute og bacon som eneste måltid? Spiser selvsagt ikke kjøttdeig, jeg er ikke 17 år gammel. hvem er det som har sagt at det er psykiatrisk da???? Anonymkode: 836d2...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #28 Del Skrevet 20. april 2022 Du vet, du trenger ikke å spise alt det der. Anonymkode: c4632...248 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 20. april 2022 #29 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hvem er det som har sagt at det er psykiatrisk da???? Anonymkode: 836d2...bf5 Tenkte det var lettere å bli innlagt på psykiatri enn somatikk. Man skal være bra skadet for å få tre måneder på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 20. april 2022 #30 Del Skrevet 20. april 2022 Ut i fra forslaget ditt om måltider så kan du gå ned i vekt med det. Men virker jo noe ensformig. Har du hørt med sykehuset om se har ønskekost? Enkelte steder har de en meny med annen mat en kan velge mellom (må sikkert gi beskjed tidlig på dagen, dagen før kanskje). Den maten pleier gjerne ikke å være den sunneste heller, men det er gjerne andre alternativ med mindre karbohydrater enn spagetti feks. I tillegg skal det finnes retter for ulike allergier eller feks. for de med diabetes. Kanskje det er mulig å få diabeteskost isteden hvis du ønsker mindre karbohydrater. Desserter kan du selvsagt bare droppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #31 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): . Anonymkode: 836d2...bf5 Du har jo fått flere råd, det hjelper ikke å «mase» med å skrive et innlegg med bare et punktum i… Anonymkode: 9a877...a52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #32 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du har jo fått flere råd, det hjelper ikke å «mase» med å skrive et innlegg med bare et punktum i… Anonymkode: 9a877...a52 om jeg så hadde gjort det så trenger jeg ikke din godkjenning for å publisere kommentarer.. Anonymkode: 836d2...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #33 Del Skrevet 20. april 2022 ajarRun skrev (1 time siden): Tenkte det var lettere å bli innlagt på psykiatri enn somatikk. Man skal være bra skadet for å få tre måneder på sykehus. Man skal være bra syk for å bli innlagt tre måneder på psykiatrisk også. Anonymkode: bbf46...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #34 Del Skrevet 30. juni 2022 følger Anonymkode: 836d2...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #35 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): følger Anonymkode: 836d2...bf5 Er du enda innlagt? ❤️ Håper det går bedre med deg. Hvordan fungerte det å spise havregrøt med melk til frokost, 2 knekkebrød med pålegg til lunsj, liten porsjon middag og cottage cheese til kveldsmat? Anonymkode: d6bda...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 12. oktober 2022 #36 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 13.55): Jeg har vært langvarig innlagt på lukket psyk selv, og selv om middagene er husmannskost, og de fokuserer på at det skal være litt kosemat tilgjengelig så finnes det ofte alternativer. Du forsyner deg også selv av middag og det var alltid grønnsaker eller salat ved siden av. Du tar jo det du ønsker. Vi kunne feks også melde oss som vegetarianer, da får man egen middag. Ellers var det alltid masse pålegg å velge mellom, ulike brød/knekkebrød, alltid frukt og te tilgjengelig osv. De kuttet alltid opp masse tomat/agurk/paprika til alle «brødmåltider». Ofte tok jeg masse av dette, samt en del skinke og et par husman knekkebrød. Dette trenger virkelig ikke bli et problem. Man kan også få besøk, og de kan ta med matvarer til deg (selv om vi ikke hadde særlig tilgang på kjøleskap). Kunne også gå innom butikk med følge. Det var både ergometersykkel tilgjengelig, og du kan gjøre styrkeøvelser på rommet. Ofte var det felles yoga. Fokuser på det viktigste først nå, å bli friskere. Du har et helt liv på å slanke deg mer målrettet senere. God bedring💛 Anonymkode: 60998...744 Fikk du spesialkost? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 12. oktober 2022 #37 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 10.16): Er du enda innlagt? ❤️ Håper det går bedre med deg. Hvordan fungerte det å spise havregrøt med melk til frokost, 2 knekkebrød med pålegg til lunsj, liten porsjon middag og cottage cheese til kveldsmat? Anonymkode: d6bda...df0 Ja, jeg er fortsatt innlagt. Foreløpig funker det bra - jeg går ned på dette og jeg har begynt å trene ved siden av 💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #38 Del Skrevet 12. oktober 2022 Embla Othea skrev (3 timer siden): Ja, jeg er fortsatt innlagt. Foreløpig funker det bra - jeg går ned på dette og jeg har begynt å trene ved siden av 💜 Det er ikke lov å diskutere under både brukernavn og anonymbruker Anonymkode: bbf46...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #39 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 9.48): Jeg er på sykehus akkurat nå (ikke somatisk) og her skal jeg være en stund (det er ikke snakk om et kortvarig opphold, så jeg trenger ikke energitett kost). Selv om jeg ble innlagt, så tenker jeg å fortsette med dietten (må ned 10-15 kg), men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å gå ned med denne sykehusmaten. Det er jo en eneste karbofest! Korn, korn og mer korn - brød\knekkebrød\ havregrøt til frokost, lunsj og kveldsmat. Masse sukker: melk\ juice\ saft, frukt, yoghurter, müsli osv. Kaloririk husmannskost I tillegg til dette kommer dessert (vaniljesaus over fruktsalat, kaker, puddinger osv.) og usunne middager som lasagne, taco, spagetti osv. Jeg har ikke mulighet til å lage egen mat eller kjøpe inn egen mat. Å ikke gå på diett\ spise redusert er heller ikke aktuelt. Vil jeg gå ned hvis jeg spiser havregrøt med melk til frokost, 2 knekkebrød med pålegg til lunsj, liten porsjon middag og cottage cheese til kveldsmat? Anonymkode: 836d2...bf5 Spis mindre mengder. Dessert mv. takker du nei til. Anonymkode: f089b...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå