Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg ser tråd opp og tråd ned enten om hvor overstrømmende fantastisk det er å få jente, eller om den enorme skuffelsen det liksom skal være å få gutt.

Som førstegangs og vordende guttemamma kjenner jeg det er leit å se at så mange synes det er så ille å få gutt. Er det virkelig så mye mindre stas? Er det sånn at når jeg forteller folk at det er en liten gutt i magen så tenker de «huff, stakkars» inni seg?

Jeg gleder meg til å starte det nye kapittelet med den lille gutten vår, kjøper grønt og blått og pynter med dinosaurer og legoklosser med god samvittighet, men lurer på om jeg har misforstått noe?

Anonymkode: 16a8f...531

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg syns er skummelt er at disse skal bli foreldre, når de allerede har et grunnleggende dårlig menneskesyn. De vil ha jente og blir skuffet om de får gutt. Og dette mennesket skal de oppdra til å bli en god og trygg voksen?

Disse fortjener ikke å bli foreldre spør du meg. 

Anonymkode: 384bc...91b

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fordi gutter er kjent for å være bråkete ;) 

Jeg har bare jenter og syns det er fint, men hadde jeg fått en gutt hadde det vært like fint!!! 

Kos deg med graviditeten din og ikke la deg påvirke av nolduser her inne ❤️

Anonymkode: 2baf7...bbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trådene som publiseres her går vel mer på at man er skuffet når det tredje eller fjerde barnet er gutt etter å ha fått kun gutter fra før. Det er forståelig. 

Kvinner har ofte et ønske om en datter også er mitt inntrykk. På samme måte som en far ofte ønsker seg sønner.

Anonymkode: 639f9...2cd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det ER fantastisk å få jente, men det er like fantastisk å få gutt.

Har selv to gutter og ei jente. Hadde jeg selv kunnet velge hadde det fremdeles kun blitt 1 jente. Gurimalla så mye enklere gutter er 😅

Anonymkode: 3f93b...396

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har begge kjønn og må si at jeg gruer meg mest til ungdomstiden til jenten... 😱

Jeg skjønner ikke hva som er så fælt med gutter, er det all dulling med fletter, kjoler og styr  med jentene som er så stas kanskje? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke det. Jeg fikk jente først og syntes det var veldig koselig, fikk gutt som nummer to og syntes det også var helt fantastisk! Kjønn har virkelig ikke noe å si. Jeg er superfornøyd med de barna jeg får, og synes seriøst at de som vurderer "kvalitet" på barn etter kjønn kan hoppe et visst sted...

Anonymkode: 3d27f...ad8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er nok fordi jenter oftere deler jentete interesser med hverandre enn gutter. Og det er mammaer som skriver mest på nett.

Tror ikke det er mer hokkus pokkus enn det.

I mesteparten av verden er det gutt som er øverst på ønskelista. 

Anonymkode: 486bd...314

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk syns jo ikke det er ille. Tråd opp og ned er det ikke. Jeg er litt skuffa over å aldri fått en gutt, men skriver jo ikke innlegg om det. 

Anonymkode: cdbcd...652

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og prøver å bli gravid.  Har ingen barn fra før og vil kun ha ett. Alltid sett for meg at jeg skal bli guttemamma, ønsker meg så inderlig en sønn💙 Blir paff om det viser seg å være jente😂

Anonymkode: b67dd...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Er så mye drit i vente for gutter, som mann så er jeg svært glad for å ha fått tre jenter. 

Anonymkode: 6bc64...561

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet (endret)

Jeg tror det handler om at som mamma og dame selv vil man kjenne seg mer igjen i en datter, man kan dra på jenteturer osv. Jeg har en av hver og gutten er tusen ganger lettere å ha med å gjøre enn jenta 😁

Endret av Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er så mye drit i vente for gutter, som mann så er jeg svært glad for å ha fått tre jenter. 

Anonymkode: 6bc64...561

Hva drit tenker du på? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det ikke. Hadde vært så lettet over å få gutt, de slipper i stor grad å bli sextrakassert fra ung alder og det ekstreme kroppspresset som jenter blir utsatt for.

De får typisk andre utfordringer da, men jeg er mer trygg på at jeg skal klare å lose min sønn gjennom skolesystemet enn jeg er på å beskytte min datter mot ekle gutter og menn som vil utnytte henne seksuelt. 

Anonymkode: 0b3e0...8a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verden over blir menn skuffet av at de får jente, og det mangler millioner av jentebarn i verden fordi de dreper de. La nå noen få i Norge få lov å bli skuffet over at de får gutt. 

Anonymkode: 9c109...ccf

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Syns jeg ser tråd opp og tråd ned enten om hvor overstrømmende fantastisk det er å få jente, eller om den enorme skuffelsen det liksom skal være å få gutt.

Som førstegangs og vordende guttemamma kjenner jeg det er leit å se at så mange synes det er så ille å få gutt. Er det virkelig så mye mindre stas? Er det sånn at når jeg forteller folk at det er en liten gutt i magen så tenker de «huff, stakkars» inni seg?

Jeg gleder meg til å starte det nye kapittelet med den lille gutten vår, kjøper grønt og blått og pynter med dinosaurer og legoklosser med god samvittighet, men lurer på om jeg har misforstått noe?

Folk som omtrent er lei seg for å få gutter fremfor jenter har jeg så lite til overs for at jeg håper at de får barn med store utfordringer, slik at de ser hva som faktisk er viktig her i livet. Nemlig at barna dine er friske.

Jeg har selv to friske barn, men har jobbet mye med barn med alvorlige diagnoser, og da blir liksom det ganske sykt å lese at noen er lei seg for å få gutt

Anonymkode: 82acc...ee4

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar, så hyggelig å se at så mange synes gutt er vel så bra som jente! Jeg tror gutt er både greiere å ha med å gjøre og ikke minst litt mindre knyttet til en del bekymringer. Må innrømme at jeg gråt av glede da jeg fikk vite at vi venter en sønn, er så stolt over at vi har klart å lage en gutt! Jeg hadde sikkert vært akkurat like stolt om jeg fikk vite motsatt. 

Men har dessverre allerede fått kommentarer som «jaja, dere kan jo bare prøve på lillesøster nesten gang» (til og med fra kommende bestemor). Som om sønnen min ikke er bra nok. Kjenner bare det stikker litt i mammahjertet som allerede elsker lille gutten så høyt ❤️

ts

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok dessverre mange mødre som ønsker seg en jente for å kjøpe fine, søte klær, flette hår osv. Men disse menneskene skjønner jo ikke at i det lange har ikke det noe å si. Du kan likeså få en jente som bare vil ha på dinosaur og "gutteklær". Man må slutte å ha sånne forventninger. Man får det det man får, og blir man skuffet så synes jeg ikke man fortjener å sette et barn til verden. Det er jo lov til å håpe på motsatt kjønn dersom du for eksempel har flere av samme, men å bli skuffet dersom det ikke blir slik synes jeg er helt feil.

Anonymkode: abebe...3db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Verden over blir menn skuffet av at de får jente, og det mangler millioner av jentebarn i verden fordi de dreper de. La nå noen få i Norge få lov å bli skuffet over at de får gutt. 

Anonymkode: 9c109...ccf

Jepp, i det store bildet er denne milde skuffelsen nokså harmløs. Det er få nordmenn som tar abort på grunn av at de ønsker det andre kjønnet.

Anonymkode: 0b3e0...8a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er guttemamma til to fantastiske gutter, og jeg ville ikke byttet dem ut for alt i verden ❤️

Anonymkode: 677a0...ea0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...