AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Jeg har en kompis som jeg har vært god venn med i over 5 år. I løpet av denne tiden har jeg hatt kjæreste i noen år. Mens vi var sammen, stusset både jeg og venninnene mine på hvor "på" denne kompisen var. Han var alltid på tilbudssiden, full av komplimenter og ros til meg osv... Étterhvert tok forholdet med kjæresten slutt og min kompis har hengt med meg i tiden etter bruddet, trøstet og bare vært snill... Så har jeg så smått begynt å kjenne På noen følelser for han og forrige helg satt vi lenge og holdt rundt hverandre. Jeg spurte han rett ut om han hadde følelser for meg, og svaret var :det er jo ikke sånn at jeg kan si at jeg elsker deg.... Stusset på svaret men sa ikke noe. Senere samme kveld kom tema opp igjen og han sa "det er jo ikke sånn at jeg kan si jeg har vært forelsket i deg kjempe lenge"... Og det siste var "det er jo ikke sånn at jeg har gått og drømt om et forhold med deg". Neivel men veldig tilstede for meg og veldig klar for å bruke mest mulig tid med meg og han prøvde også kysse meg. På bakgrunn av alt som ikke "var sånn" så snudde jeg meg bort. Syns du er en rar måte å snakke på. Mener han faktisk at neida han har hverken tenkt på forhold at han er forelsket eller elsker meg.. Eller kan det være han går i forsvar og faktisk setter ord på hvordan det faktisk er? Jeg blir forvirret. Anonymkode: 923f3...27a
anonymbruker2312 Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Jeg tror han mener "jeg kan nok innrømme at jeg har vært forelsket i deg". Det er måten han sier de tingene på som betyr at det faktisk er sant. "Det er ikke sånn at jeg har drømt om deg, det er ikke sånn at jeg har vært forelsket i deg". Dette sier han når du spør om han har følelser for deg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det mer nøyaktig, men det at han på en måte finner frem ord på når det eneste du spør han om er om han har følelser for deg, betyr at han tuller med "det er ikke sånn...." Som vil rett og slett si at han mener det. 1 2
Oppreist Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Jeg liker svaret du har fått over her. Jeg tror veldig mange, spesielt menn, går litt rundt grøten når de blir spurt om slikt direkte. Det er skummelt å skulle frasi seg kontrollen på det man bærer på innsiden og det er en enormt frykt for avvisning i å skulle erkjenne følelser (som han ikke vet om er gjengjeldt eller ei). Jeg syns jeg hører en frykt i ham, men likevel en slags innrømmelse....Hvis jeg har forstått deg rett, så har du ikke spurt han direkte verken om å elske eller være forelsket, men om han hadde følelser for deg? Og han bruker ord som "elske", "forhold" og "forelskelse". Det er nokså avslørende i seg selv. Jeg tror denne karen har sterkere følelser for deg enn han vil innrømme. Og noen ganger prøver vi menn å få ut det eksakt motsatte av hva vi faktisk mener, som nettopp "det er jo ikke sånn at....", men så er det sånn det er likevel. Makes sense? For meg er det opplagt. Lykke til da ! 1
Gjest Bullabu Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en kompis som jeg har vært god venn med i over 5 år. I løpet av denne tiden har jeg hatt kjæreste i noen år. Mens vi var sammen, stusset både jeg og venninnene mine på hvor "på" denne kompisen var. Han var alltid på tilbudssiden, full av komplimenter og ros til meg osv... Étterhvert tok forholdet med kjæresten slutt og min kompis har hengt med meg i tiden etter bruddet, trøstet og bare vært snill... Så har jeg så smått begynt å kjenne På noen følelser for han og forrige helg satt vi lenge og holdt rundt hverandre. Jeg spurte han rett ut om han hadde følelser for meg, og svaret var :det er jo ikke sånn at jeg kan si at jeg elsker deg.... Stusset på svaret men sa ikke noe. Senere samme kveld kom tema opp igjen og han sa "det er jo ikke sånn at jeg kan si jeg har vært forelsket i deg kjempe lenge"... Og det siste var "det er jo ikke sånn at jeg har gått og drømt om et forhold med deg". Neivel men veldig tilstede for meg og veldig klar for å bruke mest mulig tid med meg og han prøvde også kysse meg. På bakgrunn av alt som ikke "var sånn" så snudde jeg meg bort. Syns du er en rar måte å snakke på. Mener han faktisk at neida han har hverken tenkt på forhold at han er forelsket eller elsker meg.. Eller kan det være han går i forsvar og faktisk setter ord på hvordan det faktisk er? Jeg blir forvirret. Anonymkode: 923f3...27a Han skal kun bruke deg, menn sier ting rett ut....styr unna
Gjest Warrior Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Nå er det bare kompisen din som kan svare på hva han mente, men ja det skjer at man går i forsvar når man ikke ønsker å innrømme sterke følelser. Til og med jeg har gjort det. Skjønner du blir forvirret. Kan du ikke snakke med kompisen din om det? Vær ærlig å si det var forvirrende svar han kom med.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Bullabu skrev (14 minutter siden): Han skal kun bruke deg, menn sier ting rett ut....styr unna Ikke noe å styre unna, han har vært vennen min i årevis og jeg kjenner han ut og inn. Han er ikke ute etter å bruke meg, vi er gode venner. Slapp av! Ikke alle menn sier ting rett ut vel? Han her stammer når jeg spør om ting....og er veldig snill og god. Jeg vil bare vite om han har sterkere følelser for meg enn han sier, jeg Må ta en prat med han. Anonymkode: 923f3...27a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Han høres feig ut. Anonymkode: 10c43...05b 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Warrior skrev (8 minutter siden): Nå er det bare kompisen din som kan svare på hva han mente, men ja det skjer at man går i forsvar når man ikke ønsker å innrømme sterke følelser. Til og med jeg har gjort det. Skjønner du blir forvirret. Kan du ikke snakke med kompisen din om det? Vær ærlig å si det var forvirrende svar han kom med. Ja jeg og har nok gjort det. Tror jeg må snakke med han, for jeg blir litt forvirret av det hele....Jeg vil bare vite, siden jeg begynner å få følelser for han selv....Litt rart å si "det er ikke sånn at jeg har vært KJEMPE forelsket i deg lenge"....Nei, men sier han her at han faktisk er forelsket da? Hmmm.....også måtte han bare slenge på at det ikke har vart så lenge? (eller er det kanskje det det har, det tror hvertfall venninnene mine)...jeg blir sprø. Eneste rette å gjøre, er å snakke med han om det. Anonymkode: 923f3...27a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han høres feig ut. Anonymkode: 10c43...05b Ja kanskje det. Eller redd for å bli avvist. Anonymkode: 923f3...27a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 Haha, han høres egentlig bare litt redd ut stakkars. Jeg syns du skal gi han en sjanse til Anonymkode: 29a0e...049 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 Merkelig måte å snakke på hvis han IKKE har følelser for deg. Og da hadde han vel ikke kysset deg? Synes det virket som en klossete måte å si at han HAR følelser for deg. Men HAN har svaret. Krysser fingrene for at han har følelser for deg ❤️ Anonymkode: f3c86...b1f 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Merkelig måte å snakke på hvis han IKKE har følelser for deg. Og da hadde han vel ikke kysset deg? Synes det virket som en klossete måte å si at han HAR følelser for deg. Men HAN har svaret. Krysser fingrene for at han har følelser for deg ❤️ Anonymkode: f3c86...b1f Ja det er rart å snakke slik. Jeg spurt om følelser, og han svarer med ord som "elske"....Vel...? snodig. Men jeg skal ta en prat med han snart, trenger det for å finne ut av dette Anonymkode: 923f3...27a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke noe å styre unna, han har vært vennen min i årevis og jeg kjenner han ut og inn. Han er ikke ute etter å bruke meg, vi er gode venner. Slapp av! Ikke alle menn sier ting rett ut vel? Han her stammer når jeg spør om ting....og er veldig snill og god. Jeg vil bare vite om han har sterkere følelser for meg enn han sier, jeg Må ta en prat med han. Anonymkode: 923f3...27a Han har hengt rundt deg i mange år og bare ventet på en sjanse til å swoope inn når du er på ditt mest sårbare etter et brudd, klar til å gi støtte og omsorg? Og i tillegg klarer han heller ikke å kommunisere hva han tenker og føler? Nei takk. Anonymkode: c6af8...67d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har hengt rundt deg i mange år og bare ventet på en sjanse til å swoope inn når du er på ditt mest sårbare etter et brudd, klar til å gi støtte og omsorg? Og i tillegg klarer han heller ikke å kommunisere hva han tenker og føler? Nei takk. Anonymkode: c6af8...67d Deg om det....Han visste jo ikke at det kom til å bli et brudd med meg og kjæresten, da. Men ja, han har faktisk "hengt" rundt meg vil jeg si Men tror vel ikke det har vært en baktanke. men om så var, er det så rart at han nå prøver seg, da...når jeg nå er fri og frank? helt naturlig syns jeg. Det er ingen utnyttelse i dette, vi kjenner hverandre svært godt. Men kommunikasjonen rundt følelser er jeg enig i, den er litt bak mål...vel, ja, det må han våge å sette mer ord på... Anonymkode: 923f3...27a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har hengt rundt deg i mange år og bare ventet på en sjanse til å swoope inn når du er på ditt mest sårbare etter et brudd, klar til å gi støtte og omsorg? Og i tillegg klarer han heller ikke å kommunisere hva han tenker og føler? Nei takk. Anonymkode: c6af8...67d Skulle han swoope inn når hun var i et forhold da? 🤔 Og TS er da voksen Anonymkode: f3c86...b1f 3
Hippogriff Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Hvis du gir åpent og ærlig uttrykk for dine følelser først, er det kanskje enklere og tryggere for ham å si sitt også? 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Han har følelser for deg ,men er redd for å satse. Om det tilskrives din eller hans forhistorie vet ikke jeg. Han helgarderer. Vær forsiktig. Så du ikke mister en veldig god venn eller livspartner. Uansett: sex er en elendig idé om ikke begge er all in. Beenthere,done that. Og jeg tapte min beste venn og livspartner. Jeg gikk for fort fram ! Anonymkode: 38725...3d6 1
Gjest Bullabu Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke noe å styre unna, han har vært vennen min i årevis og jeg kjenner han ut og inn. Han er ikke ute etter å bruke meg, vi er gode venner. Slapp av! Ikke alle menn sier ting rett ut vel? Han her stammer når jeg spør om ting....og er veldig snill og god. Jeg vil bare vite om han har sterkere følelser for meg enn han sier, jeg Må ta en prat med han. Anonymkode: 923f3...27a Han prøvde å kysse deg.......tenk selv...Menn gir blaffen i om han har kjent deg x antall år....
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 Jeg har ikke noe godt svar på det du spør om, men forstår du lurer pga sikkert de signalene han sender ut (eller ikke sender ut). Jeg har selv nettopp lest boken hektet på håp og kjærlighet som har gitt meg mye svar og aha opplevelser. Nå leser jeg kjærlighetens tre porter og skal også lese Det er slutt. Anonymkode: 83eb1...cb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå