Gå til innhold

Skitt bak glassplater på kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi pusset opp kjøkkenet for noen måneder siden valgte vi å sette opp glassplater bak komfyren og vasken. Arbeidet ble utført av en glassmester, og platene er festet med silikon (?) som i mine øyne ser helt tett ut. Allikevel kommer det stadig flere flekker bak glasset... Hadde alle flekkene vært på ett sted kunne jeg ha skjønt at det måtte være en sprekk i silikonen (eller hva det nå er) et sted, men det er jo flekker overalt, også veldig langt fra ytterkantene. Hvor i huleste kommer det fra??

Og hva gjør vi med det? Går det an å løsne glasset, vaske det og sette det opp igjen? Jeg ser for meg at man da måtte ha slipt ned den gamle silikonen for at det ikke skulle bli stygge kanter av denne, men det er vanskelig hos oss siden vi bare har Huntonitt-plater på veggen som neppe tåler slik behandling. Er det noen av dere som har noen gode tips til oss her?

Hilsen Sleepy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det ikke vil være noe problem å ta vekk glassplatene, for så å sette de opp igjen. Men man må ha riktig verktøy, og vite hva man gjør. Jeg tror jeg ville tatt en tlf til den som har gjort dette og forhørt meg litt. Er du/dere litt handy, kan dere sikkert klare det selv. Jeg ville brukt en særdeles skarp kniv, med langt tynt blad, type tapetkniv o.l. og skrapet av, ikke brukt slipeverktøy, og tror ikke dette ville skadet huntonittplatene.

Problemet vil vel heller være å få det helt tett..

Og da må man jo bare ta det ned igjen på et seinere tidpunkt..

Det går jo for eksempel an å ringe en kjøkkenleverandør, og forhøre seg litt om slike løsninger med glassplater, og om de har noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...