AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Jeg vet dette vil gå over igjen,men akkurat nå er jeg sikkelig lei meg og skuffet og da kom også den dårlige samvittigheten, vi venter en liten gutt til i August, jeg vet jeg burde være glad at han er frisk og sunn,men ble så lei meg og begynte og gråte når hun som tok ultralyden sa det var gutt. Jeg har 3 gutter til på 7,10 og 13, vet jo at det blir like bra med en gutt til,men var jeg helt på jordet som reagerte slik? flere av venninnene mine fikk jente etter 2 eller 3 gutter,men vet jo at sjansen egentlig er større og få samme kjønn når du har flere av det samme fra før, pappan og brødrene er veldig glad og stolte :). Og håper jeg blir det etterhvert også og at dette kun er forbigående Anonymkode: b95a5...44e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Det er lov å bli skuffet. Man har jo forhåpninger, også blir de knust. Skuffelsen legger seg nok snart og da kan du glede deg over en sunn og frisk gutt. Anonymkode: b97f7...de0 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Det skjønner jeg er sårt 💔 Nå får du 4 aktive gutter istedet. Kanskje en blir homofil? Det blir jo litt hybridløsning da. Eller hva med en femte? Kanskje det blir ei jente ❤️ Huff, nei håper ikke du blir nedstemt av familien nå, som bare består av gutter og mannen din... Anonymkode: 0cf13...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Jeg skjønner følelsene dine. Det er helt lov å føle på de. Kjenn på de, tenk på de og prosesser de og så er du klar for å legge dem vekk. Det er viktig å jobbe med følelsene sine på den måten at du erkjenner dem før du er klar for å legge dem bort. Du kommer nok til å føle på dette lenge, men når termin nermer seg forsvinner de nok mer og mer. Og når lillebror kommer skjønner du at det er nettopp han som var meningen som skulle komme til deg 🥰 Anonymkode: ec318...8f6 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Huff, jeg synes skikkelig synd på deg. Jeg forstår godt følelsene dine. Det er lov å kjenne på skuffelse nå. Få det ut, så blir det trolig litt lettere etter hvert:) Anonymkode: 49dc2...989 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjønner jeg er sårt 💔 Nå får du 4 aktive gutter istedet. Kanskje en blir homofil? Det blir jo litt hybridløsning da. Eller hva med en femte? Kanskje det blir ei jente ❤️ Huff, nei håper ikke du blir nedstemt av familien nå, som bare består av gutter og mannen din... Anonymkode: 0cf13...7f7 Hvordan kan det sammenlignes med å få en homofil gutt og ei jente😅 ser ikke helt likheten der! 🤣 Anonymkode: 49dc2...989 11
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skjønner jeg er sårt 💔 Nå får du 4 aktive gutter istedet. Kanskje en blir homofil? Det blir jo litt hybridløsning da. Eller hva med en femte? Kanskje det blir ei jente ❤️ Huff, nei håper ikke du blir nedstemt av familien nå, som bare består av gutter og mannen din... Anonymkode: 0cf13...7f7 Hæ? Hybridløsning ved homofil gutt? Hva faen? Anonymkode: 0fe3e...337 18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skjønner jeg er sårt 💔 Nå får du 4 aktive gutter istedet. Kanskje en blir homofil? Det blir jo litt hybridløsning da. Eller hva med en femte? Kanskje det blir ei jente ❤️ Huff, nei håper ikke du blir nedstemt av familien nå, som bare består av gutter og mannen din... Anonymkode: 0cf13...7f7 I all verden.... Alle har lov til å bli skuffet men etter å ha fått 3 gutter så synes jeg det er rart at du tar det såpass tungt, sjansen er jo tydeligvis størst for å få gutt for dere og er det slik at du egentlig bare ville ha et barn til i håp om å få jente? Hva er denne merkelige fascinasjonen for kvinner å få en jente, jeg skjønner ikke det. Anonymkode: 99283...50a 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Tusen takk for alle fine svar Om noen av guttene blir Homofile så spiller det ikke noe rolle for oss, elsker dem like mye for det. Tusen takk for forstårelsen den settes veldig pris på. og du rett over her, det er helt greit du ikke forstår det,men man føler forskjellig Anonymkode: b95a5...44e 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I all verden.... Alle har lov til å bli skuffet men etter å ha fått 3 gutter så synes jeg det er rart at du tar det såpass tungt, sjansen er jo tydeligvis størst for å få gutt for dere og er det slik at du egentlig bare ville ha et barn til i håp om å få jente? Hva er denne merkelige fascinasjonen for kvinner å få en jente, jeg skjønner ikke det. Anonymkode: 99283...50a På samme måte som mange menn ønsker sønner. Det er lov å uttrykke skuffelse. Anonymkode: b97f7...de0 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 Jeg skjønner deg, og du skal slett ikke ha dårlig samvittighet 💕 Jeg har tre gutter selv, og de er flotte tenåringer nå. Yngste skulle bli jente iflg ul, og var selvsagt innstilt på det. Jeg har et supert forhold til min egen mor, og gledet meg til å ha ei datter også. Ut kom en gutt, og min første reaksjon i alle hormonene var også å bli lei meg. Ikke fordi vi fikk en gutt til, men fordi jeg liksom "mistet" jenta mi (om det kom ut forståelig?). Det gikk fort over, og kunne ikke vært mer glad i yngre om han hadde vært jente selvsagt! Likevel er det noe med den mor-datter-greia som jeg gjerne skulle opplevd😊 Anonymkode: 00d8b...499 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg vet dette vil gå over igjen,men akkurat nå er jeg sikkelig lei meg og skuffet og da kom også den dårlige samvittigheten, vi venter en liten gutt til i August, jeg vet jeg burde være glad at han er frisk og sunn,men ble så lei meg og begynte og gråte når hun som tok ultralyden sa det var gutt. Jeg har 3 gutter til på 7,10 og 13, vet jo at det blir like bra med en gutt til,men var jeg helt på jordet som reagerte slik? flere av venninnene mine fikk jente etter 2 eller 3 gutter,men vet jo at sjansen egentlig er større og få samme kjønn når du har flere av det samme fra før, pappan og brødrene er veldig glad og stolte :). Og håper jeg blir det etterhvert også og at dette kun er forbigående Anonymkode: b95a5...44e Tenk da en gang i fremtiden får du kanskje 4 svigerdøttre 😍 Anonymkode: 3801b...74e 1
Arkana Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 (endret) Det er lov å bli skuffet. Det handler jo ikke om at du ikke er glad i og for guttene dine, men om å miste det man så for seg. Det er å lov å kjenne på den følelsen, men den vil gå over og du vil fort se at barneflokken din kunne ikke vært noen annen enn akkurat slik den er. ❤️ Og så vil jeg bare avslutte med at det ikke er større sjanse for å få samme kjønn igjen selv om man har flere av det kjønnet fra før. Det er en seiglivet myte som ikke stemmer. Det har ingenting med selve temaet i tråden å gjøre, men er en feilaktig påstand jeg stadig leser på KG. Endret 20. april 2022 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 Forstår deg helt. Det er lov å ønske seg noe og så føle skuffelse når det ikke skjer. Anonymkode: 3c3e2...0c2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 Jeg forstår deg veldig godt - jeg var der selv når jeg fikk nr tre, og det var gutt nr tre. Jeg ble uventet gravid åtte år senere med ny partner, og det viste seg å være ei jente. Da falt brikkene på plass for min del - jeg skjønte hva jeg hadde savnet. Jeg driter å hva folk bryter ut av seg av oppgulp. For min del hadde det alltid vært noe som manglet. Ikke noe veldig til trøst dette for deg... Men jeg vil bare at du skal vite at du ikke er verken "dum eller gal". Jeg forstår deg virkelig. Anonymkode: 63132...464 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Ikke noe galt å være skuffet nå, jeg er sikker at du vil elske gutten når han er født. Jeg elsker guttene mine men må innrømme at jeg har bedre kobling med datteren min. Man har lettere å identifisere seg med eget kjønn, også er det slik at mine sønner ligner på faren sin i både utseende og væremåte mens datteren slekter etter meg. Jeg kjenner ei familie som fikk jenter og faren ønsket seg så sårt en gutt. De ga seg ikke og de måtte helt opp til 7/8 (siste var tvillinger). Anonymkode: b955c...ba4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Tenk hvor mange ufrivillige barnløse som ville ha drømt om å ha vært i din situasjon. Skuffet over kjønn? Det har jeg aldri forstått. Tenk å være så heldig å kunne få barn, tenk å være så heldig å ha råd til å få 4 barn og med det større bil, hus osv. Anonymkode: 7d92a...2b3 7
AprilLudgate Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Huff, jeg synes skikkelig synd på deg. Jeg forstår godt følelsene dine. Det er lov å kjenne på skuffelse nå. Få det ut, så blir det trolig litt lettere etter hvert:) Anonymkode: 49dc2...989 Seriøst? Fordi man har privilegiet til å a) kunne få barn/søsken i det hele tatt b) helse til å ta seg av barn c) økonomi til å ha flere barn d) få normalt friske barn e) og alt dette i et solid langvarig forhold Nei. Nei, det er ikke trist. 0% trist, kjipt eller noe som helst annet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner følelsene dine. Det er helt lov å føle på de. Kjenn på de, tenk på de og prosesser de og så er du klar for å legge dem vekk. Det er viktig å jobbe med følelsene sine på den måten at du erkjenner dem før du er klar for å legge dem bort. Du kommer nok til å føle på dette lenge, men når termin nermer seg forsvinner de nok mer og mer. Og når lillebror kommer skjønner du at det er nettopp han som var meningen som skulle komme til deg 🥰 Anonymkode: ec318...8f6 Synes denne brukeren beskrev alt så fint, og spesielt det uthevede. Gratulerer med en frisk liten gutt på vei! 🥰 Anonymkode: cd540...c85 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tenk hvor mange ufrivillige barnløse som ville ha drømt om å ha vært i din situasjon. Skuffet over kjønn? Det har jeg aldri forstått. Tenk å være så heldig å kunne få barn, tenk å være så heldig å ha råd til å få 4 barn og med det større bil, hus osv. Anonymkode: 7d92a...2b3 Enig. Et stort privilegie å i det hele tatt kunne tenke over kjønn på den måten. Du er heldig, TS. Det høres også ut som du har usunne forventninger til hvordan jenter er vs gutter. Barn er individer, ikke bare kjønnene sine. Anonymkode: 2abbd...58d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå