Gå til innhold

Min psykisk syke stedatter får ikke være med oss på ferie.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som teksten sier , jeg orker ikke ha med min psykisk syke stedatter på ferie. Vi skal til Tyrkia i 2 uker . Jeg gleder meg veldig, men jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke vil ha henne med. Hun er godt voksen,  26 år , men bor hjemme og trenger hjelp til alt. Hun bor til mor og ikke til oss. Jeg har lite kontakt i hverdagen. Vi jobber hard begge to og jeg har ikke lyst til å få turen ødelagt .  Hun kommer ikke til å bli spurt.  

Anonymkode: 6ccde...cdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke vanlig og plikt å ta med voksne barn på ferie 

Anonymkode: 8ab13...d00

• Liker 26
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok. Hun er voksen og bor ikke hos dere. Helt naturlig at hun ikke blir invitert. 

Men snakker vi om at hun sliter med depresjon, eller at hun er kraftig psykisk utviklingshemmet? Det er jo ganske relevant forskjell. 

Anonymkode: c6b58...52c

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok å ikke ta med voksne barn på ferie.   

Anonymkode: 5c720...671

• Liker 8
Skrevet

Ønsker far at datteren skal være med på ferien? Eller er det hun selv som ønsker å få være med? Lurer litt på hva som er problemet her, og hva du har dårlig samvittighet for? 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er ganske slemt faktisk, håper faren hennes har mer vett enn deg.. du tenker for mye på deg selv

Anonymkode: eb82b...1e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt ok. Hun er voksen og bor ikke hos dere. Helt naturlig at hun ikke blir invitert. 

Men snakker vi om at hun sliter med depresjon, eller at hun er kraftig psykisk utviklingshemmet? Det er jo ganske relevant forskjell. 

Anonymkode: c6b58...52c

Ikke psykisk utviklingshemmet , men mer av typen som klandrer alle andre enn seg selv. vil helst ha alt tilrettelagt og ikke gjøre noe selv.  skjør og deprimert . Far ønsker heller ikke å ha henne med 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier hun være med på ferie da? Har far ønsket dette?

Om ikke er vel det helt greit? 

Anonymkode: 75813...92d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er ganske slemt faktisk, håper faren hennes har mer vett enn deg.. du tenker for mye på deg selv

Det er et voksent menneske . historien er lang . man blir lei til slutt. nekter behandling. har ikke vi andre som alltid stiller opp krav på en ferie alene. jeg hadde ikke hatt noen utbytte av ferien om hun var med. Far ønsker heller ikekat hun er med.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg er frisk og har foreldre som fortsatt er sammen, men har likevel ikke blitt invitert med på alle ferier mine foreldre og yngre søsken har dratt på etter at jeg ble voksen. Det er helt naturlig og helt greit!

Anonymkode: ce3bc...883

• Liker 25
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er et voksent menneske . historien er lang . man blir lei til slutt. nekter behandling. har ikke vi andre som alltid stiller opp krav på en ferie alene. jeg hadde ikke hatt noen utbytte av ferien om hun var med. Far ønsker heller ikekat hun er med.

men jeg persolig synes det ikke er greit

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 8.54):

Pleier hun være med på ferie da? Har far ønsket dette?

Om ikke er vel det helt greit? 

Anonymkode: 75813...92d

Stort sett ikke, men har vært med noen ganger. Far ønsker ikke at hun blir med. Hun har fått forespørsel iblant, men i sommer får hun ikke det.  Hun har ingen venner og blir da sittende på pikerommet hele sommeren. det er litt trist å tenke på, men jeg orker bare ikke ferie med henne

AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 8.57):

men jeg persolig synes det ikke er greit

Jeg tror du må prøve selv før du uttaler deg. psykiske lidelser sliter ut alle rundt en . jeg har valgt å holde lang avstand  eller blir man dratt ned selv. 

• Liker 8
Skrevet

Ok. Den eneste grunnen til å skrive om det her, på måten du velger å gjøre det på, er jo å prøve å fyre opp folk. 

Det er selvfølgelig helt i orden å ikke ta med voksne mennesker på ferie, familie eller ei. 

• Liker 32
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Ananas. skrev (5 minutter siden):

Ok. Den eneste grunnen til å skrive om det her, på måten du velger å gjøre det på, er jo å prøve å fyre opp folk. 

Det er selvfølgelig helt i orden å ikke ta med voksne mennesker på ferie, familie eller ei. 

Prøver ikke å fyre opp folk. Ville bare høre meninger rundt dette. Jeg vet i mitt hode at det er helt ok.  Jeg sliter likevel med den samvittigheten.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det må være greit.

Anonymkode: c2150...2a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er poenget ditt med tråden? Vil du bare være den slemme stemoren som hakker ned på stedatteren din? Eller vil du bare terge på deg noen?

Anonymkode: 9ac7d...7d6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Stort sett ikke, men har vært med noen ganger. Far ønsker ikke at hun blir med. Hun har fått forespørsel iblant, men i sommer får hun ikke det.  Hun har ingen venner og blir da sittende på pikerommet hele sommeren. det er litt trist å tenke på, men jeg orker bare ikke ferie med henne

Da får hun sitte på pikerommet da. Hun er en voksen kvinne, dette er hennes ansvar og verken ditt eller faren hennes sitt. 

Anonymkode: 4cc90...202

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor vil du med dette?

Vil du høre at du er en fæl stemor?

At vi forstår deg?

X'n var psykisk syk med angst, depresjoner og alle andre enn han selv skulle klandres. At det ble slutt med han var vel det beste som har skjedd meg

Anonymkode: 18fd8...a46

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva med å sjekke opp om det er noe mulighet for henne til å dra på noe i sommer, i regi av noe ang psykisk helse. Hun hadde sikkert hatt utbytte av det.

Hvis noe sånt finnes.. 😬

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (7 minutter siden):

Hva med å sjekke opp om det er noe mulighet for henne til å dra på noe i sommer, i regi av noe ang psykisk helse. Hun hadde sikkert hatt utbytte av det.

Hvis noe sånt finnes.. 😬

Dette er et godt råd. Jeg har selv slitt med psyken, og kommunen har mange tilbud til folk som har ulike utfordringer. Hvis stedatteren din er så hjelpeløs som du skriver, så kan det være at hun trenger at noen hjelper henne til å finne ut av ulike tilbud, og her kan dere som foreldre være en viktig bidragsyter.

Jeg hadde selv stor glede av kommunens tilbud da jeg slet veldig psykisk. Jeg var med på ulike grupper et par ganger i uken, hvor jeg og andre som slet med ulike utfordringer møttes enten for trening eller sosialisering. Vi var også på hytteturer og diverse andre ting i regi av kommunen. For meg på den tiden var det et veldig godt tilbud.

Anonymkode: 5940f...9da

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...