Gå til innhold

Hvor viktig er det å ha mange interesser når man søker kjæreste? Og hva slags interesser mener menn er «de mest attraktive» hos kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på hvilket syn menn har på dette. 

Anonymkode: 43f7a...2e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som med så mange andre ting er det kvalitet, ikke kvantitet, som gjelder. Altså, det eneste som spiller noen rolle er at man har noen få sammenfallende interesser, som begge til gjengjeld er ordentlig engasjert i.

Antallet har ingenting å si, for meg i alle fall.

Anonymkode: dec3d...208

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De mest attraktive interessene er strikking og sex. En uslåelig kombinasjon.

Anonymkode: f8216...943

AnonymBruker
Skrevet

Er jo veldig individuelt. For meg som kun trener på treningsstudio, så er ikke en natur og friluftsliv-dame så veldig attraktivt. Har ikke noe spesielt behov for å sove i telt i 2 grader og sludd ute. For andre kan dette være noe attraktivt.

For å si noe generelt, så har jeg inntrykk av at vi er mange menn som liker damer som liker å lage mat :) tror ikke det kan slå feil om du har det som interesse :)

Anonymkode: 861dd...d54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger vel av om mannen har mange interesser. En mann som bare liker å feste, være med venner og slappe av foran TV-en er ikke like opptatt av at damen skal ha interesser, som en mann som er opptatt av engelsk litteratur, avantgardekunst, postmoderne filosofi og treskjæring. For sistnevnte er det sannsynligvis veldig viktig at damen har noen interesser.

Anonymkode: 0d502...b9b

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Som med så mange andre ting er det kvalitet, ikke kvantitet, som gjelder. Altså, det eneste som spiller noen rolle er at man har noen få sammenfallende interesser, som begge til gjengjeld er ordentlig engasjert i.

Antallet har ingenting å si, for meg i alle fall.

Og når det gjelder de mest attraktive kvinnelige interessene: sex og husarbeid.

Neida, men hva slags spørsmål er det? Interesser er da kun «attraktive» i den grad de stemmer overens med ens egne? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Hva slags interesser er attraktivt?»

Spørsmålet ditt er feil. Man skal ha de interessene man faktisk har. Ikke lyve på seg, eller tvinge seg til en ny aktivitet for å få en partner. Finnes ikke noe mer uattraktivt enn noen som ikke har egne meninger.

Anonymkode: 4c200...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og når det gjelder de mest attraktive kvinnelige interessene: sex og husarbeid.

Neida, men hva slags spørsmål er det? Interesser er da kun «attraktive» i den grad de stemmer overens med ens egne? 

Det stemmer ikke nødvendigvis. For min del er det ikke like viktig at kjæresten har samme interesser, som at hun faktisk har noen interesser. Det er viktig å ha noen hobbyer man holder på med på egenhånd. Felles interesser klarer man alltids å skape sammen, det er ihvertfall min erfaring.

Derimot er det viktig at vi har noenlunde felles referanseramme, kunnskapsnivå, verbale evner og intelligens.

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke samfalle, jeg liker trening og fotball -var aktiv  langrennsløper da jeg traff kona. Hun likte strikking, sying, og å lese. Med årene har hun begynt å løpe litt, og jeg har blitt glad i å lese. Hun var livredd dyr, jeg elsker dyr, vi har fått oss katt. 

Vi er begge glad i å dra på turer og å reise. 

Anonymkode: e5d86...581

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke nødvendigvis. For min del er det ikke like viktig at kjæresten har samme interesser, som at hun faktisk har noen interesser. Det er viktig å ha noen hobbyer man holder på med på egenhånd. Felles interesser klarer man alltids å skape sammen, det er ihvertfall min erfaring.

Derimot er det viktig at vi har noenlunde felles referanseramme, kunnskapsnivå, verbale evner og intelligens.

Helt enig. Mitt poeng er bare at jeg ikke ser på selve interessen som hverken attraktiv eller uattraktiv med mindre jeg liker den eller misliker den selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er på tide at folk driter i hva andre tror og tenker, og bare er en selv. Hvem skal interessen være attraktiv for, da må en jo endre seg for hver person man liker da, og det kalles medavhengighet og er usunt som faen.

Vær deg selv! Ha noen interesser som DU brenner for. Det er turn of når folk gjør ting de tror andre vil de skal gjøre, og det merkes at du egentlig ikke går inn for det. 

Anonymkode: 79b43...39e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift i 15 år, og hadde helt andre interesser da enn hva jeg har nå. Det samme gjelder for min mann, selv om jeg ser at det tar lengre tid for ham å skifte "beite". Likevel passer vi utrolig godt sammen. Kommer fra litt like familier, fra ganske lik kultur, og vo setter pris på mye av det samme. Og så påvirker vi hverandre med tanker og meninger om livet og livets innhold. 

For tiden har jeg en interesse som tar mye tid, og jeg ser at min mann også vil joine meg i den interessen. Det er nesten litt irriterende😝 Noen interesser vil man kanskje ha for seg selv? Så at interesser må sammenfalle er jeg ikke spesielt opptatt av. Men liker at han har egne greier å drive med når jeg driver med mitt.

Anonymkode: b40fc...5ce

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er at hun har interesser. Og ambisjoner. Hvilke er ikke like viktig.

Selv har jeg så mange interesser og ambisjoner at sannsynligheten for at en kvinne deler eksakt de samme er svært lav. 

Er det én ting jeg har innsett jo eldre jeg har blitt er at det er nyttesløst å lete etter spesifikke verdier som må «krysses av» som en avkrysningsboks. Da ender man opp å lete i all evighet.

Da er det faktisk langt mer effektivt å være klart over hva man ikke er ute etter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 7.08):

Lurer bare på hvilket syn menn har på dette. 

Anonymkode: 43f7a...2e5

Attraktive interesser: Littegrann tur/ mosjon altså greit vedlikehold av kroppen. Bør like kos.

Skrevet

Skulle jeg hatt kjæreste (er ungkar) så hadde ikke interesser betydd noen ting men kanskje hyttetur til Norefjell 🙂 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...