AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Uten å gå for mye i detalj så er jeg og samboer uenig om et par ting. Han er veldig åpen som person, mens jeg er mer lukket. Han kan derfor fint fortelle mer åpent om "oss" til andre enn det jeg gjør. Det er her vi er uenig. Han syns jeg overdriver og er for lite åpen. Jeg syns han bør respektere meg og mitt ønske om å være mer privat. Og akkurat på dette punktet så mener jeg at vi skal ta mest mulig hensyn til meg. Det er vel ikke ok at han deler ting om oss uten at vi begge er enig? Mitt problem er at jeg gruer meg til å prate med han om dette, men jeg føler likevel at det nå er på sin plass å ta en ordentlig prat om akkurat dette. Jeg irriterer meg veldig over det og er skuffet over at han ikke forstår meg. Men hvordan skal jeg ta det opp? Jeg ønsker ikke en krangel, men en åpen dialog hvor han faktisk kanskje forsøker å sette seg inn i mitt perspektiv på saken. Og kanskje også respektere meg litt mer? Anonymkode: aa16b...7d1
Trolltunge Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 (endret) Spørs hva han forteller om tenker jeg. Om han legger ut om deres sexliv og hemmeligheter bør han ta mer hensyn ja. Det er ikke greit. Om han bare deler hverdagslige og ganske så ufarlige ting synes jeg du bør la være å sette munnkurv på ham. Endret 20. april 2022 av Trolltunge 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Hvilke fora deler han i, da? Er det til venner, på nett etc? Vi er ulike på disse punktene. Han ønsker ikke at jeg skal dele noe fra vårt forhold på nett. Jeg driver ikke blogg eller slikt, men har delt en del på nett i sosiale medier og i fora som dette. Han har sagt at han er privat og ikke liker det. Jeg har endret meg en del pga dette. Jeg prøver å se ting fra hans ståsted. Iblant tråkker jeg fortsatt i salaten. Vi har ikke felles venner, så han vet ikke hva jeg deler der og virker ikke opptatt av det. Anonymkode: 7c64b...ed3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Han respekterer deg ikke,når han deler ting mot din vilje. Har opplevd slikt selv i et seriøst forhold. Fra en voksen mann som delte våre personlige problemer og meldinger med nær familie. Vær forsiktig med hva du deler og sier. ❤ Anonymkode: dd7ad...97a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Normalt sett så bestemmer den mest private hvor grensa går hva man deler av privatlivet. Og så kan man jo ikke gå helt i detalj når man diskuterer dette, så før eller siden vil noen trø feil. Så en må gå litt etter hva som er normalt. Det er ikke normalt å dele detaljer om sexliv med andre. Det er ikke normalt å dele private krangler. Pinlige sykdommer og skavanker. Om kona hadde diaré i går eller har fotvorter deler man ikke. Helt greit å si at mannen har influensa eller korona, eller har vrikket foten. Man bør fortelle familie og venninnen om mannen er voldelig, men ikke alle man kjenner. Og ikke legge det ut på Facebook. Anonymkode: c356a...89a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Generelt tenker jeg at den mest private alltid skal respekteres. Så viktig er det ikke å dele ting. Men selvfølgelig. Er du så privat at du ikke vil at han deler hva dere spiste til middag i helgen, eller at dere skal på hytta i påsken, da tar man det for langt. Anonymkode: 512d6...df6 3
Engel Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 for å unngå "krangel" når du tar opp noe som er viktig for deg så tenk på å bruke personlig språk når du tar det opp. Du må sette ord på hva det gjør med deg. Og hvorfor. Ikke bare at du ikke liker det. "jeg føler at..." "når du deler xxx med andre så føler jeg...., dette fordi...." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå