Gå til innhold

Kan en bli lønnsmedarbeider med disse utdaningene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i regnskap el

bachelor i økonomi og administrasjon? 

Anonymkode: deb10...f53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det vil jeg mene. Jeg har bachlor i regnskap, er autorisert regnskapsfører, og kjører lønn

Anonymkode: 80c9e...8f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja det vil jeg mene. Jeg har bachlor i regnskap, er autorisert regnskapsfører, og kjører lønn

Anonymkode: 80c9e...8f0

Okey, tusen Takk for svar ☺️ 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, bachelor I regnskap men prøv å velge noen fag i arbeidsrett og HR. 

Anonymkode: 017a2...ecb

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bachelor i regnskap el

bachelor i økonomi og administrasjon? 

Ta øk ad så du kan bli noe etterpå. 

Hvis øk ad går til helvette, tar du siv øk master på UiT eller noe der alle kommer inn, og så tar du et år påbygg til revisor på NHH i Oslo (alle kommer inn). 

Da kan du loffe rundt de første fem årene (ville anbefalt å ta bacheloren på 2 år, det er ikke vanskelig). Og likevel ha NHH utdanning. Da kan du skryte til alle BI broilerne om at du har utdanning fra et bedre ratet universitet. 

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min jobber som lønnsmedarbeider, hun har bachelor i markedsføring og fikk jobben til tross for 0 erfaring. Kjenner folk med utdannelse innen økonomi som ikke får seg jobb innen det feltet. Man kan ikke ta noe for gitt, ts. 😅

Anonymkode: 02098...0c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 21.34):

Søsteren min jobber som lønnsmedarbeider, hun har bachelor i markedsføring og fikk jobben til tross for 0 erfaring. Kjenner folk med utdannelse innen økonomi som ikke får seg jobb innen det feltet. Man kan ikke ta noe for gitt, ts. 😅

Anonymkode: 02098...0c3

Nei det vet jeg, men jeg har lyst å ta studie og vet ikke hva. Har jobba i mange år og har lyst på noe nytt.  Har lagt til forsjellige studier på samodra så kan jo prioritere frem til juli eller noe sånt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 19.24):

Ja, bachelor I regnskap men prøv å velge noen fag i arbeidsrett og HR. 

Ja hr virker gøy :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta Økonomi og administrasjon, men må velge mest mulig fag i arbeidsrett, personalledelse, HR. Siden lønn er så knyttet med regnskap det er også lurt å ta mange i regnskap. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må ta Økonomi og administrasjon, men må velge mest mulig fag i arbeidsrett, personalledelse, HR. Siden lønn er så knyttet med regnskap det er også lurt å ta mange i regnskap. 

Kan en ikke ta regnskap og økonomi studier. Finnes en i rena :) ?

AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (På 20.4.2022 den 19.32):

Ta øk ad så du kan bli noe etterpå. 

Hvis øk ad går til helvette, tar du siv øk master på UiT eller noe der alle kommer inn, og så tar du et år påbygg til revisor på NHH i Oslo (alle kommer inn). 

Da kan du loffe rundt de første fem årene (ville anbefalt å ta bacheloren på 2 år, det er ikke vanskelig). Og likevel ha NHH utdanning. Da kan du skryte til alle BI broilerne om at du har utdanning fra et bedre ratet universitet. 

Takk ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kan en ikke ta regnskap og økonomi studier. Finnes en i rena :) ?

Ja du kan ta økonomi med spesialisering i regnskap. En regnskapsfører må være flink med regnskap og med lønn. Jeg har denne utdanning og er regnskapsfører men også har mye lønn arbeid. Innlandet høyskolen har den ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja du kan ta økonomi med spesialisering i regnskap. En regnskapsfører må være flink med regnskap og med lønn. Jeg har denne utdanning og er regnskapsfører men også har mye lønn arbeid. Innlandet høyskolen har den ja. 

Takk for svar! Jeg har valgt forsjellige Økonomi studier så får se hva jeg velger til slutt , søkte både i innlandet og Oslo :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...