AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Tenker på dem som kjøper merkekofferter som koster flere ti-tusener, om ikke mer. Blir disse koffertene sendt som vanlig baggasje og havner på baggasjebåndet, eller behandler man dem annerledes? Må jo være fare for å miste disse, i og med at de er så mye verdt? Selv laptoper og sånt som er langt mindre verdifullt blir man jo bedt om å ta med i håndbaggasjen fordi det ikke skal være verdisaker i kofferter, men hva gjør man når kofferten i seg selv er verdt en liten formue? Anonymkode: 68e22...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Har man det problemet så har man clowned zichself mucho dobry, for å si det på fransk. Anonymkode: 61819...111 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Har sett en og annen slik på båndet. Man sender jo ganske store verdier uansett, så det er jo en risiko man tar. Kofferten min ble borte en gang, og etter å ha summert på alt til forsikringen var summen ca 20 000. Anonymkode: c4587...539 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Hvor skulle man ellers sendt den? Anonymkode: d3e08...ea3 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor skulle man ellers sendt den? Anonymkode: d3e08...ea3 Privatfly. Anonymkode: 6edfb...b6c 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor skulle man ellers sendt den? Anonymkode: d3e08...ea3 Spesialbagasje f.eks? Merkekoffert ble kanskje feil ordbruk, tenker på designkofferter som er verdt en liten formue. Anonymkode: 68e22...cb1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spesialbagasje f.eks? Merkekoffert ble kanskje feil ordbruk, tenker på designkofferter som er verdt en liten formue. Anonymkode: 68e22...cb1 Eksen er musiker og når de reiste mef fly så sjekket vi inn musikkutstyr og bokser i spesialbagasje, og der lå det også veldig dyre kasser og kofferter av merker som Hermes feks Anonymkode: da2e7...942 6
Hedda-78 Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Hva skal man med kofferter som ikke kan brukes?? Forslår at du skaffer deg en koffert som tåler å bli sendt med fly på vanlig måte. 3
Rosa Sitron Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Spesialbagasje f.eks? Merkekoffert ble kanskje feil ordbruk, tenker på designkofferter som er verdt en liten formue. Anonymkode: 68e22...cb1 Det er vel ikke noe tryggere med spesielbaggasje? 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 Rosa Sitron skrev (Akkurat nå): Det er vel ikke noe tryggere med spesielbaggasje? Det blir handtert mildere og man må hente de ut og signere for det på flyplassen, vi måtte det med musikkutstyr i allefall. Anonymkode: da2e7...942 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 Jeg gidder ikke sende min som spesialbagasje. Går bare rett til skranken og lar de ta seg av alt arbeidet. Reiser så himla mye, at jeg vil helst gjøre minst mulig, og stå minst mulig i kø. Derfor er det en fin ordning å kunne kjøpe eller opparbeide seg priority. Men bruker alltid et trekk for å beskytte bagasje, uansett prislapp. Er så mye gris de koffertene blir dratt gjennom. Anonymkode: 06ead...d51
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gidder ikke sende min som spesialbagasje. Går bare rett til skranken og lar de ta seg av alt arbeidet. Reiser så himla mye, at jeg vil helst gjøre minst mulig, og stå minst mulig i kø. Derfor er det en fin ordning å kunne kjøpe eller opparbeide seg priority. Men bruker alltid et trekk for å beskytte bagasje, uansett prislapp. Er så mye gris de koffertene blir dratt gjennom. Anonymkode: 06ead...d51 Derfor jeg har en solid samsonite, som tåler en runde med hageslangen innimellom. Så slipper jeg også kø for å få trekk på bagasjen Anonymkode: c4587...539 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Derfor jeg har en solid samsonite, som tåler en runde med hageslangen innimellom. Så slipper jeg også kø for å få trekk på bagasjen Anonymkode: c4587...539 Nei, dette er et trekk jeg tar på hjemme. Kjøper som regel 2-3 stykker i samme merke, når jeg kjøper kofferten. Så bytter jeg ut etterhvert som jeg synes de blir ekle. Så bestiller jeg som regel luggage service, så jeg slipper å stå og vente ved bagasjebåndet. Samsonite blir litt for kjedelig for meg, samt at de er så store og tunge. Jeg liker fine vesker og bagasje, og unner meg lett noe fint! Anonymkode: 06ead...d51
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, dette er et trekk jeg tar på hjemme. Kjøper som regel 2-3 stykker i samme merke, når jeg kjøper kofferten. Så bytter jeg ut etterhvert som jeg synes de blir ekle. Så bestiller jeg som regel luggage service, så jeg slipper å stå og vente ved bagasjebåndet. Samsonite blir litt for kjedelig for meg, samt at de er så store og tunge. Jeg liker fine vesker og bagasje, og unner meg lett noe fint! Anonymkode: 06ead...d51 Men hvis du har på trekk, hvorfor er det viktig at kofferten er fin da? Det synes vel ikke når du uansett går med et trekk på, eller tar du av trekket med en gang du mottar kofferten på flyplassen? Anonymkode: c59b2...49d 8 2
Rosa Sitron Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir handtert mildere og man må hente de ut og signere for det på flyplassen, vi måtte det med musikkutstyr i allefall. Anonymkode: da2e7...942 Jeg har aldri måtte signere for spesialbagasje. Halvparten av gangene har det også ligget sammen vanlig baggasje når jeg skal hente den og. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Kjøper ikke dyre kofferter. Da er sjansen for at de blir stjålet høyere og det gidder jeg ikke ta sjansen på. Anonymkode: 3f922...279 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Jeg har Rimowa og nei, jeg er ikke redd for kofferten. Blir den borte har jeg forsikring. Ren designer-koffert som Vuitton eller Hermes ville jeg begrenset til håndbagasje. Anonymkode: 62464...464 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det blir handtert mildere og man må hente de ut og signere for det på flyplassen, vi måtte det med musikkutstyr i allefall. Anonymkode: da2e7...942 Det er en sannhet med modifikasjoner. Spesialbagasje er beregnet for bagasje som ikke går i de vanlige bagasjebåndene, rett og slett fordi de setter seg fast da de ofte er større enn vanlig bagasje. En trenger ikke å signere ut spesialbagasje, de kommer bare på en annen plass enn den vanlige bagasjen. Anonymkode: 01b44...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Samsonite blir litt for kjedelig for meg, samt at de er så store og tunge. Jeg liker fine vesker og bagasje, og unner meg lett noe fint! Anonymkode: 06ead...d51 Det er jo blant de letteste på markedet. Min XL Lite shock veier 2,8kg. Og du kan sende den helt uten et ekstra trekk. Som både krever ekstra vekt, ekstra penger, og skjuler kofferten. Anonymkode: c4587...539 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 Rosa Sitron skrev (16 minutter siden): Jeg har aldri måtte signere for spesialbagasje. Halvparten av gangene har det også ligget sammen vanlig baggasje når jeg skal hente den og. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er en sannhet med modifikasjoner. Spesialbagasje er beregnet for bagasje som ikke går i de vanlige bagasjebåndene, rett og slett fordi de setter seg fast da de ofte er større enn vanlig bagasje. En trenger ikke å signere ut spesialbagasje, de kommer bare på en annen plass enn den vanlige bagasjen. Anonymkode: 01b44...2c3 Kanskje det var noe ekstra spesialbagasje, siden det var kasser med instrumenter og utstyr, det er en stund siden. Anonymkode: da2e7...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå