AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Føler beina svikter under meg snart. Har et barn med skole vegring. Veldig mange er inn i saken nå, egentlig altfor sent etter å ha stått på og maset i flere måneder. Ingen gjør noe. Blir bare kasteball. Den ene tror den andre handler, og den andre tror den tredje handler. På toppen av alt har barnet fått adhd uoppmerksom type. barnet er helt låst og nekter skole. Jeg er delvis sykmeldt og går med en konstant bekymring, frustrasjon og hjelpesløshet. Er på bristepunktet ved å bare gi opp. Jeg mister snart troen på at ting kan bli bedre. Mine venninner har invitert meg på helaften i helgen med middag, stand-up show og spanderer alt. Jeg har ikke sjans til å bli med. Jeg har altfor mye å tenke på, og jeg klarer ikke slappe av og kose meg med noe lengre. Føler meg mislykket som mor, og føler ingen glede. Jeg skammer meg over å ikke få det til, enda vi er ressursterke og gode foreldre - som vi får tilbakemeldinger på at vi er. Dette er rett og slett et helvete Anonymkode: ef7c6...b35 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Du er ikke alene. Rekordmange skolevegrere nå. Viktigst for bedring er en lærer barnet stoler på og en god venn på skolen. Dette har ikke noe med mislykkethet å gjøre. Klem! Anonymkode: 86b42...4bb
Trolltunge Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 (endret) Du, der har nok de fleste mødre vært en eller flere ganger. Jeg har vært så kokt mange ganger. Du kan ikke løse problemene i dag uansett, sa en klok venninne til meg når jeg druknet, og fikk meg med på en hyggelig kveld. Mulig jeg begynte den med å gråte en skvett, men det tåler gode venninner, men så fikk jeg også avbrekk som var helt nødvendige for å ikke bli gal. Eller knekke sammen. Bli med din venninne råder jeg deg til. Slipp alt en kveld. Å få løsningen på utfordringene står og faller ikke på at du er fortvilet 24/7. Av og til kan man trenge mest å legge ting bort litt. Det kan gi nytt pågangsmot. Endret 20. april 2022 av Trolltunge 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Vært gjennom det samme. Når det stormer som verst kommer håpløsheten sigende. Dette handler ikke om at du er en dårlig mor. Du gjør jo alt du kan for barnet ditt. Vi har fått utrolig god hjelp av ppt-tjenesten og los, men apparatet rundt ungene jobber sakte i øynene på oss bekymra foreldre. Enig i det. og du; unn deg den kvelden med venninnene dine. Det er akkurat det du trenger nå. Det vil gi deg en opptur og positiv energi. Det trenger du. Anonymkode: e3925...187
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Vi er på veg mot skolevegring, frykter jeg, barnet er under utredning hos BUP og det er svært utmattende å være mamma. All utagering tas ut hjemme, mot meg, jeg går rundt som et skjelvende aspeløv for tida. Det å møte venninner er det eneste som er lyspunkt i hverdagen - få kommet meg ut av huset, og tatt et par glass vin for å roe stresset i kroppen. Hørt på venninnenes småprat om helt andre ting. Det er så viktig å ta seg en pause fra hverdagen! La venninnene dine få hjelpe deg med å være til stede for deg. Sender en klem Anonymkode: d6406...8fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå